Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Procesul Marin Oană contra SSPR. Cererea mea de intervenţie admisă în principiu, dar numai în interesul SSPR Iunie 4, 2012


În 30 mai am fost la Curtea de Apel Bucureşti pentru a participa la procesul iniţiat de generalul Marin Oană împotriva SSPR (linc), prin care cere să se anuleze anularea certificatului său de revoluţionar. La respectivul proces am făcut o cerere de intervenţie (linc) atît în interes propriu cît şi în interesul pîrîtei SSPR, cerînd menţinerea hotărîrii de anulare a certificatului de revoluţionar.

Înainte de desfăşurarea şedinţei de judecată am avut prilejul să răsfoiesc dosarul pentru cîteva minute, fără a putea citi cu atenţie tot ce este acolo. Am observat că CPRD a trimis instanţei copia documentului de la M.Ap.N. prin care se arată că Oană a fost trimis în 21 decembrie 1989 să împrăştie demonstranţii. Din păcate CPRD a depus documentul şi întîmpinarea într-un singur exemplar, fără să depună copii pentru celelalte părţi din proces.

La proces au mai fost prezenţi Marin Oană însoţit de un avocat şi SSPR. Au lipsit Comisia Parlamentară a Revoluţionarilor şi intervenienta Asociaţia „21 Decembrie 1989” din Bucureşti. Avocatul lui Oană a cerut un nou soroc, pentru a studia înscrisurile depuse de CPRD. Judecătoarea a fost de acord, dar a pus în discuţie cererea mea de intervenţie.

Am cerut intervenţie atît în interesul SSPR cît şi al meu personal, arătînd că am cerut atît la SSPR cît şi la CPRD nepreschimbarea certificatului lui Oană. Situaţia mea e identică cu cea a asociaţiei „21 Decembrie”, căreia deja i s-a aprobat în principiu intervenţia în interesul SSPR, deci nu e nici un motiv să nu mi se aprobe şi mie. În ceea ce priveşte interesul propriu, am arătat că am depus plîngere penală împotriva conducătorului SSPR Adrian Viorel Nicolaescu invocînd, printre altele, anume prezenţa lui Oană în lista revoluţionarilor cu certificat preschimbat din Monitorul Oficial şi am bănuiala că în acest proces SSPR va face non-combat, o hotărîre prin care instituţia ar fi silită să îi elibereze certificat lui Oană putînd fi în favoarea învinuitului Nicolaescu, care şi acum conduce SSPR (în 30 mai, cînd a avut loc şedinţa de judecată, încă nu se anunţase numirea lui Sorin Vintilă Meşter; de altfel Adrian Viorel Nicolaescu îşi menţine funcţia de secretar general al SSPR, schimbarea fiind doar că îl are acum ca şef pe noul secretar de stat). Avocatul lui Oană s-a împotrivit cererii mele, reprezentanta SSPR a fost de acord cu cererea în interesul SSPR dar a cerut respingerea cererii în interes propriu. Judecătoarea a admis în principiu cererea de intervenţie în interesul SSPR dar a respins-o pe cea în interes propriu. Asta înseamnă că sînt acceptat ca parte în proces, dar cu drepturi limitate. Pot să-mi spun părerea şi propune dovezi, dar dacă ceea ce susţin nu e susţinut şi de SSPR, cererile mele pot fi respinse ca neavenite. Deasemeni pot exercita căi de atac asupra hotărîrii ce va fi pronunţată numai dacă căile respective de atac au fost folosite şi de SSPR.

Am mai cerut să se pună în vedere pîrîtei CPRD să depună copii după documentele depuse la dosar, pentru toate părţile, dar judecătoarea a spus că n-am decît să studiez dosarul la arhiva instanţei (uşor de zis dar mai greu de făcut pentru cineva din Timişoara, cînd instanţa se află la Bucureşti).

Oană, prin avocat, a cerut să i se dea documentul prin care SSPR a anulat certificatul său de revoluţionar, fiindcă pînă acum el n-a primit nici o hîrtie de la SSPR în legătură cu asta. Reprezentanta SSPR a spus că a depus deja la dosar toate documentele legate de cazul Oană. Eu nu avusesem timp să studiez amănunţit dosarul instanţei, deci nu ştiu dacă există vreo decizie a SSPR în care să se spună concret că se anulează certificatul nr. …. emis pe numele lui Marin Oană sau numai o scrisoare către Preşedinţie în care se cere retragerea titlului de revoluţionar. Îmi amintesc că era la dosar decretul preşedintelui Băsescu prin care lui Oană i s-a retras titlul (linc) – în aceeaşi zi Băsescu retrăsese 5 titluri de revoluţionar, inclusiv în vestitul caz Trosca. Am impresia că aceasta va fi linia de apărare principală a lui Oană în proces – inexistenţa unui document al SSPR prin care i s-ar fi anulat certificatul. Pe de altă parte titlul de revoluţionar i-a fost retras de preşedintele Băsescu, dar Administraţia Prezidenţială nu a fost chemată în judecată în acest proces, ceea ce va însemna o încurcătură juridică suplimentară în caz că Oană ar cîştiga procesul.

A rămas vorba ca pînă la sorocul următor SSPR să verifice dacă mai are de depus la dosar vreun document legat de cazul Oană.

Am mai cerut instanţei să facă o adresă către Parchetul de pe lîngă Judecătoria sectorului 1 Bucureşti pentru a afla stadiul în care se află instrumentarea cauzei legate de conducătorul SSPR (fostul, acum) Adrian Viorel Nicolaescu. Am argumentat că demersul este necesar pentru soluţionarea cererii mele de suspendare a procesului. Instanţa mi-a respins această cerere.

Sorocul următor e în 12 septembrie.

Mai citeşte:
Procesul Marin Oană contra SSPR: Am făcut cerere de intervenţie
Generalul Marin Oană a dat în judecată SSPR pentru a obţine certificat de revoluţionar
Preschimbarea certificatelor, studiu de caz: Marin Oană şi Ion Suceavă
O scrisoare dubioasă primită de mine de la CPRD
Din arhiva CPRD au dispărut documente. Cazul Marin Oană
Locotenent colonel Oană, trimis împotriva demonstranţilor în 21 decembrie 1989, vajnic apărător al televiziunii în 22 decembrie 1989 (video)
Investigaţiile procuraturii despre luptele de la Televiziune
SSPR sfidează comisia parlamentară a revoluţionarilor?
Încercări ale CPRD de a schimba înţelesul art. 8 din Legea 341/2004
Adrian Viorel Nicolaescu, noul şef al SSPR, are dosar penal în lucru
Uslaşul Trosca şi alţi 4 rămîn fără certificat de revoluţionar. Necesitatea publicării dosarului generalului Militaru

 

One Response to “Procesul Marin Oană contra SSPR. Cererea mea de intervenţie admisă în principiu, dar numai în interesul SSPR”

  1. BALAZS IOSIF Says:

    cind se da bani, si din ce luna al anului 2012. se incepe as se dea bani la beneficiari revolutionari din decembrie 1989. as vrea sa stiu cind reveniti cu poate in ce luna al anului ascesta se vor face platile. Finca va spun solemn si pe propria raspundera ca nu am nici un venit, si ca nu am nici un loc unde sa muncesc la aceasta ora. In Oradea nu sint locuri de munca, Si nu am din ce sa imi platesc si banca de la care am luat credit, si nu stiiu cum sa fac sa imi platesc acest credit bancar la care ei ma mil cer sa mil dau lunar. din ianuarie si pina imprezent nu am facut nici o plate catre banca de la care am scos creditul. si am cerut de la voi de la sspr. o adeverinta de resalonare a plati si am dato banci de unde eu am scos creditul. dar si astazi ei mau sunat si miau spus ca nu mai poate sa ma astepte de acesti bami care sint dator lor, banci de la care am scos creditul. Si nu ma mai asteapta de acesti bani. ci vor recurge la alte forme de asi recupera bani de la mine. miau spus ca imi vor lua si acoperisul, adica garsonera unde locuiesc si il vor da la licitatie. si atunci nu am un loc de dormit unde sa mai stau daca ei vor recurge la asta. Spunetimi voi ce sa fac eu la aceasta virsta pe care eu o am si nimeni nu ma mai ia la lucru ca sa imi cistig si eu existenta si sa imi pot plati si eu bani pe care iam scos din banca, Si la asociatie am de platit o groaza de bani de cind nu mai primim aceste indemnizatie de revolutionar pe care am primito. Vreau sa stiu cu exactitate cind veti incepe sa ne dati indemnizatiile din ce perioada al acestui an si din ce luna al acestui an se incepe sa nile dati. va rog eu foarte mult sa informati mai pe larg si sa stiu ce sa fac cu datoriile pe care le am de dat banci si asociatiei de locatari si din ce sa ma intretin si sa imi platesc darile catre furnizori la care trebuie sa fac aceste plati cum ar fi asociatie locatari, curent, banca, si altele la care am de platit acesti bani. Cum sa fac ca sa imi pot plati aceste sume catre acestia mentionati mai sus. Datimi o sugestie la 50. de ani nimeni nu mai vrea sa ma angajeze finca in primul rind nici nu se gasesc locuri de munca si in al 2 a rind sint si batrin ca sa ma mai ia cineva la munca. Si in ultimul rind nu sint in oradea locuri de munca. emailul meu este acesta balazs_63@yahoo.com la care neaparat vreau sa stiu cind pot sa primesc aceasta indemnizatie inapoi si din ce luna al acestui an. Finca banca nu mai vrea sa ma mai astrpte si nici asociatia de locateri, si mau avertizat ca imi vor saoate la licitatie tot ca am ai garsonera pe care o am imi vor da la licitatie prin tribunal si ma vor lasa fara locuinta unre sa mai stau. Viam lasat acest memoriu sa imi dati o solutie sa stiu ce sa fac sa imi iau viata sa nu mai trriesc si sa mor finca acestia nu mai vor sa ma astepte de acesti bani. Finca sint multi de dat si catre banca, si catre asociatiea de locatari la intretinere. Si sa nu uitam ca vine si iarna care ne bate la usa nu peste multa vreme si intretinerea esta si mai mare atunci.
    Va rog foarte mult as imi dati de nurgenta o stire pe imeilul meu ce sa mai fac si cum sa ma impart cu banca si asociatia de locatari si inspecial ce sa maninc daca nu am bani necesari sa mai traiesc


Lasă un răspuns

