Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Vocea Rusiei continuă propaganda în favoarea lui Ceauşescu Februarie 19, 2014


Am semnalat deja în luna decembrie că „Vocea Rusiei”, organ de presă care reprezintă oficial punctul de vedere al Federaţiei Ruse, s-a implicat în propaganda de reabilitare a lui Nicolae Ceauşescu. Vezi: Propagandă ceauşistă la “Vocea Rusiei” (linc).

Seria de articole care urmăresc, printre altele, reabilitarea lui Ceauşescu, continuă. La majoritatea autor este acelaşi Valentin Vasilescu, fost deputat PRM între 2000 şi 2004.

„Ceauşescu era cinstit şi patriot, calităţi care au lipsit cu desăvîrşire tuturor celor care l-au urmat”, se explică în articolul „Lichidarea preşedintelui României, Nicolae Ceauşescu” (linc).

Lacrimi de crocodil varsă „Vocea Rusiei” atît pentru preşedintele Nicolae Ceauşescu, cît şi pentru noţiunea de patriotism românesc, atît de dragă „Vocii Rusiei”, noţiune care e în suferinţă fără Ceauşescu.

Pe lîngă laudele generale aduse lui Nicolae Ceauşescu, „Vocea Rusiei” nu uită să facă o treabă temeinică, lăudînd separat cîte o componentă a regimului ceauşist.

„Justiţia ceauşistă se caracteriza printr-o eficienţă însutită” se scrie într-un alt articol (linc) în care se face o paralelă între justiţia ceauşistă şi cea de azi, favorabilă bineînţeles epocii ceauşiste. În articol se deplînge „aservirea politică” a justiţiei de azi. În luminoasele vremuri ceauşiste nu se pomeneşte că ar fi existat vreo aservire politică a justiţiei.

Într-un alt articol, „Zăpada apocaliptică” (linc), scris de Valentin Mândrăşescu, ni se explică „eficienţa administrativă a regimului Ceauşescu”.

„Cetăţenii supăraţi pe inabilitatea statului de a menţine ţara în stare funcţională pe timp de iarnă îşi amintesc de eficienţa administrativă a regimului Ceauşescu”, ne spune Vocea Rusiei, pomenind de problemele cu deszăpezirea.

„La capitolul „gestiunea resurselor”, stafia lui Ceauşescu îi bate fără drept de apel pe diriguitorii de astăzi”, concluzionează articolul.

De amintit, pentru cei mai tineri, că pe vremea lui Ceauşescu era interzisă circulaţia maşinilor din 2 în 2 duminici (numere cu soţ, respectiv fără soţ), chiar dacă nu era nici o înzăpezire.

Tragedia din Apuseni, cu avionul condus de pilotul Adrian Iovan care s-a prăbuşit, e un nou prilej de a aminti ce bine organizate erau lucrurile pe vremea lui Ceauşescu. Descoperirea epavei avionului s-a făcut datorită unei proceduri rămase moştenire de la înţeleptul Nicolae Ceauşescu, de pe vremea cînd nu existau telefoane mobile. Ce păcat că nu s-a aplicat procedura ceauşistă din primul moment, că ar fi fost descoperită epava mai repede, evitînd tragedia!, se spune în articolul „Epava avionului din Apuseni, găsită de Ceauşescu” (linc).

Ceauşescu este prezentat de „Vocea Rusiei” chiar şi ca luptător împotriva rusificării Basarabiei (linc): „În mai 1966, cînd Brejnev a vizitat Bucureştiul, Ceauşescu i-a prezentat acestuia între patru ochi, documente care atestau că în 1952-1953, cînd Brejnev era prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Moldova, a ordonat măsuri de rusificare forţată a Moldovei. Din acel moment, Brejnev a fost neutralizat, devenindu-i lui Ceauşescu, care-l avea cu ceva la mînă, un duşman pe cît de înverşunat, pe atît de ineficient în a-i face rău”.

Sigur, numai de la „Vocea Rusiei” putem afla ce a discutat Ceauşescu cu Brejnev între patru ochi. N-am prea înţeles însă de ce a fost nevoie ca Ceauşescu să-i prezinte lui Brejnev măsurile pe care Brejnev personal le luase. Adică Brejnev nu ştia singur ce măsuri luase şi avea nevoie să i le amintească Ceauşescu? Şi dacă Ceauşescu i-a arătat lui Brejnev că ştie ce a făcut acesta în RSS Moldovenească, ce s-a întîmplat? S-au oprit cumva măsurile de rusificare forţată (chestie de care istoricii din Republica Moldova încă n-au aflat), a început să tremure Brejnev de frica lui Ceauşescu sau ce? Cu ce-l avea Ceauşescu la mînă pe Brejnev? Era politica de rusificare a Basarabiei o taină pe care nimeni altcineva decît Ceauşescu n-o aflase şi se temea Brejnev că va fi dat în vileag? Era URSS sfioasă în anii ’60 în a pretinde că Basarabia e o problemă internă în care nimeni din afara URSS n-are drept să se amestece?

Oricum, grija „Vocii Rusiei” de a demasca politica brejnevistă de rusificare a Basarabiei e înduioşătoare.

Mai citeşte:
Propagandă ceauşistă la “Vocea Rusiei”
Propaganda ceauşistă deplînge “propaganda neagră” împotriva lui Ceauşescu din 1989
Previziune din 1994: Dacă anumite condiţii sînt îndeplinite, calea spre reabilitarea ceauşismului e deschisă în România. Ion Cristoiu şi raportul SRI despre revoluţie
Propagandă în ziarul “Adevărul”: eroul Ceauşescu a împiedicat alipirea Deltei la URSS
Nou episod de propagandă ceauşistă în “Adevărul”
Nouă aberaţie în cadrul campaniei de reabilitare a lui Ceauşescu: Acesta ar fi vrut să ridice o statuie mareşalului Antonescu
“Să plece tăticu’, vrem să vină Nicu!”, sau noi minciuni în ziarul Adevărul
Securitatea lui Ceauşescu şi Basarabia. Activitatea lui Ion Stănescu, fondatorul “unităţii anti-KGB” a securităţii
Din nou despre Ion Stănescu, fondatorul “unităţii anti-KGB” a securităţii
Valentin Ceauşescu, viitorul preşedinte al României?
Răstălmăcirile lui Larry Watts şi răstălmăcirile altora despre Larry Watts
Mircea Munteanu: Noi dovezi despre criza din 1989 din România. Ministerul de Externe al RSR: “În cazul în care veţi fi întrebaţi (repetăm: numai în cazul în care veţi fi întrebaţi) în legătură cu aşa-zisele evenimente de la Timişoara, răspundeţi cu toată claritatea că nu aveţi cunoştiinţă despre aşa ceva”

 

7 Responses to “Vocea Rusiei continuă propaganda în favoarea lui Ceauşescu”

  1. PTC Says:

    Multumim pentru informatie! Multi dintre noi nu stiu ca pe timpul lui Ceausescu toti aveau de munca si nu stateau pe strazi sa cerseasca, sa fure, etc…era o altfel de generatie..

  2. Julien Salam Says:

    Rationalizarea benzinei si circulatia alternativa in functie de numarul masinii au fost inventate in Occident dupa criza petrolului din 1973. Daca aveti wikipedia sau ceva almanahe, puteti citi de acolo cum numerele cu sot si fara sot circulau alternativ in SUA si Franta cu mult inaintea RSR. Culmea, nu ningea nici sub dictatorul Jimmy Carter, si americanii chiar aveau nevoie de masini ca sa ajunga la slujba sau la alimentara. Cad va mai vine a va da drept victima, trageti o fuga la maisusmentionatele almanahe.

    • mariusmioc Says:

      Eu am rude care locuiau în SUA de pe vremea lui Ceaușescu și nu mi-a spus niciuna dintre ele despre vreo măsură de interzicere a circulației mașinilor după numărul de înmatriculare. Wikipedia nu e sursă credibilă de informații (găsiți și pe blogul ăsta articole care arată dezinformări ale Wikipediei) dar dv. oricum n-ați citat nici un articol Wikipedia care să vă susțină spusele.

  3. Dacian Julien Salam Says:

    Trolatzi fin.

    Despre cozile de la bezinariile americane va puteti informa de pe saitul MInisterului de Externe american ( https://history.state.gov/milestones/1969-1976/oil-embargo ) E cu poze.

    Imediat dupa criza, intr-o analiza postata pe saitul Ministerului Educatiei american, gasim: „During the Arab oil, embargo of the winter of 1973-1974, the most common method for ,restricting gasoline sales was „odd-even ‘rationing. With this method, people could buy gasoline only on odd-numbered or even-numbered days depending on whether the last number on their license plates was odd or even.” ( http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED167366.pdf pagina 20)

    Si pe saitul Biroului de Contabilitate al Guvernului, in raportul catre parlamentul american din 1981 scrie „During previous shortages, many areas did impose an odd/ even plan to shorten gasoline lines.” ( http://www.gao.gov/assets/140/133887.pdf )

    In arhiva de pe saitul CIA puteti vedea raportul in care se descrie situatia si mai disperata din Germania: ( https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/1974-01-04-CIA.pdf pagina 13): „Austria, reluctant to ban Sunday driving because of the possible effects on tourism, will instead institute one car-less day per week beginning – 14 January. Each driver will be allowed to select his car-less day, which will be posted on the windshield and noted in the vehicle’s registration. West Germany will replace the current total ban on Sunday driving with a partial ban beginning 20 January. Vehicles will be prohibited from operating every other Sunday, with the ban alternating between vehicles with odd and even final digits on their license plates. (UNCLASSIFIED)”

    Spuneti ca in 1973 va povesteati cu rudele din SUA despre traiul lor minunat. Si mai spuneti ca sunteti nascut in in 1968. M-as increde mai mult in Wikipedia decat in amintirile mele de la varsta de 5 ani.

    • mariusmioc Says:

      Nu am spus că în 1973 am discutat cu rudele din SUA despre traiul de acolo – asta-i născocirea dv. Discuții de felul ăsta am avut mai tîrziu. Oricum, sursele dv. despre SUA vorbesc de interzicerea cumpărării de benzină în anumite zile, nu despre interzicerea circulației mașinilor. În România lui Ceaușescu, în ultimii ani benzina era raționalizată, deci nici vorbă să cumperi cînd vrei. Raționalizarea era o chestie suplimentară față de interzicerea circulației, și chiar și în aceste condiții trebuia să stai la coadă. Chiar și pentru o butelie de aragaz se stătea la coadă: https://www.flickr.com/photos/robintelro/15257151691

  4. Dacian Julien Salam Says:

    Ati vazut ce coada era la lansarea iphone 7 la depozitul ala din Crangasi etichetat falos „apple store”? Nu difera cu nimic de pozele din 2015 de la lansarea iphone 6 in acelasi depozit, sau de poza cu coada de la butelie.Ce facem, pe cine blamam de data asta, pe dictatorul roman Iohanis, pe ala american Steve Jobs?

    Si nu e vorba de superficialitate: la telefon ne uitam o data pe ora minimum, dar la aragaz de cate ori va duceti? Sunt saptamani cand de-abia ajung sa il vad, pentru ca asa e in capitalism, muncim zi lumina.Ma rog, astia care nu avem pensii muncim. Doar in la sfarsit de saptamana sa mai ajung sa gatesc ceva. Cum spuneam, acum muncesc mai putini oameni, ca sa tzinem in spate mai multi pensionati si sinecuristi.

    In filmul https://www.youtube.com/watch?v=zJBjjP8WSbc puteti sa il vedeti pe Bernie Sanders (13 milioane de voturi, 43% din Partidul Democrat al SUA in 2016) explicand de ce coada e un lucru bun. Inseamna ca oameni au bani. E mai grav daca ai rafturi pline si oameni uitandu-se cu jind la ele, inghitzind in sec. Dupa ce s-a umplut Romania de rafturi pline, s-a golit tzara de oameni. Au plecat toti cei capabili de munca, sa stranga bani de iphone. E mai bine asa?

    • mariusmioc Says:

      Cozile de acum sînt situații excepționale, se întîmplă rar, la lansarea vreunui produs deosebit. Cei care n-au nevoie de produsul ăla deosebit pot să nu stea la coadă, să-l cumpere puțin mai tîrziu. Cozile din comunism erau o situație permanentă și se făceau nu pentru chestii de fițe, ci pentru lucruri de primă necesitate.
      Bernie are dreptate că dacă sînt cozi înseamnă că oamenii au bani. Dar oamenii n-au nevoie de bani. Au nevoie de diferite lucruri – mîncare, haine, butelii de aragaz, telefoane, vacanțe, locuințe. Banii sînt doar un mijloc de a înlesni înțelegerile dintre oameni pentru a obține fiecare lucrurile de care are nevoie. Dacă nu poți obține cu ei lucrurile de care ai nevoie, banii nu folosesc la nimic. În comunism, oamenii aveau bani, dar nu aveau lucrurile de care au nevoie (și nu era vorba de chestii de fițe, precum ultimul tip de aifon).


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s