Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Un nou sait al meu: Documente despre istoria românilor. Asasinarea lui Nicolae Iorga, Virgil Madgearu și a mai multor demnitari carliști Iunie 20, 2014

Filed under: istorie — mariusmioc @ 8:01 am
Tags: , , ,

JilavaStrejnicul_0001Am lansat un nou sait (după Blogul lui Marius Mioc și documente1989): Documente despre istoria românilor (linc).

Saitul va fi consacrat unor probleme de istorie a românilor, altele decît cele legate de revoluția din 1989. Voi pune pe acel sait documente, cărți și ziare vechi din care cititorul să poată înțelege anumite aspecte ale istoriei.

Și pe „blogul lui Marius Mioc” am mai avut articole legate de istorie, fără legătură cu revoluția din 1989 (vedeți categoria „Istorie”). Nevoia unui sait separat pentru aceste probleme a apărut datorită capitaliștilor hapsîni de la wordpress, care oferă gratuit doar un spațiu limitat de stocare. La al 6-lea an de blogăreală, deja mă gîndesc să economisesc acest spațiu. Ca să nu-mi consum spațiul de stocare disponibil pe saitul meu principal (acesta), am ales să deschid, întîi saitul documente1989, iar acum și acest al 3-lea sait – tot pe platformă wordpress.

Pentru început, voi prezenta pe noul meu sait cartea „Asasinatele de la Jilava, Snagov și Strejnicul” publicată în 1941 de regimul Antonescu. Cartea descrie procesul legionarilor care, după preluarea puterii, au asasinat mai mulți oameni politici ai regimului Carol al doilea, inclusiv pe foștii prim-miniștri Nicolae Iorga și Virgil Madgearu. După înfrîngerea rebeliunii legionare din ianuarie 1941, în urma căreia legionarii au fost înlăturați de la guvern, regimul Antonescu a trimis în judecată pe cei vinovați de omorîrea demnitarilor carliști. Cartea descrie desfășurarea procesului. Sînt incluse în carte rechizitoriul procuraturii militare, declarații de martor, hotărîrea judecătorească și executarea acesteia – o parte din acuzați au fost osîndiți la moarte și executați.

E vorba de peste 500 de pagini pe care le voi scana și le voi pune la dispoziția publicului. Deocamdată e disponibil primul capitol – Cuvînt înainte (linc) – care este un fel de rezumat al procesului, făcut din punctul de vedere al regimului Antonescu.

După ce voi isprăvi cu această carte, voi scana și pune pe acel sait și alte cărți despre istoria românilor din biblioteca mea. Țineți aproape, fiindcă nici nu știți ce pierdeți!

JilavaStrejnicul_0002

 

One Response to “Un nou sait al meu: Documente despre istoria românilor. Asasinarea lui Nicolae Iorga, Virgil Madgearu și a mai multor demnitari carliști”

  1. Articolul “O decizie istorica pentru Curtea Constitutionala”, pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu


Lasă un răspuns

