Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Mărturii despre revoluţia timişoreană înregistrate în ianuarie 1990 (inclusiv cu mine) (video) Octombrie 13, 2014


Răposatul Iosif Costinaş, ziaristul mort în împrejurări nelămurite (linc) a fost printre cei care imediat după revoluţie s-a ocupat cu strîngerea mărturiilor participanţilor la evenimentele din Timişoara.

Recent am găsit pe youtube fragmente din înregistrările făcute de Iosif Costinaş în ianuarie 1990, cu participanţi la revoluţie.

Mă recunosc în aceste înregistrări (de la secunda 20 la secunda 56) şi pe mine. Eram mult mai tînăr şi în perioada în care încercam să-mi las mustaţă. După mine urmează un fragment din cele spuse de Corina Untilă.

Din cîte îmi amintesc eu i-am povestit atunci lui Iosif Costinaş despre toată activitatea mea din revoluţie, aici pe youtube este doar un scurt fragment despre ancheta pe care am trăit-o la penitenciar în 18 decembrie 1989. Ar fi interesant de cunoscut toate filmările făcute de Costinaş cu participanţi la revoluţie. Valoarea acestor filmări constă în faptul că sînt declaraţii luate la scurt timp după evenimente, cînd memoria martorilor era proaspătă.

Mai citeşte:
Cazul Iosif Costinaş. “Curiosity killed the cat” (video)
Timişoara, 8 iunie 1990. “Armata trebuie epurată de criminali şi colaboraţionişti”. Miting în favoarea CADA cu participarea lui Iosif Costinaş (video)
16 decembrie 1989: manifestanţii n-au fost totdeauna mioritici şi nici nu trebuiau să fie mioritici (2 video)

 

Lasă un răspuns

