Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Un terorist prezentat la TVR. Brateş: Televiziunea e în pericol, e încercuită de aceşti bandiţi. Cerem urgent armata să intervină! (video) Decembrie 24, 2008


Actualizare (1 noiembrie 2013): legătură corectă la videoclip youtube

După atîtea vorbe despre terorişti era cazul să fie arătat telespectatorilor şi un terorist în carne şi oase. Îl puteţi vedea în înregistrarea de mai jos, numele său este Dan Marin. Data exactă de difuzare a acestui fragment n-o cunosc, dar nu e 22 decembrie, cel mai probabil s-a difuzat în 23 decembrie 1989. După ce teroristul a fost prezentat norodului, Teodor Brateş mai subliniază o dată primejdia în care se află Televiziunea, încercuită de “bandiţi”. Victor Ionescu îi ţine isonul.

Transcriere înregistrare:
00:01 Glasuri: Camera. Stai omule în pace. Să n-aibe arme acolo. Nu, i-am luat. Vorbeşte încet.
00:09 Dan Marin: Tu ai încredere în mine?
00:10 Bărbat: Am încredere.
00:11 Dan Marin: Atuncea hai să ne (neînţelegibil)
00:17 Dan Marin: Mă numesc Dan Marin, sînt fost campion mondial, component al echipei naţionale de handbal a României.
00:26 Bărbat: Minte!
00:27 Alt bărbat: Nu minte, mă!
00:29 Glasuri: Lăsaţi-l în pace!
00:31 Dan Marin: Atunci chemaţi…
00:32 Teodor Brateş: Gata, gata, lăsaţi, nu ăsta-i lucrul important.
00:36 Dan Marin: După terminarea activităţii sportive, ca orice sportiv de mare performanţă de la Steaua sau la Dinamo, am fost încadrat în Ministerul de Interne. În prezent, sau pînă acuma, mai bine zis, am răspuns la asigurarea contrainformativă a obiectivului Agerpres. (bărbat: Arde chestia asta, după aia o să …) (neînţelegibil) cu ofiţerii care lucrează informativ, nu am în dotare arme aşa cum, cum …
01:20 Teodor Brateş: Să-şi recunoască crimele în faţa poporului, să n-o ia pe ocolite! Repede!
01:23 Bărbat: Ce-ai făcut (neînţelegibil) dacă n-ai în dotare arme?
01:25 Dan Marin: Nu e vorba …
01:25 Bărbat (se suprapun glasurile): E luat, e dezarmat!
01:27 Dan Marin: Nu e vorba de nici o crimă, iar dacă, iar dacă cineva mă poate acuza de crimă să dea telefon aicea la Agerpres şi să mă învinovăţească de ce crede
01:41 Bărbat (Victor Ionescu?) (nu se vede): De ce n-a predat armele? De ce a avut …?
01:43 Dan Marin: Azi de dimineaţă am auzit la radio că, comunicatul tovarăşului ministru general-colonel Iulian Vlad şi m-am prezentat, mă prezentam, eram în drum să mă prezint la unitate, pentru a mă preda şi aştepta noi ordine.
02:04 Bărbat (Victor Ionescu?): Ce-a căutat înarmat aici în curtea televiziunii?
02:06 Dan Marin: Păi n-am venit înarmat.
02:07 Victor Ionescu: Ca orice cetăţean al României ţi-ai luat arma din dotarea personală şi ai plecat către noi, nu?
02:12 Dan Marin: Către unitate. Către unitate.
02:14 Bărbat: Era la sala palatului.
02:16 Dan Marin: Unitatea mea e (neînţelegibil) este pe, vizavi, unde este …
02:23 Bărbat: A uitat.
02:24 Dan Marin: Eforie. Pe [strada] Eforie.
02:25 Bărbat: De ce n-ai venit de vineri seara [22 decembrie] cu noi, domnule? De ce n-ai venit de vineri seara? De ce mă, n-ai venit? Să-mi omori colegii de servici?
02:30 Dan Marin: Păi eu dacă. Aş vrea să se verifice pistolul care mi-a fost dat în dotare pentru a se constata dacă s-a tras cu el. În viaţa mea n-am tras niciodată asupra unei persoane. (întrebare neînţelegibilă) Pentru că aşa s-a dat în dotare.
02:47 Bărbat: Să fie judecat conform legilor.
02:49 Dan Marin: Da (glasuri: Să fie judecat, va fi judecat)
02:55 Bărbat: De cînd sportivii poartă pistoale?
03:00 Victor Ionescu: Am văzut o mostră, aţi văzut o mostră din cei care ne atacă. E numai o mostră, un exemplar.
03:13 Teodor Brateş: Vă rog, linişte! Vă rugăm linişte! Televiziunea este încercuită de aceşti bandiţi, de grupuri răzleţe. Televiziunea este în pericol! Cerem urgent armata să intervină! Nu mai este timp de pierdut! Daţi ordinele corespunzătoare aşa cum v-aţi angajat în faţa poporului!
03:30 Victor Ionescu: Ostaşi, folosiţi armele pe care le aveţi în dotare fără a aştepta neapărat această dezlegare formală. Poporul vă dă acum ordine! Nu aşteptaţi numai de la nişte comandanţi, poate prea limitaţi în limitele impuse atîţia ani de dictatură. Să ne apărăm cu ceea ce avem la îndemînă!
03:50 George Marinescu: Utilizaţi toate forţele!

 

6 Responses to “Un terorist prezentat la TVR. Brateş: Televiziunea e în pericol, e încercuită de aceşti bandiţi. Cerem urgent armata să intervină! (video)”

  1. miluch Says:

    acum, dupa 20 ani, la foarte rece si sincer cui i-ai da dreptate ?
    Lui Dan Marin sau Teodor Brates ?

  2. Nicolae Says:

    L-am cunscut pe dan marin de la o varsta frageda.Am fost coleg de clasa cu el ani de zile.
    Aceasta persoana a reprezentat Romania de ZECI DE ORI ca handbalist de mare valoare – coleg de echipa nationala cu regretatul Cosma – deasemenea coleg de scoala cu mine.
    Momentele ‘fierbinti;’ din ‘clipul’ de mai sus din timpul revolutie reprezinta astazi O PAGINA RUSHINOASA al acelor zile.
    Dan marin a fost si continua sa fie o persoana de valoarea altor mari sportivi Romani.Putine persoane au adus glorie sportului Ramanes in masura in care a facut-o Dan marin.
    SPER ca cei care l-au bruscat pe Dan in acele zile din 1989 au avut bunul simt sa-shi ceara scuzele fata de aceasta persoana de care FIECARE Roman trebue sa fie mandra.
    Personal sunt mandru de faptul ca l-am cunoscut pe Dan Marin care,pe linga calitatile exceptionale de sportiv a fost si o persoana deosebit de decenta.

  3. […] subsolul Televiziunii! – Colonelul inginer Colţ explică despre dispozitivul infernal de la TVR – Teroristul Dan Marin prezentat la TVR. Brateş: Televiziunea e în pericol, e încercuită de aceşt… – Brateş: Din nou televiziunea este atacată. Din nou este în pericol televiziunea – Bubuitul […]

  4. sile2 Says:

    adevaratii teroristi (media) sunt theodor brates , victor ionescu ,george marinescu si tartorul lor silviu brucan
    au instigat la omor deosebit de grav
    actiunile lor s-au soldat cu victime

  5. FF Says:

    L-am cunoscut personal pe Dan Marin , eu l-am lasat sa plece la copii acasa pentru ca acest om era si este o valoare a Romaniei de aceea nu stiu cum sa iau legatura cu el .


Lasă un răspuns

