Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Adrian Viorel Nicolaescu, noul şef al SSPR, are dosar penal în lucru martie 1, 2012


Consiliul Superior al Magistraturii a dat Parchetului de pe lîngă Judecătoria Sectorului 1 spre soluţionare plîngerea mea legată de tărăgănarea rezolvării dosarului lui Adrian Viorel Nicolaescu de către Parchetul de pe Judecătoria Sectorului 1

După arestarea secretarului de stat George Costin (linc), primministrul Mihai Răzvan Ungureanu l-a mandatat pe secretarul general al SSPR, Adrian Viorel Nicolaescu, să conducă această instituţie (linc).

Domnul Nicolaescu a mai condus SSPR şi în perioada 29 octombrie 2009 (linc)octombrie 2010 (linc). A înlocuit-o la conducerea instituţiei pe Cristina Ecaterina Coruţ şi a cedat conducerea recent arestatului George Costin. A avut mereu funcţia de secretar general al SSPR, fără a fi numit secretar de stat, ci doar a fost mandatat să conducă SSPR în lipsa vremelnică a unui secretar de stat. Faptul că primul ministru doar l-a delegat pe A. V. Nicolaescu să conducă instituţia fără să-l numească secretar de stat, poate da naştere la bănuiala că funcţia de secretar de stat la SSPR e rezervată de PDL pentru altcineva – nu-i exclus tot pentru George Costin, dacă va scăpa din problemele ce le are cu justiţia.

Adrian Viorel Nicolaescu este cel care a condus SSPR la încheierea perioadei de verificare. Este de fapt cel mai important conducător al SSPR dintre toţi cei care s-au ocupat de verificarea certificatelor de revoluţionar conform Legii 341/2004, căci în acest domeniu s-a aplicat principiul “urma scapă turma”. Deci ce a hotărît Adrian Viorel Nicolaescu a rămas valabil în problema preschimbării certificatelor, dînsul fiind cel care a înaintat la Monitorul Oficial lista finală a revoluţionarilor a căror preschimbare de certificate a fost realizată. După această publicare în Monitorul Oficial mai există şi perioada de contestaţii la Comisia Parlamentară a Revoluţionarilor (CPRD), prin care lista din Monitorul Oficial mai poate suferi schimbări, dar pînă la momentul actual anume lista din Monitorul Oficial publicată de Adrian Viorel Nicolaescu este lista oficială a celor care beneficiază de certificat de revoluţionar conform legii 341/2004. În calitatea sa de conducător al SSPR, Adrian Viorel Nicolaescu a putut să anuleze hotărîrile şefilor anteriori ai SSPR în orice dosar de preschimbare a certificatelor, şi în destule cazuri a şi făcut acest lucru (linc).

Teodor Mărieş era cel care remarca că în perioada conducerii SSPR de către Adrian Viorel Nicolaescu s-a muncit mai mult decît în 5 ani anteriori (linc). Din asta se poate înţelege că mai multe certificate de revoluţionar a dat Adrian Viorel Nicolaescu într-un an decît ceilalţi şefi ai SSPR în 5 – fapt devenit posibil datorită prorogărilor repetate a termenelor pînă la care se puteau depune acte la dosare.

După cum cititorii mai vechi ai acestui blog deja cunosc, după apariţia listei revoluţionarilor din Monitorul Oficial 467 bis din 7 iulie 2010 (linc), eu am înaintat o plîngere penală împotriva domnului Adrian Viorel Nicolaescu (linc). Pe 27 august 2010 respectiva plîngere a fost înregistrată la Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. În 26 ianuarie 2011 procurorul Ilie Mihai Eduard hotăra declinarea competenţei către Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti. La sfîrşitul anului 2011, văzînd că nu se mai aude nimic cu privire la plîngerea mea, am făcut reclamaţie către Consiliul Superior al Magistraturii pentru tărăgănarea cazului. Printr-o adresă din 9 ianuarie 2012 CSM mă anunţă, sub semnătura doamnei Andreea Ruxandra Nica, că voi primi răspuns la reclamaţia mea chiar de la instituţia pe care o învinuiam – Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 1. Recent mi s-a comunicat rezoluţia procurorului Alin Cozma din 13 februarie 2012, care respinge ca neîntemeiată plîngerea mea de tergiversare a cercetărilor, constatînd faptul că în cauză a fost audiat Nicolaescu Adrian Viorel şi au fost ridicate unele documente de la SSPR.

În paralel cu această respingere a reclamaţiei mele legate de tărăgănarea dosarului, am observat că totuşi lucrările la acest dosar s-au reluat. În februarie am fost citat la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi m-am prezentat ca să dau relaţii legate de plîngerea mea. De fapt, am repetat cererile deja formulate în plîngerea iniţială. Poliţistul care se ocupă de dosar e fost miliţian în Ilfov în decembrie 1989. Mi-a spus şi el că l-a audiat pe Adrian Viorel Nicolaescu, n-am înţeles însă cînd – înainte sau după ce am făcut reclamaţia la Consiliul Superior al Magistraturii. Verbal, m-a asigurat că va face demersurile pe care le-am cerut, legate de obţinerea unor acte suplimentare la dosar. Am dat şi o declaraţie scrisă în care am spus exact dovezile ce trebuiesc obţinute. Domnul poliţist părea însă cam necunoscător în ceea ce priveşte prevederile legii 341/2004 – i-am sugerat să o citească, şi i-am mai sugerat să caute pe internet o mulţime de alte informaţii despre problema certificatelor de revoluţionar. Din cîte spunea domnul comisar, ei nu au calculatoare cu acces la internet decît unul pe secţie, la care se ajunge greu, şi nu primesc mai nimic din materialele de care ar avea nevoie ca să-şi facă treaba – mărunţişuri precum hîrtie sau pixuri trebuind să şi le cumpere singuri.

Unul din aspectele principale ale plîngerii mele – şi de fapt lucrul care m-a enervat cel mai mult şi m-a determinat să depun plîngerea, a fost prezenţa generalului Marin Oană în lista revoluţionarilor din Monitorul Oficial, contrar art. 8 din Legea 341/2004, fiind semnalat de mai multe ori că în 21 decembrie Marin Oană a acţionat pentru împrăştierea demonstranţilor din Bucureşti. CPRD respinsese de 2 ori acordarea certificatului pentru Oană, iar eu trimisesem, înainte de apariţia listei revoluţionarilor din Monitorul Oficial, o scrisoare către SSPR în care atrăgeam atenţia asupra nelegalităţii acordării certificatului pentru Oană. La care SSPR mi-a răspuns că nu i-a dat acestuia certificat, pentru ca apoi să-l includă totuşi în lista din Monitorul Oficial. După plîngerea mea penală, SSPR a făcut demersuri pentru anularea certificatului de revoluţionar a lui Oană (aspect invocat de Adrian Viorel Nicolaescu în apărarea sa), iar preşedintele Traian Băsescu a emis un decret prin care titlul lui Oană a fost retras. Marin Oană însă a dat în judecată SSPR la Curtea de Apel Bucureşti (linc) anume pentru a cere să se anuleze anularea, adică să reprimească certificatul de revoluţionar. Elementul esenţial care dovedeşte implicarea lui Oană în acţiuni împotriva revoluţiei este adresa M.Ap.N. nr. DL/S/11.06.2007, pomenită şi în sintezele şedinţelor CPRD ca dovada pe baza căreia s-a stabilit că lui Marin Oană nu i se poate preschimba certificatul. Oană a deschis proces împotriva SSPR, dar nu şi împotriva CPRD. Mi-am pus întrebarea: adresa respectivă a M.Ap.N. fiind primită de CPRD, SSPR o are în arhivă? Iată schimbul de mesaje prin poştă electronică pe care l-am avut pe acest subiect cu domnul Raymond Luca, preşedintele CPRD:

Marius Mioc 22 februarie 2012:

Stimate domnule Luca,

Pe saitul Curţii de Apel Bucureşti observ că Marin Oană a dat în judecată SSPR pentru a obţine iar certificatul de revoluţionar: http://portal.just.ro/InstantaDosar.aspx?idInstitutie=2&d=MjAwMDAwMDAwMjY0MDg2
Următoarea şedinţă e în 21 martie 2012 (dosar 3761/2/2011).
Ştiu că în acest caz exista o adresă a M.Ap.N. pe care o primise CPRD şi care arăta că Marin Oană a acţionat împotriva revoluţiei. Adresa dispăruse la un moment dat din arhiva CPRD, dv. aţi cerut-o din nou.
Întrebarea mea este dacă dv. aţi dat SSPR-ului adresa respectivă care constituie dovada că Oană a acţionat împotriva revoluţiei. Fiindcă dacă SSPR nu are adresa (pentru că poate n-a cerut-o niciodată) şi n-o prezintă instanţei, e foarte posibil ca Oană să cîştige procesul şi să primească iar certificat de revoluţionar. Situaţie care nu e exclus să convină unora din SSPR.

Vă mulţumesc anticipat pentru răspuns.

Marius Mioc

Raymond Luca, 22 februarie 2012:

Stimate dle Mioc,

Este o informaţie interesantă. Da, am adresa, care, nu ştiu de ce, are un caracter secret. Aşa am primit-o. Sigur că voi face o copie după adresă şi o voi da celor de la SSPR, dacă mi-o vor cere. Ciudat este că Oană a dat în judecată doar SSPR, nu şi CPRD’89 în solidar. Ori, presupunînd că ar cîştiga disputa cu SSPR, tot nu-şi poate atinge scopul dacă eu nu sunt obligat tot printr-o sentinţă definitivă să i-l semnez la rîndul meu. Certificatul său fusese semnat de SSPR – eu aşa l-am găsit la CPRD’89 împreuna cu alte 80 de certificate nesemnate de preşedintele comisiei.
Dar mai e o problemă: din cîte ştiu i s-a retras şi titlul prin decret prezidenţial.

Azi am primit o notificare din instanţă că şi d-na Coman, văduva celui cu decizie definitivă pt poliţie politică dă în judecată SSPR şi CNSAS, dar renunţă să dea în judecată CPRD’89 şi admin. prezidenţială.

Marius Mioc, 22 februarie 2012:

Să înţeleg că SSPR nu a cerut pînă acum de la CPRD adresa M.Ap.N. prin care se arată că Oană a acţionat împotriva revoluţiei?
Atacarea în justiţie doar a SSPR poate fi datorită sfatului avocaţilor, care au găsit veriga slabă, dar şi a unei posibile interpretări că avizul CPRD este doar consultativ, SSPR fiind factorul de decizie (rezultat din principiul separării puterilor în stat).
N-aţi putea dv. cere la M.Ap.N. desecretizarea acelei adrese, avînd în vedere şi afirmaţiile preşedintelui Băsescu că “el crede că nu e nimic secret” cu privire la revoluţie?
https://mariusmioc.wordpress.com/2012/02/14/precizari-de-la-presedintia-romaniei/
Nu-l bănuiesc pe Băsescu de nesinceritate, el probabil nu ştie unde sînt împrăştiate toate documentele care au fost declarate secrete legate de revoluţie. Dar spusele lui Băsescu pot fi invocate ca argument pentru desecretizare (dacă nu cumva s-a desecretizat deja, căci documentul e din 2007).

Cu stimă,
Marius Mioc

Raymond Luca, 23 februarie 2012:

SSPR nu a formulat nicio cerere privind respectivul document. Nu mă pot pronunţa asupra motivului pentru care Oană Marin a ales să dea în judecată doar SSPR. Avizul CPRD’89 este obligatoriu în astfel de cazuri conform legii.
Am reţinut propunerea dvs şi voi cere M.Ap.N. desecretizarea documentului.

Problema e simplă: dacă SSPR nu are în arhivă adresa M.Ap.N. nr. DL/S/160/11.06.2007, nu o va putea depune la dosarul procesului pe care-l are cu Oană Marin. Şi dacă nu depune adresa aia, foarte posibil să piardă procesul. Ceea ce foarte posibil să convină conducătorului SSPR Adrian Viorel Nicolaescu, care este cercetat penal pentru faptul că l-a inclus nelegal pe Oană Marin în lista revoluţionarilor din Monitorul Oficial. Va avea astfel un argument prin care să susţină, în dosarul penal făcut pe numele său, că includerea lui Oană Marin pe lista revoluţionarilor a fost perfect legală.

În anticiparea unei asemenea evoluţii, am depus la Poliţia Bucureşti, la dosarul plîngerii mele, o adresă în care am arătat: subliniez faptul că rezultatul acestui proces civil (dintre Oană şi SSPR) nu poate constitui dovadă în acest dosar penal, conducătorii SSPR neputînd invoca propria incompetenţă, neglijenţă sau rea-voinţă care i-ar face să piardă procesul civil în apărarea lor în acest dosar penal”. Legislaţia românească prevede de altfel prioritatea cauzei penale în faţa celei civile, hotărîrile penale avînd autoritate de lucru judecat în cauzele civile, reciproca nefiind însă valabilă. Nădăjduiesc că cine are urechi de auzit să audă.

Mai citeşte:
- Generalul Marin Oană a dat în judecată SSPR pentru a obţine certificat de revoluţionar
- Cauza privind lista revoluţionarilor din Monitorul Oficial 467 bis a fost declinată către Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti
- Preschimbarea certificatelor, studiu de caz: Marin Oană şi Ion Suceavă
- SSPR sfidează comisia parlamentară a revoluţionarilor?
- O scrisoare dubioasă primită de mine de la CPRD
- Din arhiva CPRD au dispărut documente. Cazul Marin Oană
- Locotenent colonel Oană, trimis împotriva demonstranţilor în 21 decembrie 1989, vajnic apărător al televiziunii în 22 decembrie 1989 (video)
- Încercări ale CPRD de a schimba înţelesul art. 8 din Legea 341/2004
- Investigaţiile procuraturii despre luptele de la Televiziune
- Efectul Adrian Viorel Nicolaescu + Raymond Luca asupra preschimbării certificatelor
- Mărieş: Munca lui Raymond Luca şi Adrian Viorel Nicolaescu într-un an o depăşeşte pe a celorlalţi în 5 ani

 

3 Responses to “Adrian Viorel Nicolaescu, noul şef al SSPR, are dosar penal în lucru”

  1. Constantin Bita Spune:

    Foarte interesant!! Domnul Oana trebuie oprit cu orice pret, pentru a nu improsca cu noroi imaginea REVOLUTIONARILOR si asa destul de sifonata. Daca exista act ce probeaza ca d-l general Oana, a actionat impotriva revolutionarilor, atunci el se exclude pe testul de lege,atat textul vechi cat si noul text al Legii 341/2004.
    TEAMA mi-e ca generalul Oana sa nu fie unealta celorlalti militari care au actionat ca si el, sau sub comanda lui , iar, ACUM este sustinut de cine stie ce clanuri pcr-iste ca sa nu divulge adevaruri stanjenitoare.


Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 423 other followers