Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Robert Turcescu, omul care voia să dea M.Ap.N. în judecată pentru că a fost avansat ofițer, e locotenent-colonel sub acoperire. „Glonțul, nemernicilor!”, articol al său din 2012, cînd i s-a atribuit în presă gradul de colonel Septembrie 22, 2014


Robert Turcescu, cunoscut ziarist bucureștean, a mărturisit că este ofițer acoperit la o emisiune de la B1TV (linc). Gradul pe care îl are Turcescu este de locotenent-colonel. „Da, am fost lt.-colonel sub acoperire”, ar fi scris Turcescu pe blogul propriu, afirmă saitul hotnews (linc), blogul domnului Turcescu fiind pe moment inaccesibil.

Faptul că Robert Turcescu e ofițer a fost dezvăluit încă din 2012, dar a fost vehement dezmințit la acea vreme de domnul Turcescu. „Turcescu amenință M.Ap.N. cu instanța” (linc) suna o știre din 2012 în care citim:

Jurnalistul Robert Turcescu i-a trimis, vineri, o scrisoare ministrului apărării naționale, Corneliu Dobrițoiu, în care se arată supărat că apare într-o listă cu ofițeri, avînd gradul de locotenent-colonel, deși el nu a făcut armata sau nu a avut vreodată cunoștință de așa ceva.

„Am aflat cu uimire că numele meu figurează pe un ordin de avansare în grad emis de Ministerul Apărării Naționale. Totodată, dintr-o informare publică emisă de biroul de comunicare al MApN, am înțeles că figurez in evidențele Armatei Române cu gradul de locotenent-colonel(!).

Întrucît nu am satisfăcut stagiul militar și nu am solicitat niciodată să fiu încorporat, consider că ne aflăm în fața unei regretabile erori, pe care o consider, încă, făcută accidental și solicit de urgență îndreptarea acestei situații prin revenirea la starea de fapt: cetățean român care nu și-a satisfăcut stagiul militar și, prin urmare, nu poate aparține corpului ofițeresc al Armatei Române”, se arată în scrisoarea trimisă de Turcescu lui Corneliu Dobrițoiu, publicată și pe pagina personală de Facebook.

Întrucît această situație îmi generează în momentul de față grave prejudicii de imagine prin inducerea în conștiința opiniei publice a unei false identități publice, vă rog să dispuneți de urgență îndreptarea acestei erori și aducerea la cunoștința opiniei publice a măsurilor întreprinse.

În caz contrar, în acord cu legile statului român, îmi rezerv dreptul de a acționa în judecată MApN pentru prejudicii grave de imagine și tragerea la răspundere a celor care se fac vinovați de acest lucru”.

La emisiunea de la B1TV domnul Turcescu vorbea de un judecător care trebuie să-l judece, spre nedumerirea colegilor de emisiune. Mă întreb ce s-o mai fi întîmplat cu procesul cu care Turcescu amenința M.Ap.N.? A fost început, a primit domnul Turcescu niscaiva despăgubiri pentru prejudiciile grave de imagine suferite cînd i s-a atribuit infama calitate de locotenent-colonel M.Ap.N.?

Tot în 2012 Robert Turcescu recomanda ziariștilor de la Antena 3 care dezvăluiseră că este ofițer acoperit (linc): „trageți-vă un glonț în cap, nemernicilor!”

Reporter Virtual a reușit să obțină cîteva explicații de la “colonelul” Robert Turcescu, grad de care Mihai Gâdea a pomenit la emisiunea lui de la Antena 3. “Promit să-mi trag un glonț în cap dacă este găsită vreo adeziune de-a mea la PDL. Chestia cu colonelul este iarăși halucinantă. În primul rînd nu am fost informat de o asemenea avansare, la care probabil ar fi trebuit să-mi dau acceptul. O altă problemă e că n-am făcut armata, așa că n-am cum să fiu colonel. Trăim într-o epocă a demenței”, a mai declarat Robert, negînd astfel poveștile lui Gâdea and co. Robert Turcescu a publicat despre această istorie o replică pe pagina sa de Facebook.

“Glonțul, nemernicilor!

Am aflat, cu uimire, uluire și scîrbă pentru o astfel de manipulare că sînt “colonel”. Și că sînt membru PDL!!! Trebuie să spun că scîrbă mă cuprinde față de cei care au lansat această așa-zisă “dezvăluire” nicidecum pentru faptul că aș aparține corpului ofițeresc al Armatei Române, pentru care am un respect infinit. (…)
Doi: n-am făcut armata. Nu m-am fofilat, doar eram student și am zis s-o fac după ce termin studiile. Cînd am terminat facultatea, n-a mai fost cazul pentru că se dăduse legea potrivit căreia nu mai era obligatoriu stagiul militar. Ci, opțional. Am ales să nu cer încorporarea. Voiam să-mi fac meseria de jurnalist și șase luni de pauză pentru satisfacerea stagiului militar mi s-au părut la acea vreme nepotrivite. Repet, satisfacerea stagiului militar nu mai era obligatorie!
Acum cîțiva ani, in mai 2010, am absolvit un curs de bună guvernare la Colegiul Național de Apărare. Apoi, prin 2011, am susținut în fața unor grupe de cursanți cîteva prelegeri despre media și politică. Repet, prelegeri. Și, foarte important, în contextul discuției, niciodata REMUNERATE! Dacă se dovedește că am luat vreun leu de pe urma acestor prelegeri mă împușc, de asemenea, în cap!
De cîteva ori, ca jurnalist și colaborator, în calitatea menționată mai sus, al Colegiului Național de Apărare am participat alături de zeci de alte persoane publice, la evenimente festive organizate de MAPN: de Ziua Armatei, de Ziua Națională etc. Recunosc, spășit, că am băut la aceste evenimente un pahar de vin, unul de apă și că am mîncat, probabil, și un pișcot.
Azi aflu de la Gâdea ca sînt colonel “pe o listă secretă” făcută de fostul ministru Gabriel Oprea. Actualul ministru, Dobrițoiu, zice că nu e secretă lista, ci publică. Și se spulberă în felul acesta și bănuiala că aș avea grad în vreun serviciu secret. Deci că aș fi “acoperit”!
Hai să presupunem că mîine, oricare dintre voi, ajuns în funcția de ministru al Educației sau al Apărării, ar vrea să mă facă doctor, astronaut, colonel sau mareșal. Sigur, poți să vrei, dar… trebuie să vrea și Grivei! Sigur, îmi puteți trimite prin poștă, prin porumbei călători sau prin mama-mare, o diplomă, un certificat care atestă calitatea de pilot de nave spațiale, un livret sau un certificat de absolvire de doctorat la Standford. Sau, ca să atingem și mizeria cu “Turcescu-colonel PDL”, puteți să-mi trimiteți și un carnet de membru de partid. Eventual al PSD sau al PNL! Ați putea s-o faceți și apoi să ziceți “l-am facut pilot, colonel, doctor, pesedist sau liberal pe Turcescu”! Sîntem nebuni cu toții?! Nu trebuie să existe și o semnătură a celui care a fost făcut colonel sau doctor sau, mama-dracului, orice altceva?! Un accept, o încuviințare a celui care a primit respectivul titlu, grad sau atestat? Ei bine, zi tristă pentru domnii colonei acoperiți – pe bune de astă-dată după cum o dovedește tehnica diversionistă însușită de la superiorul lor, Felix: în cazul meu nu există așa ceva!
Așa că, Gâdea, Ciutacu, Badea, Ciuvică și, desigur, Felix, aveți ocazia nesperată de a vă dovedi, măcar o dată-n viață, oameni de onoare: trageți-vă un glonț în cap, nemernicilor!”.

Mari oameni, mari caractere, în presa dîmbovițeană de astăzi!

Mai citește:
Valentin Zaschievici, agentul SRI de la “Jurnalul Naţional” şi dezinformările sale despre revoluţia din 1989

 

3 Responses to “Robert Turcescu, omul care voia să dea M.Ap.N. în judecată pentru că a fost avansat ofițer, e locotenent-colonel sub acoperire. „Glonțul, nemernicilor!”, articol al său din 2012, cînd i s-a atribuit în presă gradul de colonel”

  1. dadatroll Says:

    Hai sa fiim seriosii si ce daca nai facut armata. Astai ca si cum ai zice ca daca nai scris o lucrare de doctorat nu poti fi doctor in stinte politice.

  2. Donkeypapuas Says:

    Stimabilul vostru „dâmboviţean” (deşi e piteştean) a primit un premiu în 2005 – după cum ne informează Wikipedia – ghiciţi de la cine? De la… Societatea Timişoara! Pentru lupta aprigă dată pentru democraţie! Dar textul dumneavoastră mi-a atras atenţia la un amănunt pe care nu-l verificasem. Aşa că am trecut la nişte mici săpături care mi-au relevat o inadvertenţă ce miroase a minciunea pentru mai mulţi jurnalişti din aceştia care, cică, s-ar înjura între ei. Poate o să scriu pe blog despre ce e vorba. SURPRIZĂ!


Lasă un răspuns

