Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Generalul Marin Oană a dat în judecată SSPR pentru a obţine certificat de revoluţionar Februarie 22, 2012


La Curtea de Apel Bucureşti, în dosar 3761/2/2011 (linc), se judecă procesul început de generalul Marin Oană împotriva SSPR, în care acesta cere să i se restituie certificatul de revoluţionar rănit, care i-a fost anulat prin decret prezidenţial (linc), la propunerea SSPR şi CPRD, ca urmare a faptului că s-a constatat că a avut acţiuni contrare revoluţiei. În cauză a fost formulată şi o cerere de intervenţie în interesul SSPR, de către asociaţia „21 decembrie” din Bucureşti, cerere care a fost admisă în principiu, adică asociaţiei „21 Decembrie” i s-a recunoscut calitatea de parte în proces. Următorul soroc de judecată este în 21 martie 2012.

Am aflat recent despre acest proces, cînd am fost la Bucureşti să depun declaraţie în dosarul deschis împotriva secretarului general al SSPR Adrian Viorel Nicolaescu ca urmare a plîngerii mele legate de lista revoluţionarilor din Monitorul Oficial 467 bis (linc). S-a început din nou să se lucreze la această cauză după o reclamaţie pe care am adresat-o Consiliului Superior al Magistraturii.

Mă gîndesc că nu e exclus ca SSPR-ului să îi convină să piardă procesul cu Marin Oană, ca apoi rezultatul din acest proces să fie folosit ca argument pentru ideea că includerea lui Oană pe lista revoluţionarilor din Monitorul Oficial 467 bis a fost legală, deci nu s-a săvîrşit nici o ilegalitate cu acest prilej.

Încă din 2008 CPRD (condus pe atunci de Emilian Cutean) a constatat că Marin Oană “a acţionat împotriva revoluţiei, potrivit adresei Ministerului Apărării Naţionale nr. DL/S/11.06.2007 înregistrată la CPRD 89 sub nr. 42/445/12.06.2007″. Este motivul pentru care Emilian Cutean a refuzat să mai semneze certificatul de revoluţionar a lui Oană, deşi acesta fusese retipărit (la prima tipărire se făcuseră nişte greşeli, motiv pentru care Oană a returnat la SSPR  certificatul – care fusese deja semnat – cerînd să i se elibereze altul tipărit corect). Respectiva adresă de la M.Ap.N. la un moment dat dispăruse din arhiva CPRD (linc), că a fost nevoie ca Raymond Luca, noul conducător al CPRD, să o ceară din nou de la M.Ap.N. (la sesizarea mea). S-ar putea ca respectivul document să nici nu existe în arhiva SSPR (ci numai în arhiva CPRD), deci acesta să nu o poată înfăţişa instanţei, aşa cum s-a cerut, şi pe acest motiv să piardă procesul.

În registrul de note al generalului-maior Gheorghe Voinea, comandantul Armatei 1 (reprodus de Alex Mihai Stoenescu în “Istoria loviturilor de stat din România”, vol. 4 (II), editua Rao 2005), este scris:

(Ora) 13:53, Mr. Carp raportează au ieşit 13 TAB TR.1 Mc (şi) 15 TAB R 2 Mc, Total 28 TAB + 1 CRMS, Oană.
(Ora) 14:11 – Tov. Ministru lt.col. Oană – să plece la intrarea principală la CC. ptr. a lua leg(ătura) cu tov. ministru
(Ora) 16:02 – Total 5 CpI (companii de infanterie) + 2 Cp.Tc (companii de tancuri) sînt pregătite (rap. Mr. Carp). T1f Cons.Stat lt.col. Oană – 158453 şi 148110/433 (numere de telefon la care putea fi contactat Oană în sediul Consiliului de Stat; nota lui Alex Stoenescu).
(Ora) 16:37 – Tov. ministru in Piaţa Romană 300 (de) oameni să fie împrăştiaţi de Oană. Intercontinental – Cpt. Marin să-i împrăştie cu TAB. In Piaţa Unirii, aprox. 300 să fie împrăştiaţi (s-a transmis ord. Mr. Carp)
(Ora) 16:48. S-a transmis ordin lt. maj. Dafinescu de la P.C. (punctul de comandă) al lt. col. Oană să ducă 2 TAB la intrarea principală de la CC la dispoziţia tov. ministru.
(Ora) 17:30 Lt. col. Oană raportează că a descongestionat (Bulevardul) 6 martie şi pleacă spre Intercontinental să facă joncţiunea cu cpt. Marin care acţionează pe Magheru.

Cazul Oană a fost unul din cele mai dezbătute cazuri de pe acest blog. Nu doresc să mă repet, de aceea îndemn cititorii să citească articolele mele mai vechi despre acesta:

Preschimbarea certificatelor, studiu de caz: Marin Oană şi Ion Suceavă
O scrisoare dubioasă primită de mine de la CPRD
Din arhiva CPRD au dispărut documente. Cazul Marin Oană
Locotenent colonel Oană, trimis împotriva demonstranţilor în 21 decembrie 1989, vajnic apărător al televiziunii în 22 decembrie 1989 (video)
Investigaţiile procuraturii despre luptele de la Televiziune
SSPR sfidează comisia parlamentară a revoluţionarilor?
Încercări ale CPRD de a schimba înţelesul art. 8 din Legea 341/2004

 

5 Responses to “Generalul Marin Oană a dat în judecată SSPR pentru a obţine certificat de revoluţionar”

  1. ESTE UN ICEPUT BUN AM SPUS DE O MIE DE ORI SI TOT REPET PINA CIND TOT CE A PURTAT UNIFORMA MILITARA SA LE FIE RETRASE CERTIFICATELE DE REVOLUTIONARI SA DEA BANI INAPOI SA RESTITUIE TOTUL SI CONFISCAREA AERILOR IN VALOAREA BANILOR DATORATI ROMINIEI SI RESTITUITI REVOLUTIONARILOR SA RAMINA LA RANGUL DE OFITER SAU SUBOFITER ASA CUM ERA IN 19989 SI FARA DESCREDITARE UNDES TERORISTI SAI SPUNA PE ACEI MILITARI SI OFOIITERI CARE AU TRAS IN MULTIME OMORIND SI DISTRUGIND SANATATEA MULTORA EU UNUL SUFAR DE ACEST LUCRU NU DE OFITERUL IN CAUZA DAR DE ACTIVISTI DE PARTID SI SECURITATE ACUM CA BONLAV IMI TAIE INDEMNIZATIA DE SI LA DOSAR SE GASESTE ACTE DOVEDITOARE ZICE CA ERAM LUAT SI CERCETAT PARCA ERAM CIINE CE ERAM MA BATEAU SA MA DRESEZE CE ERAM URS SAU CIINE ERAM UN ROMIN NEMULTUMIT DE COMUNISM SI DOVADA SSPR BUCURESTI DOSAR 13250 ACTE CNSAS SI TOT ASA SA NU SE MAI TARAGANEASCA IN SSPR CU ADEVARATI REVOLUTIONARI CU MERITE DEOSEBITE NUI NEVOIE DE CERTIFICATE NOI SA NO MAI INBIRLIGE NIMENI SA LE FIE RETRASE CELOR CARE NU CORESPUND REVOLUTIONARI CU MERITE DEOSEBITE CIND AM VAZUT AM ZIS CE A ZIS SI UN ALT SECRETAR DE ST CU CINE SA LUPTAT IN 30 DECEMBRIE CINE IA APROBAT CE A AVUT P-RICA SI TOT ASA IERTATIMA DAR MAM CAM SATURAT SA TOT SPUN NISTE LUCRURI REALE PE CARE NIMENI NU SE OBOSESTE SA SPUNA DE PROVENIENTA LOR SPER CA DE DATA ASTA SA AUD ASTAI DEMOCRATIE DOMNULE MARIUS MIOC RESPECTA PE CEL CE GINDESTE SI NU TE FOLOSI DE GINDIREA LUI PENTRU PLANURI MARETE AM VORBIT LA PERSOANA 1 DAR NU NEAPARAT NUMAI TIE SI TUTUROR CA MINE MAI SINT DAR SINT TINUTI IN ANONIMAT IA SA VAD CINE MA SCOATE DIN ANONIMAT INTERNETUL SAU CINE??? ASTEPT UN RASPUNS NU MAI AM BANI NICI DE MEDICAMENTE COPESAT GRATUIT NU SE DA CE DACA SINT REVOLUTIONAR PINA CIND MAI MINTE CINE ESTE REPREZENTANTUL REVOLUTIONARILOR SA TREACA DE URGENTA SA REPUNA IN DREPTURI ATENTIE REPET NUI NEVOIE DE ALTE CERTIFICATE AM DOUA CE FAC CU ELE ?/ SI AMINDOUA SINT CU MERITE DEOSEBITE DIN 1997 SI 200 PRESCHIMBAT CE FACETI EU NU MAI AM RABDARE SANATATEA MI-AM ZDRUNCINATO PENTRU O CAUZA DREAPTA DEMOCRATIA REALA NU DOAR PE HIRTIE ATI AUZIT NU POT MERGE MAI MULT PICIOARELE MA DOR OASELE MA DOR CE FACETII ASTEPT SA FIU CONTACTAT DE SSPR BUCURESTI DE URGENTA LOCUL MEU ERA LINGA TICU DUMITRESCU ATI AUZIT SI AS TERMINA CU HHHHHH. TRAIASCA FRONTUL DEMOCRAT ROMIN MOARTE TIRANILOR

  2. am o tastatura proasta FRONTUL DEMOCRAT ROMIN IMI CER SCUZE .

  3. AM UITAT 1989 ERA VORBA IN COMENTARIUL ANTERIOR

  4. STEFANESCU MARIAN- CONSTANTA Says:

    COLONELUL MALICIUC SI ALBU VASILE ANGAJAT CIVIL DECI PLATIT TOT DE M.A.N. IN DECEMBRIE 1989 EI TREBUIE ELIMINATI,


Lasă un răspuns

