Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

În apărarea taximetriştilor piraţi Septembrie 21, 2012


Pe modelul lui Walter Block „În apărarea indezirabililor” (linc) mă simt obligat să iau apărarea taximetriştilor piraţi şi a combinatorilor de taxi de la aeroportul Otopeni, împotriva cărora s-a dezlănţuit o isterie mediatică în urma incidentului cu japoneza omorîtă (linc). Este o isterie alimentată de cercurile de interese care sînt deranjate de libera concurenţă şi care au sesizat oportunitatea de a exploata propagandistic nefericitul incident.

Pentru persoanele influenţate de tonomatele din presa bucureşteană precizez că, indiferent ce scriu aceste gazete, covîrşitoarea majoritate a taximetriştilor piraţi sau a combinatorilor de taxi sînt preocupaţi să cîştige bani din activitatea de taxi, nu din omorîrea sau jefuirea clienţilor. A extrapola incidentul în care un combinator de taxi s-a dovedit criminal la toţi taximetriştii sau combinatorii de taxi e similar cu ce făcea presa italiană cînd, pe baza unui caz real de român criminal îi declara pe toţi românii criminali.

N-am mai folosit de ani de zile aeroportul din Bucureşti, dar îmi amintesc sistemul de jefuire a călătorilor de acolo. Imediat la ieşirea din clădire te aşteptau taxiuri scumpe, dar dacă mai mergeai 20 metri şi ieşeai din proprietatea aeroportului găseai taxiuri mai ieftine. Dacă mai făceai alţi cîţiva paşi puteai lua autobuzul 783. Turiştii necunoscători cădeau însă în plasa taxiurilor scumpe, care parcau cel mai aproape. Aceste taxiuri nu erau ale „piraţilor” ci ale celor care aveau contract cu aeroportul ca să parcheze în zonă. Combinatorul de taxi e cel care informează călătorul despre oportunitatea unui taxiu mai ieftin dacă se parcurge o mică distanţă în plus.

Taximetristul pirat face un bine călătorilor – le oferă posibilitatea unei călătorii mai ieftine decît taximetriştii „legali”. Asta deranjează taximetriştii „legali” care-şi pierd clienţii şi conducerea aeroportului, care încasează bani de la taximetriştii „legali” pentru dreptul de a parca pe teritoriul aeroportului. Datorită concurenţei „piraţilor”, atractivitatea contractelor de concesiune a dreptului de a parca pe teritoriul aeroportului scade, deci şi potenţialele încasări din aceste contracte.

„Ziarul Financiar” explică (linc): „Dacă vrei să iei taxiul din terminalul sosiri, plăteşti un preţ de 3,5 lei pe kilometru, aproape triplu faţă de tariful din oraş, iar numărul taximetrelor care operează este limitat. Pe platformă niciun taxi de oraş nu poate veni”.

Piratul care parchează în afara teritoriului aeroportului nu încalcă cu nimic dreptul de proprietate al aeroportului.

Actualmente, hoarde de poliţişti plătiţi din banii contribuabililor se ocupă ca nu cumva informaţia despre taximetriştii ieftini să ajungă la călătorii sosiţi pe Otopeni şi de amendarea taximetriştilor care poartă şlapi, după cum scrie cu satisfacţie „România Liberă” (linc). Iată o scenă descrisă de ziar: În jurul orei 23.00, doi poliţişti au agăţat un bărbat voinic, îmbrăcat în roşu şi l-au escortat la maşina jandarmeriei. Din dialogul poliţiştilor cu personajul pe care-l escortau, am auzit doar atât: „Măi, dar tu în fiecare seară ai cîte un văr care soseşte cu avionul din străinătate?”.

Sînt indignat de ideea că dacă mergi la aeroportul Otopeni orice poliţist te poate lua la întrebări pe cine aştepţi acolo şi să te ducă la maşina jandarmeriei, fără ca tu să fi săvîrşit vreo infracţiune. De cînd are cetăţeanul obligaţia să dea socoteală poliţiei ce caută într-un spaţiu public? Da, în spaţiul public se întîmplă infracţiuni: omoruri, tîlhării, furturi, violuri. Aşa a fost mereu, în toate ţările. Asta nu poate fi un motiv pentru a accepta statul poliţienesc. Benjamin Franklin avea o vorbă: „Cei care pot renunţa la libertate pentru a obţine o siguranţă temporară nu merită nici libertate nici siguranţă”.

Mai citeşte:
Statul maximal ustură la buzunar: se scumpesc asigurările obligatorii de locuinţe
Statul maximal ne păzeşte de servicii poştale ieftine
Statul Maximal se opune liberei concurenţe în domeniul transporturilor
Cursurile speciale de calificare şi asigurările obligatorii – mod prin care Statul Maximal limitează concurenţa
Ofensiva ideologiei Statului Maximal continuă: Legea picnicului
Statul maximal limitează concurenţa în telefonie, televiziune prin cablu şi internet
Libertate economică, dar nu pentru căţei (2)
Ambalarea şi etichetarea obligatorie – metodă prin care Statul Maximal elimină de pe piaţă micii producători
Uniunea Europeană interzice libera concurenţă
Uniunea Europeană ustură la buzunar: Gazul metan. În pregătire: centralele de apartament
Zadarnicele proteste ale lăptarilor
Mişcă? Impozitează-l! Încă mai mişcă? Reglementează-l! Dă faliment? Subvenţionează-l!
Acordul comercial – armă juridică a birocraţilor în lupta împotriva liberei concurenţe. Cazul Pencoop Timişoara
Uniunea Europeană ustură la buzunar: De ce s-a scumpit evacuarea gunoiului la Timişoara
Isteria suprareglementărilor: Senatul a aprobat o lege care interzice fumatul în spaţiile publice închise
Ronald Reagan, citate
O problemă neglijată de Traian Băsescu: schimbarea legislaţiei pentru a reduce “necesarul de birocraţie”
Nouă ofensivă a ideologiei statului maximal: legea taximetriei
Adepţii ideologiei statului maximal vor să interzică termopanele puse individual la apartamentele de bloc

 

2 Responses to “În apărarea taximetriştilor piraţi”

  1. NIMIC MAI FALS POLITIA NU SE LEAGA TAM NESAM DECAT DACA INCALCI LEGEA ,AICI SE VORBESTE TENDENTIOS,CRED CA NU MAI AVETI CE DISCUTA AICI,SI SCRIETI ARTICOLE ERONATE,CARE ESTE PROBLEMA REVOLUTIONARILOR ROMANI CU ACESTI TAXIMETRISTI PIRATI,NICI UNA, IN LOC SA NE INTERESEZE DE CE PRIMMINISTRUL PONTA REFUZA IN CONTINUARE SA SEMNEZE ORDONANTA DE URGENTA CE VA DEBLOCA PLATILE INDEMNIZATILOR REVOLUTIONARILOR ROMANI, BLOGUL LUI MARIUS MIOC, A LUAT-0 PE ARATURA,RUSINE,RUSINE,RUSINE, MARIUS MIOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Ulmu Says:

    Interesant ca le ia cineva apararea. Cunoscatorii oricum, isi iau dreptul in zona.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s