Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Discuţii la SSPR legate de mutarea sediului instituţiei (video) Mai 14, 2013


Nişte discuţii înregistrate între secretarul de stat Victor Socaciu şi angajaţii SSPR. În această perioadă SSPR îşi schimbă sediul. Se pare că domnul Victor Ponta s-a plictisit să aibe manifestaţii ale revoluţionarilor lîngă sediul guvernului („sînt în fiecare zi în faţa ferestrei mele”, spunea într-o emisiune televizată – linc) şi a dispus mutarea SSPR în afara clădirii guvernului. Hotărîrea a provocat nemulţumirea unor angajaţi ai SSPR şi unele probleme în funcţionarea instituţiei, precum nedepunerea în termen a unei întîmpinări la Curtea de Apel (SSPR are constant procese, mai ales cu persoanele cărora li s-a refuzat preschimbarea certificatelor de revoluţionar). Conform portalului revoluţiei, discuţiile au avut loc în 8 mai.

Transcriere înregistrare:
00:00 Victor Socaciu: În primul rînd vreau să spun că sînt extrem de dezamăgit de ce s-a întîmplat înainte vreme. S-a întîmplat de Paşti şi… dezamăgit. Nu neapărat ca (neînţelegibil) pe care aţi trimis-o către Viorel Ponta, Victor Viorel Ponta. Pentru că aicea se spune aşa, în finalul hîrtiei: Pentru a putea preveni tragerea la răspundere a personalului de execuţie neimplicat direct în această hotărîre luată unilateral de către secretarul de stat. Deci aici este o inepţie, doamna (neînţelegibil). Secretarul de stat ia unilateral decizii. Da? Mai ales că ele erau luate plecînd de la un ordin venit de mai sus de secretarul de stat. Mult mai sus. Dar trecem peste această inconsecvenţă raţională. Vă informăm că începînd cu data de 7 vom intra în concediu fără plată pînă la reglementarea legală sau pînă la repunerea în situaţia anterioară, respectiv întoarcerea în sediul de drept şi legal existent al instituţiei. Mai precizăm faptul, mai precizăm, da, şi semnează un singur om. E clar că e un grup. Mai precizăm faptul că această informare este însoţită de un tabel cu semnăturile salariaţilor care începînd cu data de 7 a cincea vor intra în concediu fără plată pînă la remedierea situaţiei. Aici este altă bazaconie. Orice concediu, fie el cu plată, fără plată, îl semnează secretarul de stat. Deocamdată secretarul de stat în această instituţie, nu ştiu dacă vă mai amintiţi, îl aveţi în faţă. Cît mai sînt eu, o săptămînă sau două, cum a previzionat doamna (neînţelegibil). Ca atare, vreau să vă întreb dacă dumneavoastră, cei care au semnat, aţi semnat în cunoştiinţă de cauză. Dacă aţi realizat ce semnaţi. Şi cu o rugăminte. Doamnă Tania, încep cu dv. Aţi semnat acest tabel?
2:45 Juristă SSPR (Tania?): Tabelul l-am semnat. Prima parte a adresei, nu am avut cunoştiinţă de ea, nu am văzut-o. Am semnat tabelul în ceea ce priveşte exonerarea de răspundere în caz că nu se depun la timp nişte întîmpinări. Aţi văzut ieri cînd am fost cu o întîmpinare, n-am mai reuşit. Deci, sînt nişte termene. Dar tabelul, da, l-am semnat.
3:01 Victor Socaciu: Doamnă, vă rog frumos răspundeţi la o întrebare.
3:07 Tania: Întrebarea a fost dacă am semnat. V-am spus, am semnat tabelul şi cu referire strictă…
3:10 Victor Socaciu: Deci dv. nu ştiaţi că intraţi în concediu fără plată din data de 7?
3:14 Tania: Dacă nu se reglementează situaţia. Precum aţi văzut, m-am prezentat la serviciu.
3:17 Victor Socaciu: Care situaţie? Doamnă, îmi pare rău, că dumneavoastră sînteţi un om cu carte. Aveţi şcoli, chiar juridice. Un concediu fără plată…
3:31 Tania: Se aprobă în prealabil de secretarul de stat. Ştiu. Dar…
3:38 Victor Socaciu: Şi dumneavoastră semnaţi un astfel de…, o astfel de cerere de intrare în concediu de intrare în concediu fără plată în grup? Nu se fac astfel de…
3:50 Tania: Individual se fac. Da.
3:52 Victor Socaciu: Individual.
3:53 Tania: Este adevărat dar eram cu o adresă către dumneavoastră în care într-un fel ne puneam la adăpost dacă nu se respectau nişte termene, ocazionate de mutare, de tot ce a fost aici.
4:04 Victor Socaciu: Ce vorbiţi, doamnă?
4:05 Tania: Acesta-i răspunsul meu.
4:09 Victor Socaciu: Deci ce problemă aţi avut?
4:10 Tania: Deci eu nu o văd ca pe o delaţiune sau ca pe o… Nu consider că am participat la aşa ceva.
4:20 Victor Socaciu: Dumneavoastră consideraţi, dar faptele spun altceva. V-aţi putut desfăşura activitatea în perioada asta? V-a spus secretarul de stat să nu vă faceţi…?
4:34 Tania: A, nu, nici vorbă.
4:35 Victor Socaciu: V-a împiedicat cineva sau mutarea. Mutarea v-a împiedicat să vă faceţi treaba?
4:43 Tania: Păi aţi văzut. Ieri am făcut întîmpinarea care n-a ajuns astăzi la Curtea de Apel pentru că n-am putut să folosesc un fax. M-am dus jos la oficiul juridic, am încercat la oficiul poştal, am încercat să transmit de acolo. Ar fi trebuit să merg la poşta militară. Dincolo plecase poşta militară. Deci în principiu este un decalaj, este o defecţiune în sistem. Dar ocazionată de asta. Eu înţeleg că nu vă satisfac explicaţiile mele şi că deja sînt…
5:16 Victor Socaciu: Nu sînt normale. Aş vrea să continui acuma. Altcineva mai are ceva de spus vizavi de felul în care a semnat un tabel…?
5:23 Angajat: Nu am semnat absolut nimic. Nu am cunoscut despre această problemă. Deci Marinela nu mi-a spus de această problemă. Dacă se vede, dacă e semnătura mea undeva, să-mi arate cineva.
5:37 Victor Socaciu: Cine n-a mai semnat de aici?
5:40 Tania: Cine n-a fost vineri la servici.
5:43 Victor Socaciu: Nu, am să spun ceva, doamna Tania. Văd că aţi devenit avocatul unei părţi care v-a dat şuturi în ultima vreme.
5:53 Tania: Nu sînt de acord cu aprecierea dumneavoastră, dar e aprecierea dumneavoastră. Nu-s avocatul nimănui.
5:58 Victor Socaciu: Aţi făcut un fel de puci aici. Sau s-a încercat un fel de puci. Cineva dintre cei care chiar (neînţelegibil) cum aţi putut să semnaţi aşa ceva şi de ce aţi semnat? Faptul că trimiteţi la domnul Ponta aşa ceva, delaţiunea asta, mi se pare jenant pentru dumneavoastră. Într-o instituţie de stat să… V-a forţat cineva să scrieţi?
6:28 Tania: Deci nu. Era o informare pur şi simplu. Dar nu sînt rezolvate toate…
6:33 Angajat: Mai sînt obiecte de mutat. Calculatorul meu nici acuma n-a ajuns.
6:37 Victor Socaciu: Acest episod, vă atrag atenţia, nu va rămîne fără urmări. Este trist că nişte funcţionari publici, cum sînteţi majoritatea de aici, aţi căzut în plasa unei delaţiuni ordinare. Care a ajuns la primul ministru, care a dat-o spre soluţionare şi ieri s-a soluţionat. În sensul că în cîteva zile totul se mută aici, în noul sediu. Doamna secretar general a primit încă o dată ordinul pe care nu îl respectase mai devreme cu cîteva săptămîni. Pînă la a avea un nou secretar de stat, cum tot probabil vă aşteptaţi, pînă atunci eu sînt secretar de stat. Şi dacă se va mai întîmpla de acum înainte să primiţi ordine contrare, cît sînt eu aici veniţi să mi le spuneţi. Dacă mai respectaţi şi dumneavoastră ierarhia. Dacă nu respectaţi ierarhia, atunci o să luăm măsurile care sînt, care se impun. Ce-aţi făcut este deplorabil şi vă descalifică pur şi simplu ca funcţionari ai statului român. Să participaţi la o operaţiune ordinară! Nu mi-am imaginat aşa ceva! Deci n-aţi ştiut de această adresă? Cînd v-am citit-o, n-aţi ştiut?
8:14 Tania: Ba da, eu personal am ştiut. Mi-o asum.
8:17 Angajat: Am ştiut toţi, că doar ne-aţi citit-o.
8:20 Tania: Şi am considerat că o perioadă de concediu fără plată pînă la rezolvarea problemelor ar fi…
8:29 Victor Socaciu: Ce probleme aveţi dumneavoastră?
8:31 Tania: Deci avem probleme pentru că noi nu putem să dăm situaţii la Ministerul de Finanţe, bănci şi toate instituţiile cu care lucrăm (neînţelegibil). Pentru adresa noului sediu avem nevoie de act legislativ.
8:51 Victor Socaciu: Doamnă, sînteţi jalnică!
8:54 Tania: Domnule ministru, întotdeauna cei care ne-au condus, de cele mai multe ori, ne-au pus pe noi la mijloc. Noi preferăm normalitatea. Deci eu am fost în proces cu domnul Cutean [fostul secretar de stat la SSPR condamnat la 5 ani închisoare (linc) pentru nereguli financiare în gestiunea instituţiei], timp de 2 ani de zile în care mi s-a afectat grav sănătatea, numai pentru că am executat un ordin. Atît şi nimic mai mult. Pînă acum eram mai la adăpost. Asta m-a costat 2 ani de zile de mers la Înalta Curte şi tribunale şi toată hărţuiala cu care n-am avut nici o treabă.
9:28 Victor Socaciu: Dumneavoastră sugeraţi că noi acuma sîntem ilegal aici.
9:31 Alt angajat: Premierul a dispus (neînţelegibil) Aveţi senzaţia că premierul trebuie să ne dea un ordin scris? Exclus aşa ceva. (discuţii neînţelegibile)
9:41 Tania: (neînţelegibil) multe în care sîntem implicaţi nevinovaţi.
9:44 Victor Socaciu: Aşa, şi? (neînţelegibil)
9:52 Tania: Nu ştiu (neînţelegibil). Totodeauna am fost la mijloc şi toată lumea s-a folosit de noi.
9:58 Victor Socaciu: Cine a venit cu tabelul la dumneavoastră? Cine a venit cu tabelul? Poftim? Era singur cine a venit cu tabelul ăsta? De curiozitate. Nu ştii? Atunci… Lucrurile care s-au petrecut sînt extrem de grave. Ceea ce faceţi chiar şi acuma dv. (neînţelegibil) grave. Vorbim (neînţelegibil) cu siguranţă, că aşa e legea românească. Vreau să vă spun că începînd de luni, cînd vom funcţiona absolut normal, această instituţie, să nu vină cineva să spună că nu-i merge telefonul sau nu-i merge ceva. Acuma nu mai sînt probleme. Sper că v-a spus şi dv. secretarul general, după săpuneala de ieri pe care am primit-o, lucrurile trebuie să intre în normal. În făgaşul normal. Sau nu v-a spus? Sînteţi în continuare în concediu? Spuneţi-mi ca să ştiu şi eu. Sînteţi în concediu fără plată acum? Nu vreţi să ascultaţi de ceea ce vă spune superiorul ierarhic aici? Şi vă mutaţi cu toţii, vă aduceţi toate. Vă desfaceţi sacii, domnu’. Iar de luni programul nostru va fi foarte strict. Am vrut să avem o relaţie normală, dar în momentul în care faceţi astfel de demersuri în comun împotriva conducerii… Să le mulţumiţi celor care v-au pus în această situaţie. Repet, sînt foarte dezamăgit de ceea ce s-a întîmplat, că aţi căzut în plasa ţesută de unii care visează cai verzi pe pereţi. Aştept şi nişte demisii, acolo unde este cazul. Trecem înainte cu program de lucru dimineaţa de la ora 8 şi jumătate. Punct.

Mai citeşte:
Victor Ponta: „O să vedem care-i mai încăpăţînat!” (video)
Victor Socaciu, nou conducător al SSPR
Ilie Drăgulin, scrisoare către primul ministru despre neregulile din SSPR

 

One Response to “Discuţii la SSPR legate de mutarea sediului instituţiei (video)”

  1. ion Says:

    domnule Marius Mioc transmite acest mesaj pentru toata tara sa protestam in toata tara in data de 23 august 2013ionpe 30 Jun 2013 la 12:41 pm

    23 AUGUSt 1944 ziua eliberării României de sub jugul fascist

    23 AUGUST 2013 ziua eliberării Romaniei de sub jugul communist.

    Să ieşim în stradă să protestăm, să sărbatorim acest eveniment.

    DOMNULE POPOR ROMAN TREZEŞTETE ŞI APLICă PRIMELE VERSURI

    DIN IMNUL ROMĂNIEI, DEŞTEAPTĂTE ROMÂNE.

    7000 de ani acest popor a rezistat tuturor încercărilor de ocupaţie fiind asuprit şi împărţit în mai multe imperii.

    Astăzi cei care ne conduc ca şi fanarioţi, nu au nici o legătură cu ţara, să stea cât mai mult în funcţie şi să câştige cât mai mult.

    Bogăţiile tării, mine de aur, argint sare, mierea acestui pământ sunt exploatate de alţii cu braţele tale şi se duc pentru a umple visteriile străinilor.

    Ca pe vremea asupririi austro – ungare, drepturile românilor sunt călcate în picioare, iar cei puţini fac legea pentru cei mulţi.

    De ziua nationala a româniei etnici maghiari se bucura cântând imnul ungariei si a tinutului secoieac iar instituţiile statului nu iau nici-o poziţie.

    Copil de 15 ani, român sportiv, este bătut de colegii de echipă maghiari, din M. Ciuc pentru că e român , chiar de Ziua Naţională a României. Nu se întâmplă nimic, autorităţile tac.

    Românii pleacă din ţară, să muncească sau să îşi vândă inteligenţa pentru că ţara lor nu are nevoie de ei.

    Conducătorii acestei ţări au nevoie de slujbaşi proşti, lipsiţi de educaţie, lipsiţi de caracter, lipsiţi de voinţă, lipsiţi de coloană vertebrală.

    Astăzi, ca şi pe vremea bolşevismului, la mare preţ sunt trădătorii, linguşitorii, vânzătorii de neam şi ţară

    Astăzi, parlamentul şi guvernul ţării, arendează pământurile şi întreprinderile “nerentabile “ la indicaţiile unor străini de neam.

    Sistemul educaţional se reduce la bani, bani la înscriere, bani la examene, bani la absenţe, bani la promovare, bani la angajare, bani la reexaminare.
    Şpaga sa privatizat în această ţară.

    Dacă te îmbolnăveşti , nu ai unde să te duci, s-au închis spitalele , s-au scumpit medicamentele, trebuie să mergi dacă eşti operat cu faşele şi anestezicul de acasă, altfel mori neoperat dacă nu dai şpagă. Intri în spital pentru o boala şi ieşi cu 10 boli pe care nu le aveai la intrare.

    Guvernanţii nu fac altceva decât să te jupoaie, îţi bagă mâna în buzunar şi îţi iau banii pentru că eşti prea bogat în viziunea lor.

    Parlamentarii şi guvrrnanti acestei ţări sunt duşmani noşrtri trădătorii din fruntea ţării, care aplică legile in favoarea lor ce te duc la pieire,

    Parlamentarii îşi votează legi speciale, se protejează împotriva judecăţii pentru hoţiile şi prostiile pe care le fac, se acoperă cu legi făcute numai pentru ei, şi fură acoperindu-se unul pe altul.

    Acstea sunt puţinele dintre nelegiuirile ce se întâmplă în această ţară

    Aşa nu se mai poate trăii în această ţară, o ţară bogată şi jefuită ca România.

    MULTIPLICĂ ŞI DĂ MAI DEPARTE


Lasă un răspuns

