Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Presa „quality” din România: Deputaţii ucraineni vor să interzică prin lege poziţia misionarului aprilie 16, 2012


În 27 martie 2012 (deci nu în 1 aprilie!) o ştire făcea senzaţie în multe mijloace mass-media din România: Deputaţii ucraineni vor să interzică prin lege poziţia misionarului! Iată ce scria de pildă ziarul „Adevărul” (linc), într-un articol de Maria Ursu:

Rada Supremă de la Kiev examinează un proiect de lege prin care ucrainenilor li se va interzică să facă dragoste în poziţia misionarului.

Autorii proiectului susţin că această iniţiativă, alături de interzicerea avorturilor şi amenda pentru lipsa copiilor, urmează să rezolve problema nivelului redus al natalităţii în Ucraina, scrie portalul delfi.ua.

„Specialiştii au demonstrat demult că poziţia clasică, numită şi a misionarului, nu este deloc eficientă pentru conceperea unui copil”, spune deputata Natalia Korolevskaia, unul dintre autorii iniţiativei.

În schimb, parlamentarii vor să promoveze poziţia numită în popor capră, perfectă pentru concepere. Majoritatea deputaţilor pare să aprobe propunerea. Unul dintre ei chiar a aplaudat în picioare cînd Korolevskaia povestea despre poziţia capră.

În prezent, proiectul este la etapa de examinare şi completare.

Aceeaşi ştire o regăsim şi la alte mijloace de informare în masă „quality” din România: „România Liberă” din 28 martie (linc) – „Adevărul” a fost mai rapid!; nu exclud că „România Liberă” a copiat de la „Adevărul”, Jurnalul Naţional (linc) şi la posturi de televiziune precum: România TV (linc), Realitatea (linc), Ştirile ProTV (linc), Antena 1 (linc),

În Republica Moldova ştirea a fost reprodusă de postul TV Publika (linc).

Pe lîngă presa „quality” ştirea n-a fost ratată de Libertatea (linc), Cotidianul (linc), plus o mulţime de ziare locale, agregatoare de ştiri şi bloguri (faceţi o căutare google cu Ucraina, poziţia misionarului – linc pentru a vă lămuri).

În manualele de jurnalism se spune că o ştire trebuie confirmată din 3 surse pentru a fi credibilă. În cazul ăsta avem mult mai multe surse.

Realitatea despre această ştire e dezvăluită de ElLunes (linc): Un sait ucrainean de bancuri, uareview.com (linc) (variantă în engleză cu google translate – linc) a publicat ştirea respectivă la mişto, în 23 martie. Saitul are în header următorul motto: “Noi scriem mereu adevărul. Pe bune*“. Asteriscul este explicat în footer: ” * – Toate evenimentele şi ştirile publicate pe acest sait sînt fictive. Orice asemănări cu întîmplări şi persoane reale sînt întîmplătoare”. După aceea ştirea a fost preluată de alte saituri ucraineşti şi ruseşti, şi de acolo şi de presa din România, ca o ştire adevărată.

Este o întîmplare lămuritoare pentru nivelul la care se află presa românească de azi, inclusiv cea care se consideră „quality”. Acelaşi nivel l-am remarcat şi în felul cum, de ani de zile, această presă tratează evenimentele din decembrie 1989.

Să rîzi sau să plîngi?

Mai citeşte:
Dezvăluirile lui Vladimir Bukovski despre revoluţia română şi jurnalismul de tip „Mediafax”
Tribunalul Bucureşti confirmă că Gelu Voican Voiculescu a fost un borfaş de drept comun. Noi aberaţii conspiraţioniste în „Adevărul”
Ordinul 2600/1988 şi minciunile stoenesciene din „Evenimentul Zilei”
Paul Niculescu-Mizil – opozant al clanului Ceauşescu?
Times New Roman, un sait românesc similar saitului ucrainean uareview.com

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.