Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Eduard Baghirov: „Îmi este vesel să urmăresc cum după cea mai mică postare de a mea pe blog politicieni de cel mai înalt rang dau explicații” Aprilie 12, 2012


Am prezentat pe acest blog filmul anonim care a ajuns în zilele astea subiect de discuţie de prim rang pentru întreaga presă de la Chişinău: Film conspiraţionist despre evenimentele din aprilie 2009 care face furori la Chişinău (linc).

Iată cîteva locuri în care a fost comentat filmul respectiv, impresia dominantă a comentatorilor fiind că în sfîrşit se dezvăluie adevărul despre aprilie 2009: ProTV Chişinău (Filmul care spulberă toate ipotezele! Baghirov povesteşte cum a organizat revoluţia din 7 aprilie – linc; Mark Tkaciuk e organizatorul evenimentelor din aprilie 2009? I-a promis lui Baghirov 500000 dolari – linc; Ştirile din 07.04.2012 – linc; Adevărat sau nu? Cum a reacţionat Procuratura Generală la filmul anonim despre 7 aprilie 2009 – linc); Ziarul „Jurnal de Chişinău”: Un alt „adevăr” despre 7 aprilie; Cine l-a angajat pe Baghirov (linc); Baghirov către Tkaciuk: Cînd sînt fraierit, urmează consecinţele (linc); Ziarul „Timpul”: Dezvăluiri şocante! Baghirov pretinde că Tkaciuk i-a promis 500000 dolari. Mark neagă vehement (linc); Agenţia de presă Unimedia: Adevăr sau provocare? Un film anonim dezvăluie cine sînt organizatorii evenimentelor din aprilie (linc). În România ştirea a fost preluată de agenţia Mediafax (linc) şi de aici de alte publicaţii.

Eu am comentat astfel în 9 aprilie:

Regimul Voronin, după investigaţii intense, a izbutit să identifice printre miile de participanţi la evenimentele din aprilie 2009, una bucată cetăţean român – un oarecare Nethanyahu. Repet că a existat puzderie de filmări, nu e vorba că n-ar fi date suficiente.

Acum e prezentat ca mare descoperire faptul că printre miile de participanţi la evenimente a fost identificat una bucată cetăţean rus – un oarecare Baghirov. Acest Baghirov a fost de altfel şi inculpat de procuratura moldovenească (după căderea comuniştilor) dar a fugit în Rusia. De acolo, se pare că îi place să facă pe grozavul, pozînd în om care răstoarnă guverne şi învîrte sute de mii de dolari (zic se pare fiindcă nu pot verifica declaraţiile care îi sînt atribuite).

Cine exagerează importanţa prezenţei lui Baghirov în evenimentele din aprilie 2009 face acelaşi gen de manipulare cu cei care exagerau importanţa prezenţei lui Nethanyahu.

Jurnal de Chişinău din 11 aprilie 2012 prezintă acum ultimele declaraţii ale blogherului rus: Baghirov recunoaşte că a minţit în privinţa lui Tcaciuc (linc). Pe blogul propriu, Baghirov scrie:

Oare cînd organele de drept din Moldova vor înţelege că în tot acest timp sînt dur provocaţi? Recunosc, îmi este vesel să urmăresc cum după cea mai mică postare de a mea pe blog politicieni de cel mai înalt rang dau explicaţii, ca să nu mai zic de cei mărunţi precum conducerea organelor de drept. Domnilor, voi v-aţi ieşit din minţi? Cum puteţi să luați drept adevăr tot ce scrie un troll de undeva din Moscova, care se răzbună că i-aţi luat 4 luni de libertate? (…) Ceea ce am spus n-are nimic comun cu adevărul. Am vrut să glumesc. Iar să mint eu pot. Aşa mi-i profesia – să compun istorii. Dar vă asigur, 4 luni într-o închisoare puturoasă e o răzbunare mai mult decît suficientă pentru orice glumă. Ajunge să faceţi de ruşine Republica Moldova.

Deci, teoriile conspiraţioniste despre evenimentele din aprilie 2009 de la Chişinău se bizuie pe un film anonim în care, ca dovadă, pe lîngă comentariile anonimului care şi-a modificat glasul cu mijloace tehnice pentru a nu fi recunoscut, erau prezentate nişte declaraţii ale lui Baghirov, pe care acesta însuşi le reneagă. Baghirov, care singur declară „iar eu să mint pot. Aşa mi-i profesia – să compun istorii”, dar care încă mai e considerat de unii de la Chişinău ca sursă de la care se poate afla „adevărul” despre aprilie 2009. Dacă pui la îndoială spusele rusului Baghirov, rişti să fii declarat de unii „pro-români” de la Chişinău drept „vîndut ruşilor”.

Urmare a filmuleţului anonim, în 7 aprilie 2012 s-a creat pe facebook un grup „Natalia Morari, persona non grata în Republica Moldova” (linc), care are 232 de membri la momentul cînd scriu aceste rînduri. Că Natalia Morar e una din liderii mişcării din aprilie 2009, nu a fost nici o taină. Am semnalat asta pe acest blog, în 8 aprilie 2009, cînd i-am făcut prezentarea (linc). Nou este că, după ce a fost hăituită de regimul Voronin (la a cărui cădere a contribuit; bravo ei!), acum e hăituită de „pro-români”. Şi totul, pe baza declaraţiilor unui rus de la Moscova, care spune făţiş: „Iar să mint eu pot. Aşa mi-i profesia – să compun istorii”.

Pînă în momentul cînd scriu aceste rînduri, agenţia românească Mediafax, care a relatat despre aşa-zisele dezvăluiri ale lui Baghirov (linc), nu a scris nimic despre dezminţirea dată de blogherul rus. Jurnalismul de tip Mediafax (linc) rămîne acelaşi.

Mai citeşte:
Aprilie 2009 la Chişinău – rememorare
Cine e Natalia Morar, presupusă lideră a revoluţiei de la Chişinău

 

Lasă un răspuns

