Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Reacția mișcării „România Curată” la articolul meu în care criticam colaborarea cu Mircea Dogaru. „Revoluționarii nu sînt în stare să producă un lider autentic” Iulie 23, 2014


După publicarea, în 21 iulie 2014 a articolului meu Mişcarea “Revoluţia curată” se înhăitează cu apărătorul criminalilor din decembrie 1989, colonel Mircea Dogaru (linc), domnul Alex Oprea, președintele sus-numitei mișcări, a publicat (tot în 21 iulie 2014) pe pagina sa proprie de facebook (linc) un comunicat pe care îl reproduc mai jos (am adăugat diacritice; am păstrat cuvintele scrise cu majusculă precum în textul original):

MIȘCAREA CIVICĂ REVOLUȚIA CURATĂ
cabinet președinte

COMUNICAT
în legătură cu afirmațiile unor persoane legate de colaborarea noastră cu MIRCEA DOGARU

Indiferent de afirmațiile unor persoane care în afară de faptul că AU DOAR DE CRITICAT FĂRĂ SĂ ÎNTREPRINDĂ NIMIC ÎN FAVOAREA REVOLUȚIONARILOR ȘI A SOCIETĂȚII CIVILE, considerăm că revoluționarii nu sunt în stare să producă un LIDER AUTENTIC care să le reprezinte interesele. În ultimii 25 de ani liderii revoluționarilor au știut doar să se îmbogățească, să își rezolve problemele personale în modul cel mai iresponsabil cu putință, aruncînd marea masă a revoluționarilor în sărăcie, sinucidere, derizoriu și atrăgînd ura românilor asupra tuturora. Prin manifestările lor, liderii s-au compromis unii dintre ei chiar aflîndu-se în situația de a fi conamnați penal sau în cercetare penală. Țelul nostru declarat încă de la înființarea Mișcării, pe segmentul revoluționari este INTRAREA ÎN PLATĂ A REVOLUȚIONARILOR ȘI PEDEPSIREA FABRICANȚILOR ȘI A FALȘILOR REVOLUȚIONARI în conformitate strictă cu legislația din ROMÂNIA, indiferent de metoda legală și democratică pe care o aplicăm. Deoarece noi nu avem încredere în minciunile liderilor actuali ale revoluționarilor, fiind o mișcare civică și nu una de revoluționari, așa cum greșit se înțelege, și avînd la bază REALIZĂRILE lui Dogaru pentru oamenii săi, am luat decizia de a-l susține în demersul său pentru promovarea acelei ordonanțe de urgență de punere în plată. Așa cum spuneam, sunt extrem de mulți lideri și chiar oameni cu certificate, care deși declară sus și tare că vor punerea în plată, în realitate nu o vor, ceea ce se dovedește astăzi prin atacurile virulente la adresa noastră și a mea personal. Știam de acest lucru, și mai știm că demersurile noastre sunt mai aproape de final decît au fost vreodată. Singurul care mai are de decis în ceea ce ne privește este VICTOR PONTA. În demersul nostru l-am exclus din calcule pe ADRIAN SANDA, cel care în mod explicit s-a opus mereu aplicării Legii 341 și a OUG nr 53.
Știm că am provocat un val de furie , mai ales că prin demersul nostru am lovit în cîteva structuri mafiote care aveau ca unic scop menținerea celor mulți în eroare și minciună și nepunerea în plată.
Din această perspectivă, mai facem odată precizarea că relația noastră cu DOGARU ȘI MIȘCAREA SA este una strict punctuală, și axată PE RESPECTAREA LEGILOR IN ROMÂNIA, orientată împotriva oricărui guvern și personaj politic participant la genocidul antirevoluționar.
MIȘCAREA CIVICĂ REVOLUȚIA CURATĂ CONSTATĂ CĂ REVOLUȚIONARII NU AU UN LIDER CURAT ȘI CINSTIT, CĂ SE COMPLACE ÎN PROMISIUNI FĂRĂ ACOPERIRE ȘI CĂ DE-A LUNGUL ANILOR A BALEAT POLITIC ÎN FUNCȚIE DE MINCIUNILE ȘI INTERESELE LIDERILOR ȘI NU ALE OAMENILOR, ale adevăraților revoluționari, corecți și cinstiți. Noi nu reprezentăm falșii, impostorii, fabricanții și povestacii.
Pînă la acest demers, susținut de noi și Dogaru, am constatat că în materie de punere în plată NU S-A FĂCUT ABSOLUT NIMIC, așa cum rezultă și din conturile voastre bancare. Ați fost mințiți stimați colegi începînd de la liderii de asociații și pînă la nivel guvernamental. De aceea leadershipul intern este unul păgubos.

ALEX OPREA
președinte

Remarc că, cel puțin deocamdată, la momentul cînd scriu acest articol, comunicatul respectiv nu a fost pus și pe saitul mișcării „Revoluția curată”, ci numai pe facebook. Totodată, observ că nu se discută deloc în comunicat activitatea domnului Mircea Dogaru de apărare a criminalilor din decembrie 1989 și de falsificare a istoriei revoluției, care erau subiectul principal al criticilor mele. Se pare că această activitate nu prezintă interes pentru domnul Oprea. Implicit se sugerează că, atîta vreme cît azi Dogaru declară că este în favoarea acordării indemnizațiilor pentru revoluționari, faptul că în trecut a luat apărarea criminalilor din decembrie 1989 și că a falsificat istoria revoluției nu are importanță.

În paralel am primit, tot pe facebook, și un mesaj privat de la domnul Ovidiu Stoenescu, una din cele două persoane susținute de mișcarea Revoluția curată pentru funcția de președinte al României (punctul 3 al comunicatului din 17 iulie 2014 – linc, o altă persoană a cărei candidatură la președinția României e susținută de „Revoluția Curată” fiind Viorel Ringhilescu). Reproduc și acest mesaj (deasemeni am adăugat diacritice):

Bună ziua. Stimate domn mă numesc Ovidiu Stoenescu. Nu ne cunoaștem, însă am citit și mărturisesc cu interes, comentariul dumneavoastra referitor la Mișcarea Revoluția Curată a M. Oprea și M. Dogaru. Cum am văzut citat și numele meu vă rog să-mi permiteți să fac cîteva precizări.
1. Nu am fost revoluționar. De M. Oprea am aflat întîmplător printr-un mesaj primit de la un prieten pe Facebook. Mi-au plăcut atît denumirea cît și obiectivele și după ce am dat un raspuns pe net și un telefon m-am deplasat la Sibiu la ședința de înființare a mișcării. Acolo m-am deplasat în calitate de președinte al asociației Românilor Sinceri și al mișcării civice Exist și mă Exprim. Cu dorința și mandatul de a ne uni cu una din mișcările revoluționarilor.
2. Nu cunosc foarte multe despre organizațiile revoluționarilor decît cele vehiculate de presă și diverși revoluționari, informații care recunosc nu-mi plac. Singurul revoluționar pe care l-am cunoscut bine este V. Ringhilescu de a cărui cinste, corectitudine și onestitate nu prea mă îndoiesc. A fost o persoană care acum 5 ani a fost lîngă mine și m-a ajutat în temerara mea aventură de a încerca să candidez independent la preșidinția României.. Mi-am strîns semnăturile le-am depus dar mi-au tăiat 28000 și m-au lăsat cu 4000 sub limita legală. Așa că tot ce mai știu de la sursă despre rev. este de la Ringhilescu. La Sibiu am mai cunoscut cîțiva și la o demonstrație organizată de BNR în fața guvernului l-am cunoscut [pe] D. Dincă care mi-a oferit și posibilitatea să adresez cîteva cuvinte celor din piață.
3.Sincer regret că sînteți prea divizați și că neînțelegerile au dus la deteriorarea imaginii revoluției în ochii opiniei publice. Recunoștința națiunii față de un act de sacrificiu suprem al unei mîini de oameni curajoși trebuia întreținută permanent în mentalul populației ca un reper fundamental pentru generațiile viitoare. Din păcate revoluția a fost discreditată din interior lucru de care politicienii au profitat mereu fără scrupule și culmea au și cîștigat. Personal am niște explicații dar nu ași vrea să fac aprecieri asupra nici unui coleg al dumneavoastră pentru că fiecare a avut un motiv care a ținut de caracterul său, de împrejurările socio-politice în care au fost angrenați voit sau nu, sau care a ținut pur și simplu de gradul de înțelegere a situației în care au fost puși. Este greu să emiți judecăți de valoare cu caracter general. Nu doresc să mă amestec în această luptă fratricidă. Sînt încîntat de faptul că la Sibiu am auzit ca și-au propus să sprijine și alte revendicări în afară de cele specifice (drepturi), pentru că toți sîntem cetățeni ai acestei țări și suferim aceleasi privațiuni datorate proastelor guvernări postdecembriste. Am auzit un revoluționar care a spus ceva frumos și corect: noi (revoluționarii) le-am dat o țară la cheie și ei au furat-o și ne-au adus pe toți românii în pragul sărăciei.
4. Pe Dogaru l-am întîlnit o singură dată cînd l-am invitat într-o emisiune la Nașul tv, emisiune pe care mișcarea Exist și mă Exprim o are pe acest post în fiecare miercuri de la 18 la 19. Nu am nici o legătură directă cu hotărîrea mișcării Rev. Curată. După cîte am înțeles s-a hotărît că șansa obținerii drepturilor prevăzute prin lege votată de parlament ar avea mai multe șanse de reușită cu sprijinul col Dogaru. Mai multe nu știu să vă spun. Eu am aderat la aceasta mișcare în numele mișcării noastre pentru că este mare nevoie de solidaritatea soc. civile pentru a creea un pol puternic de opoziție la derapajele politicului. Ăsta este și motivul pentru care am hotărît să candidez din nou. Candidatura nu este pentru mine un scop în sine ci doar necesitatea de a creea solidaritatea fără de care politicul va face în continuare numai ce vrea el dar în numele nostru.
5. În încheiere vă rog să înțelegeți că nu am încercat să mă amestec în problemele delicate ale revoluționarilor ci doar am dorința să încerc să-i fac să înțeleagă că numai prin unire, solidaritate și lăsare de o parte a unor vechi neînțelegeri măcar temporar pînă cînd reușim să constituim o forță capabilă să pună stavilă derapajelor devenite de nesuportat.. Este o dorință, greu realizabilă dar nu imposibilă. Dacă sînteți din București ași fi onorat să ne cunoaștem și să schimbăm cîteva idei. (…) Cu sinceritate, Ovidiu Stoenescu

Mai citește:
Mişcarea “Revoluţia curată” se înhăitează cu apărătorul criminalilor din decembrie 1989, colonel Mircea Dogaru
Lorin Fortuna despre Mircea Dogaru (răspuns la o interpelare a mea)
Mircea Dogaru: Regret că la ordinul partidului, armata n-a tras în decembrie 1989 (video)
Mircea Dogaru, apărător al criminalilor din decembrie 1989

 

Lasă un răspuns

