Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Nouă reclamaţie la youtube contra mea, depusă de TVR Aprilie 2, 2013


Actualizare 2: Din cîte observ, filmuleţele reclamate pot fi urmărite din încorporarea de pe acest blog, dar nu şi direct de pe saitul youtube. Nu ştiu dacă aceasta are legătură cu un răspuns anterior dat mie de domnul Lăzescu, că ar fi de acord cu prezentarea filmărilor revoluţiei dar numai pe un sait al meu personal (linc). Eu nu mă mai logasem de multă vreme la contul meu youtube (după ce fusese făcută prima reclamaţie împotriva mea) şi nu ştiu cît de veche este a doua reclamaţie.

Vezi filmare pe youtube (linc), la care apare mesajul că nu e disponibilă datorită revendicării drepturilor de autor de către srtv, cu aceeaşi filmare încorporată pe blogul meu, unde este încă disponibilă (linc).

Actualizare: Nu este vorba de 7 filmuleţe reclamate, ci de 2 filmuleţe reclamate acum care se adaugă celor 5 reclamate în decembrie 2011, ceea ce face ca totalul filmuleţelor mele reclamate şi şterse de pe youtube să fie 7 (din 258 încărcate).

În decembrie 2011 Televiziunea Română făcea prima reclamaţie împotriva mea la youtube, pe motiv că i-am încălcat drepturile de autor prezentînd fragmente din emisiunea TVR din timpul revoluţiei. Am relatat pe blog despre întîmplarea respectivă (linc), în urma căreia 5 dintre filmuleţele încărcate de mine pe youtube au fost şterse.

Am hotărît atunci să nu dau nici un răspuns la reclamaţia făcută de TVR, adică nici să nu mă recunosc vinovat dar nici să nu contest oficial reclamaţia, ceea ce ar fi însemnat să-mi asum riscul de a fi dat în judecată de TVR cu cine ştie ce pretenţii de despăgubiri. Partea proastă a fost că cele 5 filmuleţe reclamate au rămas şterse, dar partea bună era că celelalte vreo 250 de filmuleţe încărcate de mine pe youtube (multe dintre ele fără legătură cu TVR) puteau fi vizionate în continuare. Un alt efect negativ a fost că nu mai puteam să-mi folosesc contul de youtube pentru a încărca alte filme. Mi se cerea să răspund la reclamaţia făcută împotriva mea înainte de orice altă activitate pe contul meu youtube. Din decembrie 2011 n-am mai pus nici un filmuleţ nou pe youtube pînă acum cîteva zile, cînd am aflat că de pe tabletă pot încărca filmuleţe fără să fiu silit să răspund la reclamaţie.

În paralel am încercat să rezolv problema amiabil cu Televiziunea Română. Am trimis scrisori către TVR, condusă pe atunci de Alexandru Lăzescu, în care aminteam prevederile art. 33 din legea 8/1996 a drepturilor de autor, care prevede dreptul de a prezenta „scurte citate în scop de analiză, comentariu sau critică sau cu titlu de exemplificare”, ceea ce practic am făcut eu. Fără să recunosc că aş fi săvîrşit vreo încălcare a legii, ceream TVR un acord scris pentru a posta pe youtube materiale din emisiunea acesteia din timpul revoluţiei. Corespondenţa mea cu TVR am prezentat-o cititorilor acestui blog:
TVR îmi dă drept condiţionat de a-i folosi înregistrările din revoluţie
TVR, îngrijorată de „răspîndirea incontrolabilă” a adevărului despre revoluţie

Practic, n-am ajuns la o înţelegere clară cu TVR dar m-am gîndit că o să fiu lăsat în pace, mai ales că filmuleţe noi de la TVR n-am mai încărcat. Am observat că ofensiva TVR pentru a şterge filmările din revoluţie de pe internet continuă (linc), dar aveam iraţionala impresie că o să fiu lăsat în pace. Recent am avut însă surpriza să văd că „srtv” (numele de utilizator youtube al Societăţii Române de Televiziune) a depus o nouă reclamaţie împotriva mea, tot pentru filmuleţele extrase din emisiunea TVR din decembrie 1989 (vezi pagina TVR în decembrie 1989 – linc, vă recomand să urmăriţi filmările de acolo pînă veţi mai putea). De data asta alte 7 2 filmuleţe au fost reclamate şi au devenit indisponibile pe youtube, pe lîngă cele 5 reclamate anterior (interesant că în momentul cînd scriu aceste rînduri, unele din aceste filmări mai pot fi văzute din încorporarea pe acest blog – bănuiesc că e o situaţie vremelnică):

ATTENTION

We have received copyright complaint(s) regarding material you posted, as follows:

  • from srtv about Anunţarea executării Ceauşeştilor la TVR – MiocMarius
    Video ID: 5NslYZ2Jbws
  • from srtv about TVR, decembrie 1989: „teroristul” Dan Marin – MiocMarius
    Video ID: 9QuK1UPcn1k
  • from srtv about Brateş: Au pus bombe la televiziune! Ceauşescu a reuşit să scape – MiocMarius
    Video ID: d_OLu4QU3rI
  • from srtv about TVR, decembrie 1989: Nicu Ceauşescu prezentat norodului – MiocMarius
    Video ID: HsBdO42qgrk
  • from srtv about Ceauşescu anul nou îl petrece în cavou! – MiocMarius
    Video ID: u9mGsYejY9M
  • from srtv about Mihail Lupoi: Comandantul armatei e generalul Militaru (TVR în 22 decembrie 1989) – MiocMarius
    Video ID: 6OgULszqanU
  • from srtv about TVR 22 dec 1989: Generalul de miliţie Cîmpeanu aderă la revoluţie – MiocMarius
    Video ID: exI0HVhuYXU

Sînt ameninţat că mi se va şterge complet contul de utilizator youtube dacă se vor mai primi reclamaţii împotriva mea. Asta înseamnă că se vor şterge şi filmuleţele care nu au legătură cu TVR.

Nu ştiu ce să fac – să contest oficial reclamaţia TVR, cu riscul de a fi dat în judecată, sau să accept acuzaţiile cu riscul să mi se şteargă toate filmuleţele de pe youtube, munca mea de mai mulţi ani pentru a dezvălui adevărul despre revoluţie? Sfaturi de la cititorii acestui blog cu cunoştiinţe juridice în domeniu mi-ar putea fi de ajutor.

Poate o acţiune civică prin care un mare număr de cetăţeni ar trimite scrisori către TVR (Calea Dorobanţilor 191) prin care să ceară instituţiei să înceteze acţiunile prin care urmăreşte ştergerea de pe internet a filmărilor din decembrie 1989 ar avea efect. Amintesc că TVR a cerut şi obţinut ştergerea de pe internet inclusiv a unor filmări asupra cărora drepturile ei de autor sînt foarte îndoielnice (de pildă filmarea completă a procesului Ceauşescu – care n-a fost făcută de angajaţi ai TVR iar în decembrie 1989 TVR a refuzat să difuzeze filmarea completă). Este imoral ca TVR să interzică accesul la informaţia care arată propriile ei dezinformări făcute la revoluţie, şi ca cetăţenii români să poată vedea din filmările din decembrie 1989 numai ceea ce conducerea TVR consideră necesar să fie dezvăluit.

Urmăriţi pe youtube, pînă cînd mai puteţi, filmările prezentate de mine la paginile:
TVR în decembrie 1989
Revoluţia din Timişoara în înregistrări audio-video
Revoluţia din Bucureşti – video

Mai citeşte:
Reclamaţie împotriva mea la youtube
TVR îmi dă drept condiţionat de a-i folosi înregistrările din revoluţie
TVR, îngrijorată de „răspîndirea incontrolabilă” a adevărului despre revoluţie
Videoclipul procesului Ceauşescu, şters de pe youtube pe motiv de încălcare a drepturilor de autor
România semnează tratatul ACTA, acceptînd astfel ideea de cenzurare a internetului
Manipulare lingvistică: echivalarea copierii neautorizate cu furtul sau pirateria
Valentin Ceauşescu cere interzicerea piesei “Ultimele ore ale lui Ceauşescu”
Valentin Ceauşescu cere despăgubiri pentru folosirea numelui “Ceauşescu” într-o piesă de teatru
Adrian Năstase vrea reglementarea prin lege a discuţiilor pe internet
După Adrian Năstase şi Lia Olguţa Vasilescu, un nou fan al cenzurii: Silviu Prigoană
Proiect de lege pentru cenzurarea internetului
Vechiul duşman al libertăţii de exprimare Ioan Ghişe revine cu idei noi
Limitarea libertăţii prin creşterea drepturilor cetăţeneşti sau proiectul legislativ al deputatului Mihail Boldea
Încercări de cenzurare a internetului. Wikipedia englezească intră în grevă pentru o zi
Blogul lui Marius Mioc, suspendat a 2-a oară

 

3 Responses to “Nouă reclamaţie la youtube contra mea, depusă de TVR”

  1. ”Lasa” lupta cu ”RTV-iul” si …treci la fapte CONCRETE=> TE ASTEPTAM LANGA NOI http://mccsolidari.wordpress.com

  2. tracomanu Says:

    Jidanimea incepe sa-si arate coltii …! Vor sa ne reduca la tacere ! Va dati seama ce vom pati peste cativa ani ?
    https://deveghepatriei.wordpress.com/2011/11/02/un-milion-de-evrei-urmeaza-sa-devina-con-cetatenii-nostri-au-acest-drept/


Lasă un răspuns

