Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Ion Niculescu şi evitarea celui de-al doilea măcel la Otopeni (2 video) martie 10, 2009


Actualizare 7 februarie 2018: Fiindcă legăturile la saitul „Jurnalul Național” nu mai funcționau am refăcut trimiterea spre copiile respectivelor articole de pe saitul web.archive.org (sait specializat în arhivarea articolelor pe internet)

În 22 decembrie 1989 crainicul de televiziune Petre Popescu a ţinut neapărat ca un oarecare căpitan Niculescu de la Ploieşti să vină la televiziune.

Transcriere înregistrare:
00:01 Petre Popescu: Să luăm exemplu de la oraşele Hunedoara, Ploieşti, unde este linişte, calm şi disciplină. Totodată, căpitanul Niculescu, comandantul de batalion din Ploieşti este imperios rugat să se îndrepte spre Bucureşti cu ostaşii săi, să pună brasarde tricolore la mînă.

După puţin timp, Petre Popescu reia cererea către căpitanul Niculescu:

Transcriere înregistrare:
00:00 Petre Popescu: Căpitanul Niculescu de la Bra…, de la Ploieşti, să se îndrepte urgent spre Bucureşti, în faţa televiziunii. Ostaşii săi să poarte brasarde tricolore.

Cine este căpitanul Niculescu a cărui prezenţă la televiziune se cerea stăruitor în 22 decembrie, aflăm din „Jurnalul Naţional” din 31 mai 2004: fost ofiţer de securitate, în decembrie 1989 Niculescu era comandantul regimentului 7 mecanizat Prahova. În 1997 a fost trecut în rezervă cu grad de colonel pe motiv de corupţie, fiindcă a pus nişte soldaţi să contribuie financiar la acoperirea cheltuielilor unor mese de protocol. Pentru acest motiv a primit trei ani de închisoare cu suspendare.

Sergiu Nicolaescu este unul din cei care ar fi cerut prezenţa căpitanului Niculescu la Bucureşti şi l-a întîmpinat la Băneasa. Detaşamentul lui Niculescu a fost întîmpinat cu foc la intrarea în Bucureşti, situaţie în care 4 maşini au fost ciuruite, cu cel puţin 4-5 morţi. „Sergiu Nicolaescu a zis să plecăm că pierdem revoluţia şi capitala”, spune Niculescu ziariştilor de la „Jurnalul Naţional”, iar referitor la schimbul de focuri în care a fost implicat, adaugă: „Din informaţiile pe care le-am aflat ulterior, se anunţase că o coloană de securişti, cu blindate, vine de la Ploieşti către Capitală. De aceea s-a deschis un foc năpraznic de la unitatea de apărare antiaeriană”.

În „Jurnalul Naţional” din 1 iunie 2004 se continuă interviul cu colonelul Niculescu. Am comentat acest interviu în revista timişoreană „VIP în Banat” din 16 iunie 2004 iar apoi în cartea mea „Revoluţia din Timişoara şi minciunile din Jurnalul Naţional”. Reproduc mai jos comentariul:

Generalul Ştefan Guşă a dezinformat Armata

„Jurnalul Naţional” din 1 iunie 2004 publică un interviu cu colonelul Ion Niculescu (căpitan în 1989) despre evenimentele din timpul revoluţiei, sub titlul: „Otopeni – cum a fost evitat al doilea măcel”. Primul măcel de la Otopeni a costat viaţa a 50 de ostaşi – trimişi să apere aeroportul Otopeni de terorişti şi ucişi fiindcă au fost confundaţi ei înşişi cu teroriştii. Pentru aceasta, cu multă întîrziere au fost condamnaţi cîţiva comandanţi militari, în frunte cu generalul Drăghin. Respectivii comandanţi militari iniţial fuseseră felicitaţi pentru eroismul cu care au apărat aeroportul împotriva „teroriştilor” şi contribuţia lor la victoria revoluţiei. Din „Jurnalul Naţional” aflăm că n-a lipsit mult să existe şi un al 2-lea măcel la Otopeni.

Colonelul Niculescu povesteşte cum primise ordinul să elibereze aeroportul Otopeni de terorişti: „Îmi răsunau în minte spusele generalului Guşă: « Aerogara este ocupată de terorişti care au ostatici ». Mă gîndeam: « Ce fac? Trag în aerogară cu tancurile, cu tunurile de 100 mm… Mor şi teroriştii, mor şi ostaticii, dar în primul rînd este în pericol aerogara ţării » (…) Pentru intimidare am ordonat: « Fooc! » de baraj cu tunurile de pe tanc în mişcare. Prima salvă, la 400 m de aerogară, a doua salvă, la 300 m de aerogară, şi ultima salvă, la 200 m de aerogară, pentru a intimida forţele care ocupau aerogara. Privind cu binoclul din blindat, din mers, către aerogară am observat indivizi îmbrăcaţi în costume negre şi mi-am spus în sinea mea: aceştia sînt teroriştii despre care vorbea generalul Guşă. Am avut surpriza să constatăm că nu era aşa. Tocmai voiam să ordon următoarea salvă de baraj la 100 m în faţa aerogării, cînd din stînga începe un foc puternic dintr-o pădurice. (…) Am ordonat să se tragă cîteva proiectile de 100 mm de pe tanc, în pădure. Au sărit copacii 60 de metri în aer şi în acel moment văd un colonel, un ofiţer de aviaţie alergînd pe cîmp. (…) Ofiţerul de aviaţie striga: « Nu trageţi! Nu trageţi! » (…) S-a prezentat în felul următor: « Tovarăşe căpitan, sînt comandorul Tenie. Nu mai trageţi! ». « Tovarăşe colonel, văd pe aerogară oameni îmbrăcaţi în negru. Sînt terorişti? » « Nu sînt terorişti », răspunde Tenie. « Sînt luptătorii de la unitatea specială de luptă antitero, forţă USLA, care apără împreună cu militarii aerogara! ». Am înlemnit. Şi m-am întrebat: oare de la cine avea domnul general Guşă informaţia că aerogara este ocupată de terorişti? Oare nu cumva prin această informaţie eram dirijat să fac o mare greşeală? Să ucid militari români şi militari din forţele USLA? Sau să produc avarii grave în aerogara ţării?”.

De multe ori s-a vorbit că, în decembrie 1989, Armata a fost dezinformată de diversionişti neidentificaţi. Datorită declaraţiei colonelului Niculescu cunoaştem şi numele unuia din aceşti diversionişti: generalul Ştefan Guşă, şeful Marelui Stat Major al Armatei în decembrie 1989. Aşadar, nu CIA, nu KGB, nu forţe obscure au dezinformat Armata în timpul revoluţiei. Dezinformarea venea chiar de la conducerea Armatei.

Pentru a-l dezvinovăţi pe generalul Guşă, în interviu se lansează ipoteza că acesta a fost el însuşi dezinformat. Această înfăţişare a generalului Guşă ca un tăntălău incompetent care s-a lăsat fraierit de dezinformatori nu este credibilă. Un şef al Marelui Stat Major nu poate da misiuni de luptă în temeiul unor zvonuri. Chiar dacă cineva i-ar fi spus generalului Guşă că aeroportul Otopeni a fost cucerit de terorişti, el avea mijloace de a verifica informaţia. Un simplu telefon dat la Otopeni era de ajuns. Foarte probabil, printre ofiţerii aflaţi la Otopeni erau şi unii pe care generalul Guşă îi cunoscuse personal, în îndelungata sa carieră.

Îl înţeleg pe generalul Guşă. Pentru faptele lui de la Timişoara, după căderea lui Ceauşescu ar fi trebuit tras la răspundere. După legislaţia din 1989, risca chiar pedeapsa cu moartea. Înscenarea unei false lupte cu teroriştii, datorită căreia dumnealui şi-a putut crea imaginea de salvator al revoluţiei, a fost mijlocul de a scăpa de răspundere. Celor de la Otopeni li s-a spus „vedeţi că vor veni teroriştii să vă atace”, iar lui Niculescu i s-a spus „vezi că teroriştii au cucerit Otopeniul. Atacă aeroportul şi cucereşte-l”. Porunca fiind venită de la însuşi şeful Marelui Stat Major, este de înţeles că Niculescu nu a pus la îndoială credibilitatea informaţiilor primite. Cu doar cîteva ore înainte, acelaşi fel de dezinformare costase viaţa a 50 de ostaşi, şi este poate vina Justiţiei că nu a investigat responsabilităţile pentru asta mai sus de generalul Drăghin.

Bănuiesc că generalul Guşă nu este singurul care avea de ascuns fapte săvîrşite la Timişoara. În primul guvern postrevoluţionar mai avem 2 generali – Chiţac şi Stănculescu – care fuseseră prezenţi la Timişoara şi care apoi au „salvat” revoluţia la Bucureşti. Însă nu toţi cei care au preluat puterea în 22 decembrie 1989 au vrut să însceneze o luptă cu teroriştii. Ion Niculescu povesteşte că Dumitru Mazilu i-a spus să nu se ducă la Otopeni.

În contradicţie cu restul interviului, Jurnalul Naţional publică un scurt text care nu e limpede dacă aparţine redacţiei sau lui Ion Niculescu, şi în care se exprimă convingerea că generalului Guşă, cît şi generalilor Vlad şi Stănculescu, „li se va face cîndva dreptate”. Din faptele prezentate de Jurnalul Naţional, trag concluzia că singura nedreptate care i s-a făcut generalului Guşă a fost aceea că nu a fost băgat la puşcărie.

 

53 Responses to “Ion Niculescu şi evitarea celui de-al doilea măcel la Otopeni (2 video)”

  1. alk Says:

    Am citit mai demult acest interviu din JN. M-a interesat mai ales pentru faptul ca acest capitan era de acum celebrul prieten al regizorului Nicolaescu si pastratorului armei cu luneta cu care Nicolaescu vroia sa-l impuste pe Ceausescu la mitingul din 21.
    Din cite stiu a si stat un an in puscarie, aflind apoi ca a fost condamnat la 3 ani cu suspendare.
    Din interviu am inteles ca dumnealui se credea un fel de Mesia, a tras cu tunul in cladirile din jurul televiziunii, a impuscat oameni pe podul Baneasa (pentru faptul ca, pe intuneric, a crezut ca respectivul avea pistol la briu).
    Citez din JN: „Impreuna cu militarii din subordine, a participat la evenimentele fierbinti din decembrie ’89, iar apoi la restabilirea ordinii in valul de tulburari de strada si de mineriade de la inceputul anilor ’90.” Daca contestarea lui Iliescu era tulburare de strada, sa ma scuze..
    In 1997 a fost acuzat de coruptie. Tot ce se poate ca aceasta sa fie o inscenare dar nu cred ca legat de evenimentele din ’89. Oricum ajunsese destul de sus.
    Inca un mic citat din JN privind cariera militara: Colonelul in rezerva Ion Niculescu a fost, in decembrie 1989, comandantul regimentului 7 mecanizat Prahova. Avea pe atunci grad de capitan. Chiar ministrul Vasile Milea il numise in aceasta functie la 25 octombrie 1987. A urmat toate treptele ierarhiei militare: comandant de pluton, de companie, de batalion. A urmat Academia Militara. Pentru un timp, a fost si ofiter in Directia Securitatii Statului.
    Dupa terminarea cursului de comanda la Centrul de Perfectionare a Cadrelor de Securitate de la Gradistea, a fost numit de generalul Nicolae Plesita inlocuitor al comandantului pentru ordine si disciplina. Apoi, a fost numit loctiitor sef birou in Directia a IV-a, Serviciul 6 Contrainformatii.” Ohohooo, asta spune multe.

    • mariusmioc Says:

      Arma cu lunetă cu care Nicolaescu voia să-l împuşte pe Ceauşescu e una din legendele răspîndite după revoluţie, cu nimic dovedită. E uşor după revoluţie să-ţi atribui tot felul de acţiuni eroice, care nu s-au finalizat.

  2. alk Says:

    Oare cine l-o fi crezut pe mosulica regizoru’ ?

  3. mariusmioc Says:

    Alex Stoenescu, printre alţii.

  4. fratilor uitativa atent la ce scriu este bazat pe realitate nu credeti verificati repede nu stati ca timpul zboara ,ca sa ajungi la informati azi nu e greu dar in vitori ani nu . sa nu intrepretati gresit ce spun verificati FRONTUL DEMOCRAT ROMIN mirica noroc bun si ce votati la revedere.

  5. catalin Says:

    In primul rand va spun buna,tuturor.Referitor la cele scrise mai sus,da,este adevarat.Eram soldat in Regimentul 7 mecanizat si am participat direct la asa zisa „revolutie”.Ceea ce a povestit comandantul Niculescu este real,am fost direct implicat in acele evenimente.Nu cunosc toate amanuntele,cum ar fi participarea lui la acea intalnire cu noul „guvern” si altele,fiind clar ca nu toti soldatii erau langa el.In ceea cel priveste pe dl. Niculescu,pot sa spun ca,pt. mine,a fost cel mai bun militar pe care l-am cunoscut,avea o pregatire extraordinara.Se poate lua legatura cu alte cadre din acea unitate,toti aveau o admiratie pt el.

  6. Valentin Says:

    Despre cel care a fost primul comandant de divizie organizata, condusa, antrenata conform NATO nu se mai gaseste nici o insemnare, nici un reportaj. Emisiunea PRO PATRIA -cu specific militar nu contenea sa-l prezinte pe acest brav comandant si pe militarii sai ca o schimabre la fata a armatei romane, devenita in nici 6 luni de la culegatori de porumb la specialisti adevarati ai razboiului.Multi dintre militarii pregatiti de dansul au ajuns in toate batalioanele de interventie care acum ne reprezinta tara in structurile militare NATO.
    Ar fi de ajuns sa-l cunoasteti 5 minute; ati putea cunoaste 5 caractere puternice intr-unul singur : un suflet mare si sensibil si un mare patriot roman.De la prima vedere v-ati da seama ca este unul dintre ostasii de poveste, cu care ne-am putea mandri ca romani.

  7. Valentin Says:

    Cei care l-au cunoscut ar trebui sa scrie aici, pe acest site, sub protectia anonimatului, despre lucrurile bune facute de acest om.Acum cand stim , la 20 ani de la revolutie cine au fost diversionistii si ce scop au avut, ar trebui ca oamenii ca Ion Niculescu sa primeasca din partea voastra cate un semn si un cuvant bun. Poate ca in scurt timp DREPTATEA va veni si pentru acesti adevarati oameni „uitati” cu buna stiinta si ascunsi pentru ca altora sa le fie bine.

    • mm Says:

      Am fost la Otopeni in zilele alea fiindca lucram acolo. Tot ce s-a intimplat acolo a fost foarte complicat. Cred ca cele mai multe din conflicte au fost accidentale, cauzate de isteria generala raspindita prin intermediul tvr. Cind ti se spune tot timpul ca aeroportul este si va fi atacat, este de ajuns un foc de arma si se declanseaza infernul. Au fost aduse mult prea multe trupe pentru apararea aeroportului si nu aveau mijloace de comunicatie intre ele. Nu s-a putut face o coordonare generala a tuturor detasamentelor. S-a tras in orice misca inclusiv in masina care aducea apa si mincare celor aflati in dispozitivele de aparare.
      Totusi ramin multe intrebari. De ce autobuzul cu salariati care a venit dupa camioanele de la Cimpina era gaurit de gloante pe partea dreapta unde nu erau detasamente de aparare?
      De ce nu s-a dat ordin de pastrare a inregistrarilor comunicatiilor din acele zile la aeroport? De ce au disparut documente inclusiv procese verbale si condici de prezenta? Cine a avut interesul sa declanseze confuzia generala si apoi a avut grija sa mascheze totul? Citi oameni au participat la aceste operatiuni si carei organizatii apartineau ei?
      Dupa cum merg lucrurile este aproape sigur ca nu vom afla niciodata adevarul. Chiar si acum se scriu articole si carti care doar adincesc perdeaua de fum sau ies in fata oameni care incearca sa traga spuza pe turta lor. Si atit. Cu siguranta ca se va vorbi si se va scrie atit de mult si atit de contradictoriu incint nu vom mai fi in stare sa intelegem ceva coerent. Adevarul in nici un caz.

      • mariusmioc Says:

        Interesant ce spuneţi, că s-au şters înregistrările comunicaţiilor şi au dispărut documente. Cine are interes să menţină confuzia şi să lanseze perdele de fum e limpede – cei care au fost vinovaţi de moartea şi rănirea unor oameni, şi care n-au nici un chef să răspundă penal sau civil pentru faptele lor. Unii poate au fost avansaţi după revoluţie.
        Merită amintit că preşedintele Ion Iliescu a avut grijă să dea o graţiere în 2003 şi în cazul Otopeni.

      • mm Says:

        Cred ca deciziile s-au luat mult mai sus si mai cred ca aceia care au fost judecati si condamnati au fost doar niste pioni pe tabla de sah.
        Din pacate si cei de la Cimpina care au murit sau au fost raniti ca si altii pentru ca nu acestia sint singurele victime la Otopeni, ca si cei care au fost cu arma in mina pentru apararea aeroportului au fost victimele dezinformarii, o dezinformare cu siguranta voita. Pe mine m-a ferit Dumnezeu, am avut alte sarcini de indeplinit atunci, dar am colegi care au probleme grave de constiinta, fiindca poate au omorit sau ranit pe cineva, Oameni care fac psihoterapie, care au cosmaruri si acum. Au trecut de stadiul de revolta impotriva celor care au zbierat in continuu la tvr ca sintem atacati si impotriva celor care au stat in spatele marionetelor de la televizor. A ramas doar psihoza si amaraciunea unei posibile fapte cumplite.
        Am fost citat ca martor in procesul ofiterului care a comandat trupele de la Otopeni (cred ca era maior si-l cheama Draghin) si am fost intrebat de ce nu s-au patrat inregistrarile din acele zile. Am raspuns ca nimeni nu a dat o dispozitie in acest sens iar noi ca salariati nu puteam face asta din proprie initiativa, existau regulamente care prevedeau cine are dreptul sa o faca. Am avut tot timpul impresia ca acest om (Draghin) este si el o victima, a fost doar o papusa in mina marilor sforari. Din cite stiu nu a existat un ordin explicit sa se traga asupra camioanelor de la Cimpina, mai ales ca in primul camion se afla comandantul detasamentului care se afla la soseaua nationala si care a fost si el ucis. In sala in care ma aflam doua ferestre au fost sparte de gloante cind au venit camioanele. Cine a tras spre cladirea aeroportului? cine a declansat toata nebunia? Pot sa va spun ca oamenii din aeroport au fost convinsi mult timp de la evenimente ca a fost vorba de teroristi imbracati in uniforma de securitate si ca au fost amestecati teroristi cu soldati in acele camioane. In conditiile astea v-ar mira ca unii din cei care au scapat cu viata au fost maltratati fiind luati drept terooristi? Numai cine a fost in zilele alea acolo stie ce stare de lucruri era. Cind iti trec prin fata rachete sol-sol si vezi ca se indreapta spre depozitul de carburanti al aerportului incepi sa crezi tot ce ti se spune despre teroristi. Daca acel depozit ar fi explodat disparea tot aeroportul si o buna parte din satul Otopeni.
        Sint doar citeva lucruri pe care mi le-am amintit acum, dar foarte departe de ceea ce am trait in zilele alea. De aceea am spus in primul meu mesaj ca lucrurile au fost foarte complicate si ca nu cred ca adevarul va fi aflat vreodata.

      • V.P. Says:

        Interesanta observatia lui mm…Imi amintesc ca la sfarsitul lui decembrie 1989 am avut o discutie cu unul din soldatii implicati in luptele de la aeroportul Otopeni. El imi povestea extrem de insufletit despre luptele pe care unitatea lui le-a avut acolo cu ‘teroristii’. Imi spunea ca au avut loc schimburi de foc si ziua si noaptea, ca inamicii lor aveau echipament de tragere si pentru timp de noapte, si ca mai multi colegi ai lui au murit acolo. Dupa parerea lui teroristii erau arabi…Povestea lui m-a impresionat atunci profund. Nu parea sa inventeze, sau sa dezinformeze…Totusi, cu timpul am ajuns sa ma indoiesc cele auzite, pentru ca nu am auzit din media – apropo de luptele de la Otopeni – nimic, exceptie facand doar cunoscutul episod al masacrului unitatii din Campina; ori soldatul parea sa faca referinta la un alt episod decat acesta din urma… Observatia lui mm ca ‘cei de la Campina nu sunt singurele victime de la Otopeni’ pare sa confirme faptul ca povestea soldatului este, macar in parte, adevarata. Intrebarea mea ar fi: care sunt acele alte victime despre care vorbeste ‘mm’, si daca mai sunt si alti martori care ar putea sa le confirme?

    • sasa Says:

      ….vali……sa fim seriosi!
      in timp de 20 de ani saq u tot lucrat dosare
      sa u albit,sa u inbalsamat, sa u catifelat
      uite cum, vad eu lucrurile
      daca in 89 a fost o regizare grosolana ,si stim asta ,
      atunci si bravul tau eou-la care nu i neg profesionalismul,facea parte cu sau fara voia lui din scenariu
      si cine a tradat atunci?
      ….se stie ,a tradat o parte din capii securitatii(acualu SIE}
      SI DE SIMULATOARE SI FOCURILE DE ARTIFICI SA U OCUPAT FOSTELE CONSERVE SOVIETICE (GUSE,SI STANCULESCU,CHITAC -MAI PUTIN PROBABIL
      ….DE VICTIME SI musamalizare se ocupau lideri politici interni-voiculescu,iliescu,brucan…..da…..da! brucan
      si intr-un asa angrenaj manuit de SIE …….si sa nu te surprinda ca ,capi aceiasi SIE o sa i regasesti in proportie de 90 % unde?
      in actualul partid de guvernamant
      ……nu sari ca ars ca exista arhive si le poti vedea si tu ….free
      fostul servici extern a pregatit doborarea lui nea nicu!
      si culmea e ca in toti acesti ani singuri care puteau vorbi despre asta e…..culmea securitatea!
      …..celelalte servici din securitate !
      ….dar au avut grija sa i astupe cu noroi si sa i faxca in toate felurile pentru a nu putea face nimic
      …..si ce e mai grav ca mai sunt 4 ani si se prescriu !
      toate acuzatiile !
      dar stai linistit ca au derapat suficient pe plan penal
      ….vezi flota,alrlo slatina,petromul,romtelecomul,bancaagricola,si multe ,multe altele
      dar astea la timpul lor!
      respect si cinste -eroului in viata al tau !
      dar ca el mai sunt inca 21 de milioane!
      fraieritii-tranzitiei!
      cu stima domnule militar din ploiesti!

  8. […] blog. Citiţi, despre activitatea sa în decembrie 1989: – Un interviu al generalului Guşă – Evitarea celui de-al doilea măcel la Otopeni. Generalul Guşă a dezinformat armata – Egon Krenz, Petăr Mladenov şi Ştefan Guşă – Fostul procuror general adjunct al RSR, Gheorghe […]

  9. micutul john Says:

    am facut armata la negoiesti,dupa revolutie,se povesteau multe acolo…..despre col niculescu, mr istrate,cpt varzopov…si altii,multi la numar.despre ce a fost la revolutie,despre cine a murit la revolutie: slt post mortem CRAP COSTEL,despre cine a fost ranit…..Apoi a urmat mineriada..tot niculescu a fost chemat la bucuresti cu soldatii ….a trecut si aia , apoi a urmat o perioada de „glorie” sa-i spun asa ,a um 01065-demonstrative in coada izvorului, filmari ptr pro patria ,delegatii straine-americani,chinezi…- mese festive muuulte mese festive si ,aici am vrut sa ajung, la aceste mese au participat multi „smecheri ai vremii” printre care si gral muresan si tovul nicolaescu,marele nostru regizor si actor care a declarat ca nu isi mai aduce aminte de col niculescu dar ii aduc eu aminte ca acest capitan la vremea aceea i-a dat soldati ptr filmari,au fost impreuna la vinatoare si a jucat si intr-un film cu el,nu imi aduc aminte numele dar un film despre revolutie. La um01065 negoiesti sub comanda col niculescu s-a facut armata cum trebuia sa se faca iar cadrele de acolo erau foarte buni soldati ….ce sa mai vorbim…..a fost frumos in armata drept dovada ca m-am si angajat citiva ani ca MAC si e drept f multi MAC-i au fost si poate ca mai sunt plecati in somalia ,iraq.angola, serbia…
    Mai ne auzim la o poveste……bye!!!

    • DAN Says:

      ADEVARUL ESTE STIUT DE FOARTE MULTI PLOIESTENI;

      CAPITANUL NICULESCU A REFUZAT ORDINUL PRIMULUI SECRETAR ION FRATILA, A INSPECTORULUI SEF PESCARU
      SI A COLONELULUI DANESCU DE A VENI IN PLOIESTI CU TANCURILE IMPOTRIVA POPULATIEI SI A MUNCITORILOR DE LA
      UZINA 1 MAI CARE DECLANSASEM ACTIUNEA DE SOLIDARITATE CU POPULATIA TIMISOAREI, REUSIND IN 22 INAINTE DE ORA 12 OCUPAREA JUDETENEI DE PARTID-CASA ALBA DIN PLOIESTI
      APOI SEDIUL INSPECTORATULUI JUDETEAN DE MILITIE-VASILE LUPU SI GHEORGHE DOJA.
      S-AU INTIMPLAT TOATE ACESTEA IN PLOIESTI,IN DIMINEATA SI PRIMA PARTE A ZILEI DE 22 DECEMBRIE 1989 IN PLOIESTI, ROMANIA INAINTE DE FUGA CEAUSESTILOR.

      ESTE ADEVARAT; COL NICOLESCU A REFUZAT EXECUTAREA ORDINULUI DE A REPRIMA REVOLTA PLOIESTENILOR.

      MERITA TOT RESPECTUL SI CONSIDERATIA NOASTRA, MACAR A CELOR CARE AM TRAIT ACELE CLIPE SI STIM ADEVARUL;

      AM INTRAT LA DISCUTIILE CU PRIMUL SECRETAR FRATILE;
      I-AM CERUT SA VINA IN STRADA, IN MIJLOCUL OAMENILOR
      MUNCII REVOLTATI CARE STRIGAM TIMISOARA,JOS CEAUSESCU;

      STITI CE A SPUS FRATILA; TRAGEA DE TIMP; ASTEPTA TANCURILE PENTRU CA IL TRIMISESE PE DANESCU LA NEGOIESTI…
      ” NU POT SA TRADEZ JURAMINTUL FACUT COMANDANTULUI SUPREM”

      CIND A AFLAT CA NEGOIESTIUL REFUZA EXECUTAREA INTERVENTIEI ORDONATE IMPOTRIVA PLOIESTENILOR,
      NU A STIUT CUM SA-SI SALVEZE PIELEA……

      DECIZIA COL. NICOLESCU A SALVAT MULTE VIETI SI MERITA TOT RESPECTUL SI CONSIDERATIA NOASTRA!

    • Patrascu Stefan Says:

      Nu cumva ai fost MAC la a 4-a?
      Daca intamplator mai citesti blogul, da un semn. Ma poti gasi aici: http://www.facebook.com/patrascu.stefan.7
      Mai depanam niste amintiri…

  10. […] citeşte, despre generalul Guşă: – Un interviu al generalului Guşă – Evitarea celui de-al doilea măcel la Otopeni. Generalul Guşă a dezinformat armata – Egon Krenz, Petăr Mladenov şi Ştefan Guşă – Fostul procuror general adjunct al RSR, Gheorghe […]

    • V.P. Says:

      Interesant site-ul la care faci trimitere. Exista insa unele detalii in marturia parasutistului pe care l-am intalnit, care nu se potrivesc cu ceea ce scrie pe site, unul dintre acestea esential. In primul rand, parasutistul mi-a spus ca apartine unui regiment de la Boteni, nu de la Buzau…In al doilea rand, din cate spunea el, teroristii cu care au luptat nu erau imbracati in combinezoane negre, ci erau civili. In al treilea rand, si asta e un detaliu esential, teroristii nu erau romani, ci arabi…Acum, despre implicarea arabilor in revolutie s-a vorbit mult la inceput….acum nu se mai spune nimic…Despre diverse marturii de atunci ale unor persoane in acest sens, puteti citi mai multe pe blogul lui Andrew Hall, care reia acolo multe articole interesante din presa vremii…De ce ar fi ideea ca teroristii ar fost (unii din ei), arabi, foarte importanta? Pentru ca e greu de crezut ca arabii, daca au fost implicati, ar fi fost de partea lui Iliescu…Mult mai probabil ar fi ca erau de partea lui Ceausescu, care ii antrena in Romania – se spune ca la Baneasa, Bran si poate si-n alte locatii, – pe post de trupe paramilitare. De ce oare n-ar divulga in acest caz Iliescu identitatea araba a (unor) teroristi, fiindca ar avea tot interesul sa se disculpe, nu-i asa? Nu stiu….probabil pentru ca asta ar arunca o lumina proasta asupra implicarii Romaniei comuniste in sustinerea terorismului arab? E posibil ca Rusia (si alte tari ale Pactului de la Varsovia) sa nu fi cunoscut aceasta implicare? Oare Gorbaciov mai era de acord cu ea, sau de cand cu perestroika hotarise sa fie impotriva ei? Numai Dumnezeu (si cei implicati) ar putea avea un raspuns la aceste intrebari…Acum, poate ca ideea cu teroristii e doar un zvon creat in acele vremuri de Iliescu si ai lui pentru a ascunde faptul ca de fapt teroristii ar fi fost oamenii lor…cel putin asa afirma multi azi…O fi asa? Poate da, poate nu…Dar ar fi interesant de stiut daca ideea cu trupele paramilitare arabe antrenate in Romania se confirma, si daca da, ar fi interesant de stiut daca arabii respectivi ar fi plecat din tara linistiti si fara probleme…si n-au avut nimic de-a face cu revolutia (sau post-revolutia) romana…

    • mariusmioc Says:

      Remarc o replică la memoriul lui Ion Niculescu, scrisă de colonel Remus Macovei, la http://ro.altermedia.info/politica/ce-regiza-sergiu-nicolaescu-la-revolutie-11_24518.html

  11. Lector II Says:

    @ Marius Mioc

    N-ar fi rau sa cautati in materialele de care dispuneti mentiunile despre obiectele de vestimentatie de culoare alba – a se retine imbracamintea, fularul de culoare alba purtate in 1989 de dl. senator Sergiu Nicolaescu. Cautati, daca aveti disponibilitatea, mentiuni incepand cu adunarea din fata casei parohiale din Timisoara, din 16.12.1989. Aveti, va rog, in vedere si fotografiile, foto-montajele.

  12. Lector II Says:

    @ Marius Mioc

    Am omis esarfele, banderolele, steagurile albe si alte asemenea, care apar in diverse momente si in anumite locuri, cu explicatii date deja ori inca nedescoperite.

  13. gringo Says:

    niculescu a fost:cine e in prezent? Nu conteaza cine ai fost, cine esti.

    • KELLY Says:

      NU ASA SE PUNE PROBLEMA D,LE GRINGO .SUNT MERITE ALE SEMENILOR NOSTRI CARE TREBUIESC RECUNOSCUTE,NUMAI OAMENII COMPLEXATI SI CARE NU ISI POT DEPASII CONDITIA SOCIALA FAC ASTFEL DE AFIRMATI .COL NICULESCU VA RAMANE UN ESALON AL ARMATEI ROMANE UN OM DE O MARE FACTURA ,UN OM SIMPLU DE ALTFEL CA TOTI OAMENII DESTEPTI DAR FOARTE FOARTE COMPLEX CA VALOARE INTELECTUALA

  14. catalin Says:

    Asa e micutule john.Mi-ai adus aminte de mr.Istrate…era f.bine pregatit.Nu stiu daca i se mai spunea Pizdel,asta pt ca era dur,avea niste soldati pregatiti doamne-doamne,cei mai buni din unitate.Conducea Compania 3,eu eram la a2-a.Amintiri frumoase.CRAP COSTEL a murit la televiziune,a fost un infern,o harababura,multe lucruri nedeslusite.Un salut

  15. lobont dorin cluj Says:

    DOMNILOR MA NUMESC LOBONT DORIN PAVEL SINT DIN CLUJ NAPOCA SI INAINTE DE A FA FACE O SCURTA MARTURISIRE PERMITETI SA MA INCLIN IN FATA DOMNIEI SALE COLONELUL NICOLESCU ION SUB COMANDA CARUIA AM FACUT PARTE 1,2 ANI IN CALITATE DE SOLDAT IN COMPANIA A 2A MISIUNI SPECIALE COMANDATA DE LT MAJOR PANAIT…..ACEST DOMN NICOLESCU A FOST UN MILITAR DE CARIERA PRIN EXCELENTA UN TRAGATOR DESAVIRSIT NE UIMEA LA TRAGERILE DIN POLIGON RAPIDITATEA SI PRECIZIA CU CARE DOBORA TOATE TINTELE O CORECTITUDINE EXEMPLARA FATA DE SOLDATUL SIMPLU LA UN PACHET DESFACUT A PUS UN MAIOR DE SERVICIU SA IMI PLATEASCA UN CARTUS DE TIGARI….AMINTIRI DAR SA NU DIVAGAM…….ACEST DOMN CAPITAN IN DATA DE 19 DEC A DAT ORDIN SA SE TAIE STEMA LA TRICOLOR CIND CEAUSESCU INCA NU FUGISE……….ACEST DOMN A AMENINTAT IN FATA SOLDATILOR SECURITATEA DIN PLOIESTI…….SI POT SA VA REDAU FIIND DE FATA CUV LUI SPUSE UNOR SECURISTI VENITI LA UNIT NOASTRA SA MEARGA LA ORDINUL SECR PE JUD SA IMPRASTIE MANIFESTATIA A ZIS DACA VA ATINGETI DE MANIFESTANTI TOT CE VEDETI AICI LE BAG IN VOI ERA VORBA DE BLINDATE SI TEHNICA PE CARE ERAM IMBARCATI IN ASTEPTARE 1300 DE SOLDATI APROPO DE INCIDENTUL BANEASA CIND AM DISTRUS SI OMORIT OAMENII DIN 4 DACII ERAM DESANT PE AL 5 ELEA TANC ,ACESTE MASINI VENEAU SPRE NOI IN VITEZA CIND ERAU LA DISTANTA SA TRAS FOC DE AVERTISMENT DE CATRE CAPITAN NICOLESCU CU TRASOARE NOAPTE FIIND SA SE OPREASCA DAR ACESTIA TOT VENEAU IN ACEA CLIPA DIN AEROPORTUL BANEASA SA DESCHIS FOC ASUPRA NOASTRA CU ANTIAERIANA ACEEA CU 4 TEVI PT CUNOSCATORI SE TRAGEA CU TRASOARE ERA ……..IADUL PE PAMINT ……O PERDEA DE FOC TRECEA PESTE NOI ATUNCI FARA A MAI PRIMII ORDIN DE FRICA STIU EU MULTI AM RIPOSTAT SI AM DESCHIS FOCUL CELE 4 DACII AU AJUNS EXACT INTRE NOI AM TRAS SI ASUPRA LOR INTRADEVAR A FOST 1 SUPRAVIETUITOR DOAR …..CAPITANUL STRIGA CIT IL TINEAU PUTERILE …..OPRITI FOCUL ,OPRITI FOCUL ,CRIMINALILOR OMORITI OAMENI NEVINOVATI……VA JUR ACEST OM A FOST UN MONUMENT DE CORECTITUDINE SI IN POPESTI NEGOIESTI TRIMETEA TRACTORUL UNITATII SA ARE GRADINILE OAMENILOR ,BOTEZA COPII OAMENILOR ERA IUBIT SI DE SATENI SI DE SOLDATI DUPA CE AM FOST CHEMATI LA TVR A TINUT UN SCURT DISCURS ……..SOLDATII MEI SINTETI PROST IMBRACATI SI INFOMETATI ASA A VRUT CEAUSESCU SA PUTETI FI INFRINTI USOR DE SECURITATE IN CAZ DE NEVOIE DAR NOI SINTEM PUTERNICI MERGEM LA RAZBOI SA APARAM CAPITALA SI POPORUL ARMATA E A POPORULUI DACA TREBUIE O SA MOR ALATURI D VOI……..SI VA JUR LA TVR CIND SE TRAGEA OFITERII ERAU ASCUNSI PRIN BLINDATE DOAR EL ERA PRINTRE NOI SI URLA UN OFITER SA VINA LA MINE ,UN OFITER SA VINA LA MINE DAR CINE SA-L AUDA ……….AVETI CUVINTUL MEU DUPA INTOARCEREA IN UNITATEA DIN PLOIESTI PRIN FEBRUARIE DUPA MINERIADA DUPA RAPORT DIMINEATA SALUTAM SI PRIMUL LUCRU ZICEA CADRELE IN SALA DE SPORT FUGA MARS NU AM NEVOIE DE CADRE SINGUR FAC CIT 1000 DE CADRE II UMILEA PUR SI SIMPLU IN FATA SOLDATILOR STRIGA DUPA EI……….V-ATI ASCUNS CA SOBOLANII …….I-ATI LASAT SA MOARA ……..NE-A IUBIT…..SI L-AM IUBIT ……..CUM AU REUSIT UNII SA IL DENIGREZE ,SA IL CONDAMNE ,CA A LUAT MITA DE LA SOLDATI……..MIE SILA PUR SI SIMPLU ……..CRED CA CINEVA IA INSCENAT TOTUL ………ACEST MARE OM TREBUIA SA FIE ACUM GENERAL………SUBLINIEZ ….GENERAL NU CONDAMNAT SI DENIGRAT MARE RUSINE ………..MIE RUSINE MIE DE RUSINEA LOR AU REUSIT SA MAI DISTRUGA UN OM SI UN CARACTER DEOSEBIT………DOMNULE COLONEL NICULESCU ION ……….VA SALUT SI MA INCHIN IN FATA DUMNEAVOASTRA SOLDAT LOBONT COMPANIA A 2 A A LT MAJOR PANAIT TRECUT IN REZERVA SERGENT PT MERITUL CA AM LUAT PARTE LA REVOLUTIE NOI CEI PE CARE NE-ATI CONDUS VA CUNOASTEM CARACTERUL SI CORECTITUDINEA RESTUL SINT DOAR VORBE UN SINGUR COMANDANT MAI STIU CARE VA POATE FACE FATA CA SI MILITAR PUTIN PREMIERUL RUS PARCA AVETI ACEIASI STRUCTURA ………DACA UN OM S-AR FI NASCUT SA FIE MILITAR ….ACELA E COLONELUL NICOLESCU ION CARE ACUM AR FI FOST MAI MERITORIU SA FIE COMANDANTUL ARMATEI ROMANE DECIT O PERSOANA DENIGRATA

  16. lobont dorin cluj Says:

    CATALIN AI DREPTATE CU PIZDEL ERA CAPITAN SI ERA TIGAN CORECT OM DA DE BALAURUL NOSTRU CIND L-AM IMBATAT INTR-O NOAPTE DE PLINGEA CA OMU LA BETIE SI A DOUA ZI NE-A OMORIT IN POLIGON MAI STII SINT LOBONT DIN CLUJ ,PE DOLEAN IL MAI STII SUSANA CUM II SPUNEAM AM AVUT NOROCUL SA FACEM ARMATA ADEVARATA FARA MUNCII AGRICOLE POATE ASTA NE-A PRINS BINE LA REVOLUTIE STIAM SA TINE-M O ARMA IN MINA VA PUP PE TOTI CARE INTRATI PE AICI AM FOST O COMPANIE DE 102 SOLDATII UNU SI UNU

  17. lobont dorin cluj Says:

    MARE CARACTER PENTRU PLOIESTENI CA UN AMANUNT PE CARE NU IL STITI CIND ACEI SECURISTI AU INTRAT IN UNITATE LA POPESTI NEGOIESTI NU NUMAI CA ACESTA A REFUZAT SA EXECUTE ORDINUL………DAR ACEST CAPITAN NICOLESCU ION ………IA SI AMENINTAT………DACA VA ATINGETI DE MANIFESTANTI A SPUS EL ……TOT CE VEDETI AICI SI ARATA CU MINA SPRE TEHNICA MILITARA SI CEI 1300 DE SOLDATI ECHIPATI SI INARMATI CARE ASTEPTAM ORDINUL LUI…………..TOATE LE BAG IN VOI SI DESFINTEZ SECURITATEA…………..DECI DRAGI PLOIESTENI ACEST NICOLESCU ION VA SCAPAT PE MULTI SA NU DEVENITI EROI SAU MARTIRII .ACEST OM MERITA SA II RIDICATI O STATUIE ………LOBONT DORIN ERAM SOLDAT IN TERMEN ATUNCI SINT DIN CLUJ MARE MARE OM SI CONCETATEAN AVETI

    • SYMY Says:

      ASA ESTE DORIN, ACEST MARE OM A SUPORTAT MIZERIA ACESTEI SOCIETATI IN CARE TRAIM SI IN CARE NU PUTEM SA DEZVOLTAM NIMIC CONSTRUCTIV PENTRU CA DERANJAM PROSTIA CARE A FOST TOT TIMPUL LA CONDUCERE ACESTEI TARI.E O MARE NEDREPTATE TOT CE I SA INTAMPLAT,DIN PACATE SUNT PUTINI OAMENI CA EL,IN GENERAL NOI ROMANII NE COMPLACEM SI ACCEPTAM ORICE FARA A AVEA VREO REACTIE LA CE SE INTAMPLA IN JURUL NOSTRU,DAR ACEST COLONEL A VRUT SA SCHIMBE CEVA,UN SISTEM PLFONAT,UN SISEM CARE ESTE INGROPAT IN CORUPTIE SI INDOLENTA,UN SISTEM CARE NU PROMOVEAZA VALORILE ,ACEST COLONEL PENTRU SIMPLU FAPT CA PRIN VALOAREA LUI INTELECTUALA A SFIDAT ANUMITE PESOANE DIN CONDUCERE, A FOST ARUNCAT IN PUSCARIE PE NEDREPT IAR INFRACTORII CARE AU DISTRUS SI SUBMINAT ECONOMIC SI POLITIC TARA STAU LINISTITI ,PROTEJATI DE IMUNITATE SI DE SIGURANTA ACESTEI MIZERE SOCIETATI.

  18. micutul john Says:

    era prieten, cu toti ii chema la Coada izvorului in poligon la demonstrative cu americanii,cu chinezii si cu multi altii ,ii ducea la Seciu, mincare bautura….mese festive,pe urma nu a mai fost bun.Cit a avut nevoie de el a fost bun si sergiu nicolaescu il solicita la buftea cu sodati ptr filmari se duceau impreuna la vinatoare,la chefuri la iliescu ……….la multe chestii,si cind a fost vorba despre nicolescu isi aducea vag aminte despre el.Mi-e SCIRBA de oameni ca ei,niste lepre comuniste,pina nu o sa se curete toti nu o sa avem o romanie cum trebuie

  19. micutul john Says:

    apropo,are dreptate lobont dorin…a ajutat multa lumedin popesti si negoiesti pina si drumul care ducea la unitate cind s-a reparat a trimis soldatii sa ajute
    Eram soldat pe vremea aceea,s-a lucrat mult timp la sosea…pina si la cadre le facea surprize,venea prin surprindere la masa de prinz sau dimineata si gusta din mincare,iar daca nu era buna ii belea….odata pe bucatarul de servici si subofiterul de serv pe buc imi aduc aminte le-a dat o saptamina de arestin unitate ptr ca nu a fost orezul bun,odata de craciun eram de servici pe comp si imi aduc aminte la masa de craciun a stat cu soldatii la masa…..eeeee amintiri

  20. catalin Says:

    salut la toti de la misiuni speciale din um 01065 . eu am fost la Pizdel compania a 3-a .plutonul unul .in anii 1987-89 noiembrie.mare om mare caracter acest niculescu .eu cred ca am fost singutul regiment pregatit de lupta di Romania in acea perioada . toata stima pentru voi toti pizdeii.
    parerea mea e ca a fost matrasit de oamenii lui iliescu comandantul um 01065.stie prea multe .oricum imi pare rau de el . a ajuns destul de nasol . asta numai in romania se intampla adevaratii Romani sunt matrasiti si hotii ajung la putere. rusine domnule Iliescu si bosrogului ala de sergiu nicolaescu . poate il ia dracu mai repede (doamne iarta-ma).

    • Adi Says:

      Frumoase vremuri au fost………………..
      Am fost si eu acolo in perioada 1989-1990

    • andrei Says:

      Ai dreptate! În 1987 Compania a III a a Cpt. Istrate I. Marin (Pizdel) Era considerată în interiorul Academiei Militare București ca cea mai bună Companie misiuni speciale, pentru rezultate și lipsa evenimentelor! Îmi aduc aminte de veteranii (ciclul Ianuarie 1987)- Sergent Balmoș, Caporal Drilea, Caporal Chiriacov Costel, Cumnatul lui Balmoș… Cocoșilă…U.M. 01065 era Unitate de Elită. Nu uitați că în luna Septembrie 1987, unitatea noastră s-a pricopsit cu toată gașca de la UM 0599 Telejean… Antitero, Miliție, USLA, Instigare… Găgăuțele astea de la Securitate au fost împrăștiate sun acoperire în toate companiile, bateriile, divizioanele din unitatea noastră! La a III a de laUM 0599 era Fruntașul Chirică. De ce??? Secu se temea al Dracului de tare de UM 01065! În 1987 Comandant era Cpt. până în August- Maior după… D-zeu. să-l ierte Ivan Vasile! Era un profesionist, unul din puținii ofițeri superiori fără Academia Militară!!!
      La a III a… Comandant de Batalion în 1987… Cpt. Ivănescu!
      De ce nu mai există UM 01065??? Pentru că era cea mai Buna!!!

  21. ciprian Says:

    adevarat spune-ti,am avut placuta onoare sa-l cunosc pe cap. Niculescu in 1991 cand am facut un stagiu in UM negoiesti(ca fost elev al unei scoli militare),iar dupa multi ani (2000)sa lucrez sub sefia dansului la firma de paza de la LUK-OIL si pot sa afirm ca este un om deosebit,poate prea avansat pentru vremurile pe care le-a trait,Un sincer „sa traiti domnule general”

  22. orest Says:

    felicitari pentru domnul colonel niculescu pentru tot ce a facut pentru revolutia din decembrie 1989 si eu eram militar in termen la um 01065 ploiesti si in timpul revolutiei am plecat cu toti la bucuresti sa plecat noaptea pe la ora 12 am iesit cu toti din unitate cu masina comandandului in fata cu stegul sus pe masina si taiata stema rominiei de la mijloc si eram foarte bucurosi ca am scapat de ceausescu si de cmunism si acum ma lupt sa imi pot obtie certificat de revolutionar am facut la sspr din 2004 cereri si am facut si la domnu premier ponta si ca nu se mai poate dupa atitia ani si sa dea o lege si pentru noi militari care am luptat la revolutie ca sa votam usl si cred ca merita aces lucru si plecind cu toti acea noapte spre 23\decembri 1989 spre bucuresti srigam totisoldati ole ole ceausescu nu mai e si mergnd spre bucuresti toata lumia iesise in strada si ne dadea portocale si mincare la soldati si numai noi soldati sti ceam idurat cu ceassescu si oameni se bucurau si striga armata e cu noi si noi strgam din masini jos ceausescu sau jos dictatorul noi am fost de partea poporului si am acte doveditoare ca am luptat la revolutia di decembri 1989 rog ministru aparari ministerul aparari nationale sa se gindesca si la noi care am luptat la revolutia din decembri 1989 va multumesc astept raspuns

    • catalin Says:

      imi pare rau de tine dar toti ravolutionarii cu acte sunt doar niste hoti care profita de statul roman.si eu am fost la revolutie (am facut armata la 1065 in87-89)dar niciodata nu m-am gandit sa cer certificat.mi-ar fi rusine de mine si de romania.

  23. Cristian Says:

    Am avut onoarea sa il cunosc pe Cpt Niculescu in anul 1988 in timpul stagiului militar la unitatea din Negoiesti. Pe linga faptul ca mai puneam un BT pe masa dinsului pemtru o permisie in weekend pot sa spun ca a fost un comandant deexceptie al armatei romane un om cu caracter si o personalitate f puternica. Toata admiratia mea domnule Comandant..sa traiti si numai bine

  24. Gigel TATA Says:

    Baieti:
    1. Dati-va numele tot ca nu se intampla nimic/
    2. eroare – in decembrie 1989 compania a 3 -a a lui marin istrate zis pizdel facea misiuni speciale , nu a 2 a.
    3. nu stiti multe, uitati-va cum ma cheama si apoi va spun eu ca intr.o zi o sa scriu tot ce imi amintesc despre zilele acelea. cu Cristi Nita, Cu adi Tudorache , cu boriceanu, cu gabi lisita, cu toti baietii care nu stiau ce e frica d la a 3 a misiuni speciale. povestim…….

    • catalin Says:

      gigel in 87 – 88 a 2-a mai facea misiuni.dupa aceea mai faceam doar noi a 3-a. si inca ceva , a 3-a era cea mai tare . frica nu exista in toata compania.eu am intrat in rezerva in 15 noiembrie 89 dar am participat activ la revolutie si sunt mandru ca am facut parte din compania a 3-a . capitanul(atunci) Niculescu era un mare militar si un profesionist de inalta clasa. nu stiu daca azi mai sunt asa ca el. stima la toti de la a 3-a.

  25. Liviu_tancuri Says:

    Salut camarazii de la 01065
    Ar trebui sa ne constituim intr-un grup online !!!

    Mi-am satisfacut stagiul militar la 0165 Batalionul de Tancuri sub comanda Cpt. Cazaceanu Ion, in perioada 1988 ianuarie – 1989 ianuarie, fiind detasat de la Centrul de Instructie Masini de Lupta – Roman. UM 01386 yb2.
    Am avut ocazia sa il am Comandant de Unitate pe Cpt Niculescu Ion.
    Toate stima si tot respectul pentru acest luptator profesionist comandantul Ion Niculescu.
    Am fost premiat, felicitat si recompensat de catre Cpt Ion Niculescu (si alti reprezentanti de la Bucuresti) cu ocazia evenimentului petrecut in noaptea de 16 mai 1988 in postul 8 in timpul executarii serviciului de garda.
    In urma evenimentelor respective am capatat increderea D-lui Comandant Cpt Niculescu Ion si am fost propus sa efectuez misiuni speciale cu diferite grade de dificultate si binenteles ca nu l-am dezamagit niciodata, ducand la indeplinire toate misiunile speciale incredintate.

    In Decembrie 89, cu oacazia evenimentelor „revolutionare” din Bucuresti, parintii mei au primit un telefon acasa de la fostii comandanti de batalion care s-au interesat de mine, motivand faptul ca se vor deplasea catre Bucuresti si ar avea nevoie si de sprijinul meu intrucat dansi nu cunosc prea bine locatiile si drumurile in Capitala.
    Afland de la tatal meu care imi este locatia si ceea ce fac in momentele respective, domnii comandanti au apreciat si au renuntat la sprijinul meu specificand „sa ramana acolo” dorind doar daca e posibil un numar de telefon unde ma pot contacta in caz de nevoie.
    Numarul de telefon le-a fost dictat, dar nu am fost apelat sau solicitat.
    Locatia era o importanta Centrala Tefefonica din Bucuresti, unde eram angajat tehnic si totusi asiguram paza inarmata a obiectivului ca civil.
    De mentionat este faptul ca din si inspre obiectivul in care ma aflam in paza nu a fost tras niciun cartus, mentinandu – se doar o observare discreta si o liniste deplina atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte, chiar daca se tot primeau telefoane in centrala si ni se cerea sa deschidem focul de avertizare, sau ca inspre noi se deplaseaza o …etc, etc …:)))

    Aveam si un televizor in locatie.

    In aceasta perioada la centrala telefonica s-a solicitat sprijinul unui tehnician telecom care sa mearga sa aprovizioneze si sa instaleze aparate telefonice la Radio, aparate ce au fost distruse de gloante (la postul de radio TVR …asta in alta postare eventual)

    Nu sau dat curs provocarilor sau diversiunilor din exterior.

    In perioada de aproximativ 2 sau 3 ani, dupa evenimentele respective, cei care eram angajati si ne-am aflat in paza la momentele respective am fost „evacuati” din institutie, invocandu-ne diverse fapte pe cale disciplinara.(fapte false)

    In anii 1995 _ 1996 am depus dosarul pentru a pleca ca luptator in trupele de mentinere a pacii in Angola.

    Am sustinut toate probele solicitate obtinand rezultate maxime, iar cand trebuia sa primesc uniforma am fost chemat la conducere, unde cu parere de rau mi-s-a adus la cunostinta faptul ca nu pot sa fiu inrolat in acest regiment datorita faptului ca am fost pregatit pentru arma masini de lupta (tancuri)….”Nu am putut sa inteleg motivul invocat niciodata.”

    Spre incheiere pot sa spun urmatoarele Comandantul Cpt. Ion Niculescu a fost si ramane un adevarat instructor, luptator si mentor al celor ce au avut onoarea sa fie instruiti si sa-i pregateasca, atat pentru viata militara cat si pentru cea civila.

    In momentul de fata am in mana si privesc un „Certificat de buna apreciere in serviciul militar” semnat de Cpt Niculescu Ion UM 01065 prin ordin de zi.

    Acum la varsta de 45 ani, doresc enorm de mult sa il revad, sa il salut si sa il imbratisez pe fostul Comandant de Unitate 01065, un adevarat profesionist aruncat pe linia moarta …de incompetenti !!!

    • dan slotea Says:

      SALUT CAMARAZI AI UNITATII 0165

      AM SATISFACUT STAGIUL MILITAR IN PERIOADA SEPT 86-IAN 88,
      AM FOST LACOMPANIA A III A LA PIZDEL SI INTR-ADEVAR SE FACEA ARMATA IAR APOI AM FOST LA MADAGASCARUL.
      CAT DESPRE NICULESCU POT SPUNE CA L-AM CUNOSCUT IN PRIMAVARA ANULUI 87, SI POT SPUNE CA LE CAM AVEA CU ALCOLUL. IN REST NUMAI DE BINE

      SALUTARI

      • catalin Says:

        Dane , am fost bibanul tau la a Treia. esti cumva din bucuresti? La faza cu bautul ,cine nu bea prin regiment in perioada AIA?

  26. marian Says:

    Va salut domnilor
    Am intrat pe acest site intamplator , dar sunt foarte bucuros sa retraiesc amintirile din acea vreme . am facut armata la 1065 Popesti-Negoiesti din sept 1987 pana in ian 1989 am fost la compania 1 la cpt Ioanide tot misiuni speciale .
    cpt Ioanide era un militar ok ,foarte devotat dar mult mai fin in comparative cu alti
    cpt Istrate era cam taranoi (nu comantez mai mult)
    cpt Niculescu avea o tinuta ferma si eleganta, tin minte ca isi permitea pe timpul comunismului (iana lui 88’) sa vina la raportul regimentului , imbracat civil la palton cu palarie cu manusi de piele si umbrella (toate negre) , despre faptele lui de eroism nu pot comenta , nu l-am cunoscut personal
    Acum dragi colegi ar fi bine sa o lasam putin mai moale cu misiunile special , cu totii stim ca aceste misiuni erau de fapt misiuni de paza pe CFR si nimic mai mult (poate dupa revolutie au fost si altfel de misiuni) dar va inteleg ca da bine ,,MISIUNI SPECIALE’’ mai ales daca sunteti si secretosi………..
    As dori sa aflu mai multe despre cpt Ioanide cpt Niculescu ,cpt istrate, lt Visan , lt Coman ,lt maj Vasilescu ,madagscar , soldati :Usatiuc , Toader ,Viokovski, Musat , Toth , Pilat , Frasinel ,si alti , dar si despre soarta regimentului ,mai exista ?………..au trecut totusi 28 de ani

  27. Leww1982 Says:

    Hai mai puisorilor de secu mai ziceti mai ziceti ca-i interesant!

  28. Mihai Says:

    Dvs faceti aceeasi eroare pe care i-o imputati lui Stoenescu. Il credeti pe col Nicolescu cel care afirma ca ii rasunau in urechi cuvintele Generalului Gusa. Cand le-a spus? Unde? Acum stim ca armata executa doar ordinele Ministrului Apararii Nationale, nu pe ale lui Gusa. Daca era asa, atunci col Aurel Dragomir ar fi incetat focul in momentul in care Gusa a spus la TV ca toate trupele sa intre in cazarmi si totusi nu a facut-o…Si asta se intamplase pe 22 decembrie.

    Daramite sa execute ordinele lui Gusa pe 23 decembrie, cand Militaru fusese deja numit sef la MAPN, iar Gusa pe linie moarta. Sunteti in eroare, dupa parerea mea.

    • Mihai Says:

      PS. Chiar inregistrarea de mai sus demonstreaza contrariul la ce ati spus. Pai mesajele de la TVR veneau de la Gusa sau de la grupul Iliescu?

      • mariusmioc Says:

        Nu de la TVR a primit Niculescu ordine, ci direct de la Gușă. Dar Gușă și Stănculescu oricum aparțineau grupului Iliescu, că erau membri în CFSN.

    • mariusmioc Says:

      E dezinformare că Gușă era pe linie moartă. Era în continuare șeful Marelui Stat Major. Conform regulamentelor militare prelua conducerea armatei în lipsa ministrului. Milea murise, e adevărat că Ceaușescu îl numise pe Stănculescu ministru după moartea lui Milea, nu știu dacă se știa peste tot în armată despre numirea lui Stănculescu. Niculescu spune limpede că de la Gușă a primit ordine, și Gușă apare înregistrat în CC dînd diferite ordine prin telefon.
      Militaru abia în 26 decembrie a fost numit oficial ministru, el a pretins că abia din 24 după masă s-a implicat efectiv în comanda acțiunilor militare.
      https://mariusmioc.wordpress.com/2011/04/07/dosarul-de-revolutionar-al-generalului-militaru/
      Parașutat în armată după 11 ani de absență, lui Militaru i-a trebuit ceva timp pînă preia efectiv frîiele. Mai știa pe ici pe colo pe unii, dar erau o mulțime de figuri noi, i-a trebuit timp să vadă cine ce funcție are, cine cui i se subordona, poate chiar în organizarea armatei apăruseră schimbări. În timpul ăsta – cîteva zile – Stănculescu și Gușă au avut efectiv frîiele.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.