Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Adrian Sanda, primul comunicat din funcţia de secretar de stat Aprilie 21, 2014

Filed under: politica românească — mariusmioc @ 12:01 am
Tags: , , , ,

Timişoreanul Adrian Sanda, proaspăt numit secretar de stat la secretariatul de stat pentru recunoaşterea meritelor revoluţionarilor din decembrie 1989 şi a deţinuţilor politici (linc), a publicat pe saitul instituţiei (linc) un comunicat în care îşi explică intenţiile. Îl reproduc:

La 25 de ani de la Revoluţie, pentru un viitor demn şi curat

Există, neîndoielnic, momente cruciale în istoria unei ţări, a unui popor. De cele mai multe ori, asemenea pagini de referinţă ale devenirii sînt marcate de suferinţă, de sacrificiu, dar şi de altruism şi credinţă absolută în valori şi principii. Invariabil, însă, eroii autentici ai acestor momente au în comun una din calităţile cele mai preţuite ale unui om: onestitatea.

Este pentru a doua oară cînd am acceptat să preiau conducerea structurii guvernamentale dedicate Revoluţiei Române din Decembrie 1989 şi oamenilor care au înfăptuit-o. Ca participant direct la evenimente, nu pot decît să salut decizia actualului guvern de a proceda la o operaţiune de clarificare a celor cărora societatea le-a acordat oficial recunoştinţă pentru un act fundamental în destinul României – hotărîre pe care, de altfel, o susţin şi revoluţionarii înşişi. În acest context, faimoasa zicere „puţini am fost, mulţi am rămas” nu-şi mai are locul. Într-o pagină de istorie cum este cea a Revoluţiei nu încap umorul, băşcălia, neseriozitatea. Cum nu încape nici necinstea. Vorbim doar de merite reale, într-o istorie reală. Aceste merite nu sînt tranzacţionabile la o bursă ad-hoc a adevărului, unde putem înregistra fluctuaţii de cotă în funcţie de persoanele cărora li se încredinţează o funcţie sau alta. Adevărul  şi respectul nu pot fi variabile la dispoziţia unui om sau unui grup de oameni. La un sfert de secol de la Revoluţia din 1989, a sosit momentul nu doar să comemorăm şi să aniversăm, să ne întristăm pentru cei dispăruţi ori mutilaţi şi să ne bucurăm, totodată, că am oferit copiilor noştri şansa de a creşte fără să ştie ce înseamnă viaţa într-un regim totalitar. A sosit momentul să ne amintim să fim oneşti şi să facem curăţenie, să ne restabilim verticalitatea, indiferent de preţul acestui act. În această privinţă, s-a promis mult şi s-a făcut puţin. E timpul ca deriva să înceteze şi să ne reluăm cursul spre normalitate, nu doar cinstind, ci şi cinstit.

Ne vom afla în aceeaşi nouă casă a unui reorganizat Secretariat de Stat împreună cu oameni care au plătit, la vremea lor, un preţ enorm pentru dorinţa de libertate şi democraţie. Foştii deţinuţi politici, ori cei dezrădăcinaţi şi deportaţi de un sistem tiranic, inuman, se vor regăsi firesc atît alături de noi, cei care am luptat în 1989, cât şi de novembriştii anului 1987. Ne leagă foarte multe idei şi trăiri ce străbat barierele timpului, ale vârstelor, unindu-ne dincolo de fireştile delimitări. Atunci cînd, mai întîi la Timişoara, apoi în întreaga Românie, o mulţime uriaşă scanda „Există Dumnezeu!”, sfidînd regimul dictatorial, ne-am gîndit la aceşti oameni care nu încetaseră să creadă în divinitate şi într-o soartă mai bună pentru patria lor nici în anii în care orice speranţă părea pierdută. I-am simţit alături în zilele şi nopţile acelea, prin exemplul transmis peste vreme, ne bucurăm să fim împreună acum, într-o istorică şi luminoasă confluare. Împreună avem prilejul de a reafirma o dimensiune identitară plină de demnitate pentru greu încercata noastră ţară.

Viitorul nu va fi simplu. Dar va fi curat.

Secretar de Stat

ADRIAN SANDA

Mai citeşte:
SSPR devine Secretariatul de Stat pentru recunoaşterea meritelor luptătorilor împotriva regimului comunist
SSLÎRC devine Secretariatul de Stat pentru recunoașterea meritelor revoluționarilor din decembrie 1989 și a deținuților politici
Culisele revoluţiei (13). Am anunţat public: Cunoaştem adresele securiştilor, familiilor lor. Dacă unuia dintre noi i se întîmplă ceva, aceştia vor păţi la fel (video) (emisiune TV cu Adrian Sanda)
Timişoreanul Adrian Sanda îl înlocuieşte pe Victor Socaciu la şefia Secretariatului de Stat pentru recunoaşterea meritelor luptătorilor împotriva regimului comunist

 

One Response to “Adrian Sanda, primul comunicat din funcţia de secretar de stat”

  1. closetaru veronel Says:

    Stimati revolutionari,stimate domnule Mioc,am intrat exprimand opinii referitoare la actele de eroism ale timisorenilor,urmati de bucuresteni,viata m-a adus in valtoarea evenimentelor,pentru opiniile mele am fost injurat,jignit ,taxat drept profitor,lucru in parte adevarat.Fara jertfa tinerilor neprihaniti,a tuturor celor rapusi pentru libertate,a luptatorilor din 17-22 dec,duceam aceeasi existenta mizera,probabil omagiam si astazi -alaturi de intregul popol – partidul si cuplul dictatorial.Ce subtire e diferenta dintre viata si moarte,cu putina sansa treceam din categoria luptatorilor profitori in randul eroilor ! Cu tot respectul va intreb domnule Mioc dac societatea post-revolutionara a acordat respectul cuvenit mortilor,grija urmasilor,onoare luptatorilor din 17-22 dec? Eu m-am nascut sub o stea norocoasa,am scapat cu viata dintre gloante,atat la Timisoara cat si la Bucuresti,am ajutat familia in democratie,nu mi-am facut decat datoria fata de oprimatul meu popor.In 25 de ani societatea nu s-a pronuntat cu tarie,asupra a ce s-a intamplat in 17-22,poate a fost un film,noi actorii am fost marionete,mortii si ranitii s-au impuscat din greseala intre ei,asa cum nu o data s-au exprimat analistii!. Tuturor detractorilor nostri,le respect dreptul la exprimare libera,dar nu accept umilirea sistematica de catre fostii puternici pana in 1989,de cei nemultumiti de societatea capitalista,fara tatuci,care pun pe seama revolutionarilor vina pentru toate relele- si nu putine- din democratie ! Oricand depun marturie pentru umilinta la care am fost supus-cu date concrete-nume ,fapte,date,pentru ca nu am aparat cu pretul vietii vechiul regim ! Pentru ca am primit titlul de luptator,sistemul de aparare in care am muncit m-a exclus,am iesit umilit,in fragila noastra democratie sunt onorati cei care apara tara prin Asia,iar cei care ne-au adus libertatea sunt trecuti in uitare ! Stimate domnule Sanda,toti revolutionarii dorim sa ne recapatam respectul din 1990,vrem curatenie,nu am nici un pic de incredere ca veti reusi,atata timp cat o parte dintre diriguitorii revolutionarilor dintre anii -sa zicem la intamplare- 1993-2014 au compromis definitiv prin activitatea d-lor cuvintele revolutie si revolutionar.!, Cum faceti dv curatenie,? cand gunoiul este la institutliile noastre sub pres,iar scheletele in dulap ! Adevarul este intre noi,dar este foarte dureros sa-l expunem,de aceea as dori un punct de vedere ai celor nominalizati,alaturi de o lunga tacere a celor care si-au adus aportul pentru compromiterea definitiva a noastra,accept injuriile celor frustrati,va asigur ca injuriile dv sunt mangaieri,fata de umilinta autoritatilor ! Imbarligatorii dau vina pe partidul la putere si pe domnul prim ministru ,ca nu acorda respectul cuvenit,iar noi stam cu mortii sub pat ! Recunostinta vesnica tuturor celor care ne-au redat demnitatea in 17-22dec si dispret pentru cei care ne-au compromis ! Vom muri si vom fi liberi !


Lasă un răspuns

