Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Sorin Vintilă Meşter: „Odinioară în politică mai existau bărbaţi, astăzi esti pasat de la şefe de cabinet la liftiere” Octombrie 29, 2012


Duminică seara, pe un sait obscur – sursazilei.ro – a apărut ştirea (linc) că secretarul de stat pentru revoluţionari, Sorin Vintilă Meşter, va fi schimbat din funcţie, iar în locul lui va fi numit Constantin Gadina, preşedinte al asociaţiei Jilava răniţi şi reţinuţi şi vicepreşedinte al Blocului Naţional al Revoluţionarilor. Ştirea a fost reluată şi de saitul asociaţiei „21 Decembrie” din Bucureşti (linc). Şi eu am popularizat ştirea pe grupul facebook „Revoluţia română din 1989” (linc).

Cel puţin partea din ştire referitoare la destituirea domnului Meşter e confirmată pe saitul SSPR (linc), unde apare o scrisoare a secretarului de stat Sorin Vintilă Meşter către „colegi” (se referă la revoluţionari). Reproduc această scrisoare, mai ales că dacă va veni alt şef la SSPR e posibil ca scrisoarea să dispară de pe saitul instituţiei. Cu litere cursive între paranteze drepte comentarii ale mele.

Stimaţi colegi,

Am fost întotdeauna de principiul că nu m-am născut secretar de stat, nu mor secretar de stat ! Astăzi am aflat „pe surse” !?! că am fost schimbat din funcţie de catre Premierul României, luînd act de aceasta, după apariţia în Monitorul Oficial al deciziei invocate.

Gustul amar vine din faptul că orice decizie trebuie motivată, iar pînă la ora la care scriu aceste rînduri, NIMENI nu mi-a justificat în vreun fel decizia luată. Odinioară în politică mai existau barbaţi, astăzi eşti pasat de la şefe de cabinet la liftiere, dar cel mai bine ştie motivul adversarul politic.

Este greu de imaginat şi de acceptat că cel care a împînzit ţara cu vestea „pe surse” a fost Dumitru Marieşi [de fapt Teodor Mărieş] care culmea a publicat primul ştirea, pe site-ul Asociaţiei 21 Decembrie! [n-a fost el primul] Nu vreau să fac acum nicio speculaţie pe această temă, dar vă promit că vă voi destăinui culisele, căci merită efortul. [„Blogul lui Marius Mioc” îi stă la dispoziţie domnului Meşter pentru eventuale dezvăluiri]

Scopul ziselor din acest mesaj adresat Dumneavoastră este unul de salut către toţi cei cu care am venit în contact aceste 5 luni de zile, deopotriva amici şi inamici, cunoscuţi şi prieteni. Chiar dacă soarta mi-a fost potrivnică, vă asigur de cele mai bune intenţii, de tot efortul depus pentru ca toţi să avem o soartă mai bună, aşa cum merităm pentru faptele noastre din Decembrie 1989.

E nedrept să constaţi că ai luptat împotriva tuturor pentru a readuce plata indemnizaţiilor înapoi, mai cu seamă să constaţi că dacă erai ascultat de la bun început astăzi aveam cel puţin 3 luni de plată neîntreruptă. Să ai cei mai mari duşmani în zona propriului partid, nu e cea mai bună premiză într-o bătălie, după cum nici să urmezi într-o funcţie în care 2 antecesori sînt în puşcărie, nu este tocmai raiul pe pămînt.

Doresc să fac o recapitulare a situaţiei reluării plăţilor, pentru a elimina orice doză de îndoială asupra momentului:

– afirmam săptămîna trecută că avizul comisiilor parlamentare s-a obţinut. Astăzi aveti o primă dovadă din partea CPRD care prin semnătura domnului senator Raymond Luca, a avizat favorabil raportul preliminar, înaintîndu-l spre avizare Comisiei Juridice de Disciplină şi de Imunităţi. Mîine dimineaţa este şedinţa acestei comisii, urmate de plenul celor două camere reunite, existînd la sfîrşitul acestei şedinţe posibilitatea de a supune votului plenului Camerei Deputaţilor (dacă este qvorum) proiectul de lege. DACĂ ESTE VOINŢĂ POLITICĂ TRECE, şi astfel Guvernul poate hotărî reluarea plăţii indemnizaţiilor.

În situaţia de mai sus, rămîne de constatat temeiul demiterii: o fi oare reverificarea dosarelor? Parcă fusese clamată de Premier în mod public…

Nu am apucat să finalizez prea multe din proiectele cu care am venit la SSPR. M-am bucurat însă de fiecare din micile bucurii pe care am reuşit să le fac unora dintre dumneavoastră. M-am întristat la gîndul că nu am reuşit să alin suferinţa celor mai mulţi. M-am indignat faţă de modul pueril de-a dreptul de a „analiza ” situaţia de către mulţi ce se doreau a lăsa imaginea „doctului”.

Am sperat şi încă mai sper, constatînd ce este posibilă o oarecare reconciliere a celor mai mulţi revoluţionari în jurul a ceea ce-i apropie, că în curînd vom putea avea o formă de organizare la nivel naţional, fără veleitarişti şi falşi revoluţionari care au distrus mişcarea în scopuri josnice şi derizorii.

De aceea vă spun tuturor MULŢUMESC şi de ce nu PE CURÎND!

Sorin Vintilă Meşter – Secretar de Stat al SSPR în perioada 30.05.2012 – 29.10.2012

Mai citeşte:
Propunere de ordonanţă de urgenţă: Reluarea plăţii indemnizaţiilor pentru luptătorii remarcaţi în revoluţie şi reeşalonarea plăţii indemnizaţiilor restante

 

14 Responses to “Sorin Vintilă Meşter: „Odinioară în politică mai existau bărbaţi, astăzi esti pasat de la şefe de cabinet la liftiere””

  1. BRAVO DOMNULE MESTER ATI FACUT CEVA CE? DE FRONTUL DEMOCRAT NU ATI AUZIT , CUM ASA INCA DE LA ISARCINAREA DUMNEAVOASTRA CU REZOLVAREA PROBLEMELOR REVOLUTIONARILOR , TREBUIA , ATI CERUT AJUTORUL CELOR DIN PUSCARIE EU UNDE ERAM , 0720175140 VA REAMINTESC , VATI BUCURAT CA SINTETI PUS CA SEF GRESEALA , FARA SUSTINERE , TOTUSI POATE REUSITI CEVA NU STIU SINTETI PREA PLASTELINA ASA INTELEG DIN CEA CE SCRIETII DUMNEAVOASTRA CU RESPECT REVOLUTIONAR TRAIASCA FRONTUL DEMOCRAT ROMAN MOARTE TIRANILOR . SEMNEAZA MIRICA A GHEORGHE

    • rata viorel Says:

      Falșii revoluționari nu merg la pușcărie, ci numai cei ce au facut acte false cu ajutorul lui Mihai? Unde este hdd schimbat de Horica sa-ti faci calculatorul mai performant ? La Horica ! Stie Mihaela, nu ? Rezolva problema urgent Costelus, ca si noi stim …

      Suntem în fața unei situații revoltătoare: 3.612 de revoluționari primeau de la stat, ilegal și pe degeaba, o sumă pentru care peste 2,5 milioane de români muncesc zilnic între 8 și 12 ore.
      Procurorii au descoperit că 3.612 de persoane au primit ilegal certificate de revoluționari care le-au permis încasarea unei indemnizații de peste 2.000 de lei. Suma totală fraudată astfel, din bani publici, este de aproape 13 milioane de lei,
      Riscă arestarea preventivă Adrian Sanda, şeful Secretariatului de Stat pentru Problemele Revoluționarilor (SSPR) cu rang de secretar de stat, Denisa Corina Tănase (avocat, secretar general la SSPR) și Cristina Valentina Cechi (avocat, șef serviciu pentru revoluționari), Andreea Dragomir, secretarul comisiei parlamentare de validare a certificatelor de revoluționar cu rol determinant la Revoluția din decembrie 1989.
      Șapte persoane au fost reținute și șase inculpați au fost puși sub control judiciar, fiind acuzați de abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave și de falsuri.
      Urmeaza 27 de sefi de Asociatii de revolutionari .
      Anchetatorii nu se mișcă însă la fel de ferm și împotriva celor 3.612 de hoți (cu acte si dosare deschise), care au dat șpăgi ca să primească degeaba suma de 2.050 de lei de la stat. Adică aproape dublul salariului minim pe economie, pentru care muncesc, între 8 și 12 ore, 30 la sută dintre angajații cu carte de de muncă din România. Vorbim de peste 1,6 milioane de români care sunt fraieri, în comparație cu cei 3.612 de șmecheri.
      Și nu sunt singurii fraieri.
      Jumătate dintre toți angajații din țara noastră câștigă sume situate între salariul minim de 1250 și 2.681 cât este salariul mediu pe economie, din iulie 2016, conform INS. Adică alte câteva milioane de români fraieri.
      Dacă ne uităm la câștigurile medii lunare, conform unei alnalize publicată de gandul.info, în ianuarie 2016, pe primul loc în topul câştigurilor medii lunare este București, cu 2.813 de lei.
      Urmează judeţul Ilfov cu 2.363 de lei, Cluj cu 2.166 de lei, Timiş cu 2.136 de lei şi Argeş cu 2.050 de lei. Adică exact cât primeau degeaba 3.500 de șmecheri care au dat șpagă pentru indemnizații nemeritate.
      În toate celelalte judeţe ale României câştigurile medii nete lunare sunt sub banii pe care falșii revoluționari îi primeau degeaba de la stat. În top 5 cele mai mici câştiguri ale angajaţilor pentru 2016 se află judeţele Harghita cu 1.317 de lei, Covasna – 1.398 de lei, Neamţ – 1.456 de lei, Bistriţa- Năsăud-1.472 de lei şi Bihor- 1.490 lei.
      Un calcul aproximativ ne arată că sunt peste 2,5 milioane de fraieri care muncesc de le sar capacale pentru banii pe care i-au primit degeaba falșii revoluționari șmecheri.

  2. vlasceanu petru Says:

    Debarcarea dlui MESTER se datoreaza scurcircuitului dintre dl Raymond Luca si dumnealui.Se stiu foarte multe lucruri care s-au facut in CPRD impreuna cu Costin vizavi de dosare.Eu unul cunosc foarte bine acea filiera(vezi legatura dintre Raymond si nepotul acestuia Ristea Marian cununat de Costin).Cred ca acum intelegeti cum au aparut dosare si certificate ilegale iar cei care nu au dat spaga(5000euro sau jumatate din sumele restante)au fost respinsi sau aminati la contestatii.Semneaza un revolutionar care are certificat si brevet pe legea42 dosar de preschimbare pe legea341 depus din 2009 si care a ajuns in instanta la ICJ cu termen in2014 datorita matrapazlicurilor facute de acestia.Exista probe si documente la cele afirmate.

  3. neluip Says:

    foarte interesant ce spui,,,daca ai probe de ce nu le pui la dispozitia organelor competente,,,

    • karabanel Says:

      vorbesty numai prostii…nici macar nu esty informat cum trebuie…toti le stym pe toate….vorbim sa ne aflam in treaba…mai bine ne vedem de ale noastre ca de aceea nu suntem respectati si bagati in seama

      • mariusmioc Says:

        Cererea domnului neluip de a se prezenta probe pentru afirmaţiile făcute mi se pare legitimă. Îndemn cititorii blogului să manifeste reticenţă faţă de afirmaţiile nedovedite.

  4. Raymond Luca Says:

    Ar fi de prisos sa comentez fel de fel de aberatii care apar pe diverse site-uri si care ma acuza de coruptie si alte faradelegi. Daca dl. Mester a fost demis din functie din cauza mea si a colegilor mei din comisia parlamentara,, motivele sunt prezentate pe site-ul comisiei si, cel putin din punctul meu de vedere, nu exista altele.
    Nu am niciun nepot pe care sa-l cheme Marian Ristea. Dar cunosc un Marian Ristea, ranit in noaptea de 21 / 22 decembrie 1989. Acest Ristea a fost avizat de comisia din mandatul anterior, deci nu de comisia pe care inca o mai conduc.
    Revenind asupra acuzelor de coruptie, de complicitate cu Costin sau altii, cred ca este suficient sa spun ca in acest mandat un secretar de stat a fost condamnat definitiv, altul este retinut de la inceputul anului curent, altii au fost inlocuiti din diverse motive. Niciunul din aceste evenimente nu m-au implicat in vreun fel. Chiar daca unii ar fi dorit-o. Imi pare rau pentru ei, oameni frustrati, care nu pot sa-si explice cine stie ce esecuri personale decit prin tot soiul de teorii conspirationiste.
    Voi reveni pe larg, sper ca in luna ianuarie 2013, cu un material pe larg care sa prezinte experienta pe care am avut-o ca presedinte CPRD’89.

  5. Mart Viorel Says:

    Chiar nu aveti pe cine sa puneti in locul d-lui Mester. Chiar nu va dati seama ca oamenii patati, de sus pana jos, cu multe, multe dosare, ar fi bine sa stea in bancuta lor. FEREASCA DUMNEZEU !

  6. sint aici FRONTUL DEMOCRAT ROMAN vorbesc dar cine ma aude ajuns in guvern se face defrisarea deaceia nu vreti a ma propune deci dovediti ca sinteti revolutionarii cu propunerea FRONTUL DEMOCRAT ROMAN mirica a gheorghe tel 0720175140 astept ce spui mart viorel .

  7. Mart Viorel Says:

    http://stropinela.blogspot.ro/2010/01/unii-oameni-este-prosti.html

    Stropinela
    In gradina am o floare/ Cui o calca in picioare/ II DAU LA GIOALE!!! :))
    ianuarie
    Una dintre pasiunile mele este sa citesc comantariile populatiei la articolele de pe siteul Cancan. Nu se exista zi sa nu gasesc macar vreun comentariu demn de ras. Unii oameni sunt atat de redusi, incat nu am cum sa nu le rezerv un articol special in paginile bolgului meu. Astazi va prezint un amarat de revolutionar, care s-a trezit sa isi spuna păsul exact unde nu trebuie. Va las pe voi sa trageti concluziile. Enjoy! „- ” Sunt un revolutionar SEF ASOCIATIE JILAVA”89 RANITI SI RETINUTI. Am aproape 60 de ani si m-am casatorit cu o fata de la tara, de langa Lehliu de 30 de ani, MIHAELA fosta DINU. Dupa 8 ani m-a parasit pentru o cunostinta SPUNAND CA A-SI IPOTENT si m-asi nasturba sub patura privind-o PENTRU CA NU I-AM PUTUT PRACTIC FACE CEVA, fiind inca vigina.Minte, am aflat ca m-a inselat zilnic cu bucatarul PITERIEI din Dorobanti 56 pe care i-l posed, CU PRIETNII care au vrut si n-au vrut. Dupa 2 ani a revenit acasa pentru ca a fost mintita ca ar avea 1/2 din averea mea de sta 10 ani casatorita cu mine, avere ce consta din 100 mp in AC ADEMIEI, c-tii S+P+E 800 mp in Dorobanti 56, 2000 mp in Grivitei 60, 2,5 ha intravilan in zone de vile, si un nou spatiu avizat de Pr. Bucuresti, etc,, ” – Eu nu cred ca este adevarat pentru ca au fost primite ca rasplata, fiind REVOLUTIONAR, fapte inainte casatorie cu peste 10 ani.Astept sfaturi la tel. 0788937440.” Am lasat inclusiv numarul de telefon al amaratului, pentru ca daca el a decis ca e „safe” sa isi lase datele private pe un site pubilc, nu vad de ce eu as ascunde ceva tocmai de voi, cititorii mei dragi. Ei bine, voi ce sfat i-ati da domnului in cauza? Io ma gandeam sa il sun pe nenea sa ii zic ca aia 800 mp din Dorobanti ii vreau eu, sa nu i-i dea proastei aleia, ca io-s mai tanara si mai frumoasa, cu siguranta, luand in considerare si numai faptul ca nu sunt o taranca din Lehliu

    Scrijelit de Simone la 12:49

  8. Raymond Luca Says:

    Intamplator am dat de comentariul meu de pe blogul dvs. In final promiteam ca voi reveni cu un amplu comentariu legat de experienta de la CPRD’89. Probabil ca inca ma simteam politician de faceam astfel de promisiuni! Nu domnule Mioc si alti domni si doamne care frecventati acest blog, nu voi face niciun fel de relatari despre acea experienta. De la cometariul meu initial si pina azi am citit pe diverse alte site-uri suficiente comentarii legate de activitatea mea, despre mine, etc. Pot doar sa spun ca sunt mai mult multumit decat nemultumit de mine si de ce am facut in functia de presedinte CPRD’89. Evident ca am avut suficiente insatisfactii. Imi dau seama ca deja comentariul meu suna caraghios … Asa ca ma opresc aici, nu inainte de a va ura toate cele bune si de data asta va promit ca nu voi mai reveni. Never ever!

    • mariusmioc Says:

      Aţi putea face o relatare despre experienţa dv. de la CPRD nu neapărat pe acest blog, ci pe saitul dv. propriu.
      Eu am să vă reproşez faptul că nu v-aţi îndeplinit obligaţia legală de a răspunde la unele contestaţii pe care le-am înaintat CPRD în răstimpul legal. Unele le-aţi analizat în şedinţa CPRD (am văzut asta pe saitul Camerei Deputaţilor) dar nu mi-aţi trimis răspuns scris cum cere legea, altele nici nu le-aţi analizat. Sînt şi cîteva contestaţii la care aţi răspuns.


Lasă un răspuns

