Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Manifestaţie a românilor din Chicago, 24 decembrie 1989. Soră-mea cere arme pentru România, dar precizează că nu e nevoie de trupe Octombrie 21, 2009


Actualizare 2 aprilie 2016: Lincul la articolul „RAFA are un nou președinte”

Pe 24 decembrie 1989 românii din Chicago au organizat o manifestaţie împotriva lui Ceauşescu şi în favoarea revoluţiei. Era perioada cînd FSN-ul se lupta vitejeşte cu teroriştii, iar ştirile despre luptele crîncene care aveau loc ajunseseră şi peste ocean. Manifestaţia, relatată de principalele ziare din Chicago – „Chicago Tribune” şi „Chicago Sun Times”, a adunat vreo 500 de persoane. Printre ele şi soră-mea, care locuia pe atunci în acest oraş. Dar iată cum au înfăţişat ziarele locale respectiva manifestaţie (intervenţiile mele cu litere cursive între paranteze drepte).

Silvia_IMG_0022_NEW
Silvia_IMG_0023_NEW

Victimele lui Ceauşescu primesc un omagiu îndîrjit de Andrew Herrmann, în „Chicago Sun Times” din 25 decembrie 1989

Astăzi, pe bradul de Crăciun al Silviei Mioc [asta-i soră-mea] nu sînt podoabe, ci doar panglici negre. „Pentru oamenii care au fost omorîţi”, spune Mioc, o rezidentă a cartierului Near North Side în vîrstă de 29 de ani, care a fost una din cei aproximativ 500 de imigranţi români şi simpatizanţi ai lor care au manifestat în Piaţa Daley duminică.

În timp ce flutura o ramură de brad împodobită cu panglici negre, Mioc s-a alăturat unui cor de strigăte cerînd moartea detronatului preşedinte Nicolae Ceauşescu, care a condus ţara cu o mînă de fier din 1965.

Ceauşescu a dezlănţuit o adiere a morţii care a ucis mii de persoane în România în ultima săptămînă.

Rezonînd cu mulţi dintre cei care au luat cuvîntul la manifestaţie, Mioc a spus că nădăjduieşte ca Statele Unite să ofere ajutor militar românilor care luptă cu susţinătorii lui Ceauşescu. „Gloanţe şi puşti, dar nu soldaţi”, a spus Mioc. „Putem să scăpăm de ei noi înşine”.

Paul Micula de 33 de ani, rezident al cartierului Northwest Side, este căsătorit şi are patru copii, dar este gata să se întoarcă în România sa natală pentru a se alătura luptei. „Dacă e nevoie să fac asta, o voi face”, spune Micula, un agent de asigurări care a venit în Statele Unite cu nouă ani în urmă.

Micula şi alţii fluturau steaguri albastru-galben-roşii cu centrul decupat. Piesa lipsă, a explicat Micula, este stema României care include steaua roşie a comunismului. „Aceasta este un simbol a ceea ce se întîmplă acum”, spune Micula. „Tăiem comuniştii afară din România”.

Mai devreme, sute de chicagoani s-au adunat la o slujbă memorială în biserica romano-catolică „Sfîntul Ştefan, rege al Ungariei” de pe strada W. Augusta 2015. Deplîngînd violenţa, Edward Moskal, preşedintele Alianţei Naţionale Poloneze, a spus enoriaşilor că „libertatea nu se obţine ieftin”.

Explicaţia dată de soră-mea că e nevoie de arme şi nu de soldaţi, venea în contextul în care americanii declaraseră că nu au nimic împotrivă dacă Uniunea Sovietică sau ţările din Tratatul de la Varşovia vor invada România. Dar despre acest subiect veţi citi într-un articol viitor pe acest blog.

Chicago Tribune nu s-a lăsat mai prejos, relatînd şi el despre manifestaţia românilor din Chicago:

Silvia_Ch_Trib_251289

Emoţii contradictorii la o manifestaţie din Chicago de Gary Marx şi John Lucadamo

Aproximativ 500 de români din zona Chicagoului au înfruntat frigul aspru de duminică după-masa pentru a manifesta în susţinerea revoluţiei democratice care are loc în ţara lor natală.

A fost o demonstraţie plină de emoţii contradictorii. Exista nădejde şi încredere că regimul comunist represiv şi nepopular şi-a găsit sfîrşitul. Dar exista deasemeni mînie şi frică că vor urma mai multe victime într-o revoluţie care deja a luat mii de vieţi.

„La sfîrşit, vom cîştiga. Dar costul a fost aşa de mare”, a spus Livic [Liviu?] Bocamiciu, un imigrant român care stătea la marginea mulţimii din Piaţa Daley. „E ceva groaznic. Mii şi mii au fost măcelăriţi. Nu există pedeapsă destul de mare pentru aceşti monştri”.

„Mi-a fost frică că fratele meu a fost omorît” a spus Silvia Mioc [soră-mea], studentă la Universitatea statului Illinois, a cărei familie trăieşte în Timişoara. „El a fost ţinut în închisoare pentru patru zile [de fapt au fost şase]. A fost eliberat vineri, dar nu ştiu ce s-a întîmplat de atunci”.

La manifestaţie, zeci de imigranţi au fluturat steaguri româneşti cu stema comunistă decupată. Ei ţineau pancarde pe care scria: „Free elections in Romania” (Alegeri libere în România) şi „Make my day: Kill a dictator today” (Fă-mi ziua fericită: omoară astăzi un dictator).

Duminică dimineaţă, la biserica „Sfîntul Ştefan, regele Ungariei” din cartierul Northwest Side, 300 de enoriaşi, unii cu brasarde negre, au participat la o slujbă în memoria miilor de etnici unguri şi de alte naţionalităţi care au fost ucişi în România.

Dar dedesubtul tristeţii datorată morţilor provocaţi de forţele româneşti, există un simţămînt puternic de exaltare în legătură cu ceea ce se întîmplă, în timp ce românii, inclusiv etnici unguri, luptă pentru a sfîrşi politicile regimului Nicolae Ceauşescu, spune Erika Bokor, care a părăsit ţara cu familia ei cînd avea 15 ani.

Bokor, care este de obîrşie maghiară, încă are rude care trăiesc în Transilvania, o provincie a României care a fost parte a Imperiului Austro-Ungar pînă la sfîrşitul primului război mondial. Mişcarea care a dus la căderea lui Ceauşescu a început în oraşul transilvănean Timişoara, cu cîteva sute de persoane ce au protestat faţă de arestarea unui preot etnic maghiar, pastorul Laszlo Tokes.

În timp ce lideri politici din Chicago şi Illinois citeau declaraţii de susţinere a schimbărilor democratice din România, Ildiko Bodoni a spus: „Am simţit că este datoria mea” să fiu la biserică. Ea a mai spus că s-a simţit îndatorată să facă sute de brasarde negre pe care enoriaşii le-au purtat în semn de doliu pentru cei omorîţi în România.

Soră-mea, care e pomenită în aceste relatări de presă, a emigrat în SUA în 1982. În 1989 era studentă la Universitatea statului Illinois din Chicago, unde şi-a luat doctoratul în fizică. Apoi a locuit în statul Colorado, unde a fost o vreme preşedinta asociaţiei românilor de acolo – Romanian American Freedom Alliance. Acum locuieşte în statul New York. Ei îi datorez articolele din presa americană pe care le prezint aici pe blog, fiindcă în decembrie 1989 – ianuarie 1990 a decupat ce a găsit scris despre revoluţia română în ziarele americane şi mi-a trimis mie.

Mai citeşte, despre felul cum a fost tratată revoluţia română în mijloacele de informare în masă americane:
Televiziunea CBS despre revoluţia română, în 22 decembrie 1989 (video)
New York Times din 19 decembrie 1989 despre revoluţia română: “Relatările martorilor variază mult, numărul morţilor fiind estimat în jos la doi şi în sus la cîteva sute”
New York Times din 21 decembrie 1989 despre revoluţia română
Ruşii şi revoluţia română – două păreri opuse: Ion Raţiu şi Virgil Măgureanu (facsimile din Chicago Sun Times din 20 decembrie 1989

 

19 Responses to “Manifestaţie a românilor din Chicago, 24 decembrie 1989. Soră-mea cere arme pentru România, dar precizează că nu e nevoie de trupe”

  1. krudus Says:

    Misto, super misto………..totul incepe sa se lege!….Amaratul acela de Ceausescu avea dreptate.E bine ca si dupa 20 de ani incepem sa aflam cine pe cine serveste si mai ales, cui
    de-serveste…..

  2. krudus Says:

    Distins domn Danescu, aduc lamuriri si precizari ce pot fi oricand verificate.

    In anul 1989 luna Decembrie imi satisfaceam stagiul militar.Prin urmare pot spune ca scoaterea armelor din unitati a fost cea mai mare prostie.Au fost soldati beti , care au tras in cine aveau chef, la orice ora si fara ordin din partea cuiva.Civili f generosi ne-au adus mancare dar si bautura (vin, tuica, bere, rachiu).Era petrecere pentru noi, nu Revolutie.De fapt ca sa fiu sincer pana la capat, habar nu aveam ce se petrece si cum o sa se termine.Personal, voiam doar sa ajung mai repede acasa dar asta s-a petrecut abia in februarie cand am fost lasat la vatra, cum se spune.

    Noaptea eram lasati singuri in posturi.

    Nu exista cate un comandant pentru fiecare pozitie, spun asta ca sa ma intelegeti.Am fost soldat, deci stiu ce vorbesc, nu
    mi-a povesit nimeni aceste lucruri.Le-am trait in Decembrie, eu personal.
    Au fost soldati care de frica au fugit si au lasat armele in urma lor cu tot cu munitie.Fiecare dintre noi aveam la purtator, cate 120 de cartuse si un pistol mitraliera.Eu, am predat in ianuarie 1990 toate cartusele, 120 de bucati. Exista un OPIS unde a fost consemnat acest lucru.Am semnat si la primire si la predare.Imi aduc aminte perfect acest lucru.
    Altii, au mancat bataie la propriu, de la plutonierul de companie(Glisca se numea ) pt ca nu au putut justifica lipsa lor.

    In concluzie, murit oameni nevinovati pentru ca au existat arme.

    Daca am fi fost inarmati doar cu bastoane, desi armata nu imi aduc aminte sa fi detinut asa ceva, era totul ok si se termina cu bine.

    Poate ca ar fi fost niste victime cu ochi vineti sau oase rupte, dar nicidecum morti.

    Faptul ca sora d-lui Mioc cerea arme, consider ca nu este deloc laudabil.
    Dimpotriva.
    Judec la rece aceste lucruri acum.
    Acolo unde exista arme exista si morti.

    Pe undeva , abia acum inteleg ura dlui Mioc, fata de regimul comunist.

    Vecinul meu Daniel Romosanu, a emigrat in 1985 si imi trimitea numai poze cu mancare multa si masini de lux din USA.
    La 15 visam si eu sa ajung in tara lui Chuk Norris pe care il vedeam doar la video.
    Parintii lui Daniel, vecinul meu de scara, erau niste escroci in Romania.
    Ma-sa era camerista la Hotel Parc si se regula pe bani, iar tac-su facea pe taximetrisul la negru in Gara de Nord.

    Normal ca lor in comunism nu le convenea, trebuiau sa munceasca cinstit si nu li se potrivea.

    Ma durea in cot de toate cele trimise din America(poze), eu si atunci ca si acum, vreau doar sa traiesc decent si sa respect legea, indiferent ca sunt in comunism sau democratie.Asa am fost educat.

    Nu stiu cati au murit cu exactitate la Revolutie(cer scuze) dar stiu ca si mai multi romani au murit dupa 1990 din cauza lipsurilor si a vietii grele.

    Populatia este continua scadere iar media de viata este chiar alarmant de mica.

    Daca nu am fost suficient de explicit imi cer scuze, dar v-am spus din ce stiu eu, nu am inventat absolut nimic.

    Numai bine si sanatate !

  3. krudus Says:

    Continuare…
    Mi-am amintit ca m-a sunat Daniel ca sa-i recuperez apartamentul dupa ce au dat liberalii si taranistii legeile retrocedarilor.

    I-am spus ca parintii lui nu au achitat acest apartament niciodata.De ce il revendica acum???….nu mi-a raspuns, a rama fara replica.

    Ai mei parinti au platit la apartamentul nostru vreme de 25 de ani prin credit la CEC.

    Daniel, imi oferea o spaga grasa in dolari daca il rezolvam si falsificam niste acte pe la primarie.El urma ca sa faca niste acte false(imputerniciri) in America la un notar.

    Nu am facut acest lucru pentru nu era corect.

    Fostul meu prieten din copilarie devenise capitalist smecher.De fapt semana perfect cu parintii lui, devenise si el tot un borfas.
    Ani de zile injura Romania prin scrisori si felicitari pe care le primeam de la el, iar acum imi cerea o casa care nu-i apartinea .

    Daca doriti va pot trimite niste poze cu Daniel in Romania lui „84-„85 si in America .Actualmente DANIEL AL MEU, SE UTA CA TIGANUL DIN fLORIDA IN t

  4. krudus Says:

    Actualmente, Daniel al meu nu are slujba si are datorii in banci.Il cauta fiscul american.Nici pe messenger nu mai intra pt ca nu mai are casa.In Romania a fost „rau” pt parintii lui , acum lui ii este rau in America, pt ca asa au vrut parintii lui.
    A emigrat legal.
    Cred ca a fost singurul lucru corect pe care l-au facut aici.

  5. Dan Danescu Says:

    @ Krudus

    Stimate domn,

    Raspunsul domniei voastre, de-a lungul a trei texte consecutive, releva DOAR experienta dvs. din timpul satisfacerii serviciului militar si relatia personala, nefericita de altfel, pe care ati avut-o cu fostul dvs. vecin, Daniel Romosanu (emigrant in SUA inainte de anul 1989) si chiar cu parintii acestuia. Intrebari: (1) credeti ca povestea domniei voastre are grad de generalitate?; (2) credeti ca toti emigrantii romani dinaintea anului 1989 s-au comportat, au actionat si au ajuns precum fostul dvs. vecin?; (3) stiindu-se bine ca fiecare persoana/individ este „un univers” in himself/herself, cu bune si cu rele, de unde-pana-unde legaturile de sange inseamna gandiri si actiuni ASEMANATOARE? (in particular, faptul ca sora dlui Mioc a cerut public arme, ASTA explica „ura dlui Mioc, fata de regimul comunist”?).

    Al dvs., Dan Danescu

  6. krudus Says:

    Ura d-lui Mioc provine si din faptul ca sora sa, probabil, ii spunea ca o duce super in America.
    Aici in Romania, dansul era frustrat.
    Nu avea guma Spearmint, ciocolata Toblerone, jeans LEE sau adidasi Puma.
    Am aceiasi varsta cu dl Mioc, dansul nu putea fi altfel decat noi toti, chiar daca era ceva mai la Vest si contactul cu sarbii din talcioc, il faceau mai occidental in mentalitate.
    Scoala romaneasca a fost aceiasi pentru noi toti.Am folosit aceleasi manuale si am avut aceiasi dascali.
    Dar……

    Dansul de exemplu a simtit nevoia sa distruga in timpul Revolutiei.Sa provoace dezordine sau sa fure..Scopul nu scuza mijloacele.Ulterior a fost arestat pentru faptele domniei sale.

    Eu in „89 am avut in mana o arma.
    Nu m-am simtit mai puternic absolut deloc.Nu uram pe nimeni.Nu am tras absolut deloc pt ca imi era frica sa nu ma ranesc in primul rand pe mine………Vorbisem cu ai mei care ascultasera Europa Libera si stiam ca ca trebuie sa vin sanatos acasa.

    Diferenta dintre mine si dl Mioc, este ca domnia sa are niste zile de puscarie la activ, iar eu nici macar nu stiu cum arata un arest.

    Daca scria o carte intitulata” Am fost la puscarie ” nu se supara nimeni pe dansul, va asigur.Poate chiar era un succes pe piata.

    Dar dansul scrie carti dupa ureche,din basmele altora si pune titluri pompoase care sa atraga prostimea.
    Nu-i corect, d-le Danescu !

    Am apreciat si apreciez filmele postate aici, si i-am multumit in mod onest si sincer pentru verticalitate atunci cand a fost cazul.

    DAR NU POT FI DE ACORD CU TOT FELUL DE ABERATII CARE NU POT FI DOVEDITE.

    Revin la sora d-lui Mioc.
    De ce ne trebuiau arme?!?!?….noi aveam nevoie de medicamente, de hrana, de sfaturi,de orice altceva dar nu de arme.Am avut prea multe arme chiar, si acest lucru s-a vazut in numarul mare mare de victime.

    Inca ceva despre amicul meu emigrat in state.
    Daniel Romosanu detesta Romania.Si-a schimbat imediat numele in Daniel Paul Evans.
    M-am pipilica(scuze) pe mine de ras cand am aflat.Ii era rusine ca era roman.Zicea ca razbeste in viata mai bine daca are nume de cawboy.Dupa 1989 a uitat de rusinea ca se nascuse roman, si imi cerea sa-l ajut cu apartamentul, nu mai reiau povestea.

    Nu generalizez, dar 99% dintre cei care au fugit inainte de 1989 au mancat ce nu trebuie, despre Romania si romani.Fireste ca acum nu mai recunoaste nimeni acest lucru.

    Astazi se cauta prin rafturi salam cu soia pt ca este eco si cool, deci nu sunt suparat pentru ca ei au emigrat si ca nu au stat cu mine aici sa pape soia si laptuci.

    Personal consider ca eu sunt cel iesit in castig.Radacinile mele sunt aici iar dorul de „acasa” nu m-a macina niciodata,……….pentru ca sunt multumit cu ce am, nu doresc mai mult.

    Sanatate multa, va doresc !

  7. Dan Danescu Says:

    @ Krudus

    „Ura d-lui Mioc provine si din faptul ca sora sa, probabil, ii spunea ca o duce super in America.”
    Regret ca trebuie sa va spun ca, NU impartasesc opinia domniei voastre din textul de mai sus. Oamenii nu trebuie judecati si etichetati avand la baza instrumentul PROBABILITATILOR. Atacul la persoana, bazat pe probabilitati, nu are nici-o justificare, in opinia mea. Va rog sa nu intelegeti sau sa deduceti ca ii i-au partea dlui Mioc sau ca i-l apar pentru ca (1) domnia sa nu cred ca are nevoie de ajutorul meu pentru as apara onoarea si reputatia si, (2) eu APAR un principiu si nu o persoana/persoane.
    Intelegand ca nu sunt persoana vizata de textele domniei voastre si din respect deplin fata de dl Marius Mioc care, sunt sigur, poate sa va raspunda direct, va rog sa aveti amabilitatea sa-mi respectati optiunea de a ma afla in afara posibilelor dispute dintre dvs. si dl Marius Mioc.
    In final, cer scuze atat domniei voastre cat si dlui Marius Mioc de a ma fi interferat intr-o disputa care nu ma priveste direct.

    Al dvs., Dan Danescu

  8. mariusmioc Says:

    Nu trebuie să se creadă că aş avea vreo dispută cu dl. krudus, fiindcă e greu pentru mine să am dispute cu anonimi de pe internet. Atît eu cît şi soră-mea sîntem persoane cu activitate publică, care nu au ascuns şi nici nu au motive să ascundă această activitate.
    Manifestaţia românilor din Chicago a avut loc în contextul în care de la Bucureşti (prin Televiziunea Română controlată de FSN şi preluată pe întreaga planetă) veneau veşti despre luptele crîncene cu teroriştii. Iliescu apăruse la TV şi vorbise despre „indivizi fanatizaţi, care acţionează cu o cruzime fără precedent. O perfidie fără seamăn, o cruzime pentru care nu se găsesc calificative potrivite. Împuşcă din orice poziţie” https://mariusmioc.wordpress.com/2009/01/03/ion-iliescu-despre-teroristi-indivizi-fanatizati-care-actioneaza-cu-o-cruzime-fara-precedent-o-perfidie-fara-seaman-o-cruzime-pentru-care-nu-se-gasesc-calificative-potrivite-impusca-din-orice-poz/

    Adevărul istoric este că în acel moment majoritatea românilor, inclusiv cei din SUA, îl credeau pe Iliescu. Nu-şi închipuiau cîtă „perfidie fără seamăn” poate să existe. Cei care nu erau nepăsători la soarta ţării au reacţionat prin astfel de manifestaţii.

    Armele s-au împărţit însă nu fiindcă 500 de români s-au strîns în Chicago în 24 decembrie 1989 (la 2 zile după ce „luptele cu teroriştii” erau în toi) să ceară asta. Cine anume a avut „din prima clipă controlul armatei şi al forţelor de ordine” se ştie, căci a mărturisit-o singur https://mariusmioc.wordpress.com/2008/09/29/ion-iliescu-revolutie-si-reforma/

    Remarc la domnul krudus capacitatea nelimitată de a folosi clişee ideologice chiar şi cînd faptele îl contrazic. Antologică rămîne replica în care foloseşte clişeul cu regimul comunist în care oamenii „trebuiau să muncească cinstit”, cu concluzia că ăia cărora nu le convenea munca cinstită erau împotriva regimului, imediat după ce povesteşte nişte fapte contrare clişeului folosit, respectiv vorbeşte despre vecinii săi care se descurcau bine în comunism regulîndu-se pe bani sau făcînd taximetrie la negru.

    Îl asigur pe dl. krudus că soră-mea nu m-a dezinformat cu privire la viaţa din America. Ştiam de pildă că în timpul studenţiei a trebuit să lucreze chelneriţă, ca să-şi poată plăti taxele şcolare, fiindcă la imperialişti nu este gratis. Ştiam şi de ce exista acolo şi nu exista la noi, adică libertate.

  9. eu la ploiesti nu am vazut soldati beti dar nici manifestind si doar scutierii care inconjurau consiliu ploiesti bauti erau dar civili care mau si lovit ca unul treaz cred ca nu da intrun om asa din senin ca are el chef astai ce sai faci poate il aduce dumnezeu,posibil sa fie cel indicat dar …. frontul democrat romin merge inainte cu asta va plati odata si odata .noroc run si numi purtati pica revolutionar mirica,

  10. krudus Says:

    D-le Danescu, va multumesc sincer !…ma credeti sau nu, eu ma feresc de oamenii care imi dau dreptate.Intotdeauna am sustinun ca avem de invatat toata viata.Mai f multe de invatat si perseverez cu fiecare zi care trece.

    RAMAN TOTUSI LA OPINIA MEA SI ANUME CA 99% DINTRE CEI CARE AU EMIGRAT SUNT OAMENI CARE AU URAT ROMANIA .

    Toti care au revenit in tara au avut interese materiale.

    Da, are dreptate dl Mioc, dansul care este persoana publica are amici in „Noii Golani” si este firesc sa fie cunoscut.
    Simpatizeaza cu Doru Maries, pe care eu il compatimesc.

    Nu avem aceleasi idealuri in viata.Dar nici nu suntem pe picior de razboi.O vreme nici nu am mai intrat pe site-ul domniei sale.Am vazut ca dansul are cateva idei fixe de la care nu se abate. Nu vb de principii aici.
    Ci despre ura fata de dl. Iliescu.
    In sfarsit, noi doi e clar ca nu iubim aceleasi pricipii, oameni si nu avem interese comune.
    Mai nasol este ca suntem amandoi romani, si in loc sa facem compromisuri care sa nu ne compromita ne facem declaratii care ne dezbina.

    P.S- intrebare inocenta d-le Mioc, sora dvs in ce conditii a plecat in State ?!..legal sau….

  11. krudus Says:

    Revin cu intrebarea din finalulul ultimului mesaj.

    Distins domn Mioc, sora dumneavoastra in ce conditii a emigrat in SUA?….au fost efectuate demersuri legale inainte
    de plecare sau pur si simplu a fugit?

    Multumesc frumos si scuze pentru insistenta.

  12. krudus Says:

    Se implinesc 20 de la Revolutie in curand.Foarte multe lucruri nu le-am aflat si nici nu cred ca le vom afla vreodata.

    De ce???….e simplu, oamenii se feresc sa vorbeasca.Se tem ca nu cumva adevarul sa le fie defavorabil.

    Domnule Mioc, v-am adresat o intrebare simpla.
    Nu imi raspundeti este ok, dar lasati loc de interpretari.

    Trecutul unei persoane publice trebuie facut public daca doreste respect.

    Parerea mea.

  13. mariusmioc Says:

    Krudus, întrebarea dv. nu are relevanţă nici în problema respectului, nici în problema istoriei revoluţiei, care este tematica acestui blog.

    Sora mea beneficiază de respect independent de părerea dv.
    Vă asigur că interpretările dv. nu mă deranjează.

  14. krudus Says:

    Pentru mine are o foarte mare relevanta !….in felul acesta imi fac o parere corecta si pertinenta despre evolutia unui om.

    Daca nu va deranjeaza pareriile mele atunci scrieti in prezentarea dvs de la aparitia acestui blog, ca nu tineti cont
    decat de parerile celor care subscriu la toate afirmatiile dumneavoastra, distins domn !

    Ca „istoric” trebuie sa stiti(stiti dar va prefaceti ca nu….) ca orice amanunt conteaza .

    Eu intotdeauna plec de la ideea de legalitate sau ilegalitate, asta ca sa intelegeti incapatanarea mea de-a afla modul in care a emigrat sora domniei voastre.

    Ma lasati sa cred ca a plecat ilegal si nu este corect din partea dvs ,macar din respect pentru sora si un raspuns tot merita cititorul de blog………….

  15. […] 1989 o intervenţie militară sovietică în România. Ăsta e motivul pentru care soră-mea, la manifestaţia românilor din Chicago prezentată deja pe acest blog (linc) a ţinut să precizeze că e bine ca România să primească ajutor în arme, dar nu e nevoie de […]

  16. Dan Rotariu Says:

    Da, asta ne mai lipsea razboi civil in RO. O fatuca vroia razboi civil dar nu la ea acasa, in SUA, ci la mii de km departare in RO.


Lasă un răspuns

