Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Documentar TVR despre cadavrele arse de la Timișoara Noiembrie 17, 2014


Televiziunea Română a prezentat recent un documentar al Luciei Hossu Longin cu privire la cadavrele revoluționarilor timișoreni care în decembrie 1989 au fost furate din spitalul județean și incinerate la crematoriul din București. Explicații despre acest caz sînt date de procurorii Dan Voinea și Gheorghe Diaconescu. Cel care, după revoluție a dat procurorilor informații cu privire la soarta cadavrelor furate a fost Tudor Postelnicu, fostul ministru de interne. Sînt prezentate și filmări din decembrie 1991, cînd procurorul Dan Voinea a arătat rudelor celor uciși gura de canal unde au fost aruncată cenușa acestora.

Fă clic pentru a vedea documentarul (47 minute, 56 secunde)

De reținut afirmația procurorului Voinea (minutul 16:53):

L-am întrebat pe Mititelu cîte cadavre au ars acolo? Și mi-a zis, zice: „nu pot să vă spun cîte am ars la două cuptoare, dar pentru fiecare cadavru ars eu am tras o linie cu un cui pe perete”. Ne-am dus în camera unde erau cuptoarele, am numărat 41 de linii.

Pe acest blog am mai publicat articole legate de problema cadavrelor incinerate. Mai citește:
“Misterul” celor 40 de cadavre
Dezinformarea Paulian Păsărin, din nou la modă în blogosferă
Biserica mucenicilor arşi de la Timişoara, sfinţită la Popeşti-Leordeni
Gheorghe Diaconescu, fost procuror general adjunct, despre incinerarea cadavrelor de la Timişoara (1)
Gheorghe Diaconescu, fost procuror general adjunct, despre incinerarea cadavrelor de la Timişoara (2)
Victor Stănculescu reia minciuna cu misterul celor 40 de cadavre (video)
Procuror militar general (r) Romeo Bălan: Identificarea victimelor incinerate ale revoluţiei timişorene

Pentru alte filme documentare despre revoluția din 1989 vedeți pagina Filme documentare despre revoluție.

 

 

One Response to “Documentar TVR despre cadavrele arse de la Timișoara”

  1. foarte bine ca luptati eu lupt dar de unul stngur ca restul asteapta pe tava merindele aduse de altiii prin urmare caseta din 22 decembrie 1989 de la ploiesti in care multimea striga TRAIASCA FRONTUL DEMOCRAT ROMAN MOARTE TIRANILOR , manifestul ingropat cartea de onoare din muzeul uniri alba iulia 1974 febroarie , probe destule nu mai ascundeti adevarul Aici la ploiesti mi se pune conditi sa ma inscriu intrun ONG care spune cai revolutionarii EU NU O FAC ASA CUM AM SPUS MEREU LUPTATI SI SCOATETI CASETA MI SE RASPUNDE CA NU FAC POLITICA , FAC NU FAC POLITICA IN 1989 AU PARTICIPAT ALATURI DE FRONTUL DEMOCRAT ROMAN PENTRU ILATURAREA REGIMULUI COMUNIST CE FAC IEI ACUM PROSTIII CA DE ASTA AU INVATAT IN POLITICA COMUNISTA SA NU VEZI CA CEL DE LIGA TINE TE DEEPASESTE CA INTELIGENTA SI CAUTA SAL INDEPARTEZE APLICIND OR CE FEL DE METODA CHEAR SI MOARTEA domnule mioc marius sanatate si succes poate reusim sa scoatem caseta sa se vada sa se auda ce striga ploiestenii TRAIASCA FRONTUL DEMOCRAT ROMAN MOARTE TIRANILOR sa fiu contactat 0720175140 maio exista inca un martor care spune ca a strigat si el si cunoastepe multi alyttii numarul lui de telefon 0722946000 se numeste sorin nicolaiescu , dar tot el spune cai secret militar si deacia nu este data caseta insistati revolutionarii cetateni ai ROMANIEI sa dea caseta din 22 decenbrie 1989 de la ploiesti sa vedeti masa de oameni ce striga si ce spune comentatorul de la balcon . sanatate si dati telefon acestui individ care a spus ce sa strigat in ploiesti in 22 decembrie 1989 si de ce tace . multe sint de spus dar mai tirziu CASETA CASETA DIN PLOIESTI 22 DECEMBRIE 1989.


Lasă un răspuns

