Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Discuția primministrului Victor Ponta cu revoluționarul Dumitru Dincă despre OUG 95/2014 (video) Martie 2, 2015


De pe youtube preiau o înregistrare cu o discuție între primministrul Victor Ponta și revoluționarul Dumitru Dincă, care a avut loc recent.

Transcriere înregistrare:
0:02 Dumitru Dincă?: Domnule premier! Am onoarea să vă salut, domnule premier! (neînțelegibil) de două ori de președinția României…
0:11 Bărbat: Lasă-ne pe noi, puțin.
0:13 Victor Ponta: Bună ziua.
0:14 Diferite glasuri: Bună ziua, domnule primministru! Să trăiți! Vă salut.
0:17 Dumitru Dincă: Dumitru Dincă mă numesc.
0:18 Victor Ponta: Știu, vă știu, domnu Dincă. Ce-ați stabilit? (glas: o clipă!) Ce-ați stabilit?
0:22 Dumitru Dincă: Nu s-a stabilit nimic. De 3 ani de zile, de trei ani de zile, numai cu… Mă lăsați ca să spun?
0:27 Victor Ponta: Da, ziceți.
0:28 Dumitru Dincă: De 3 ani de zile vă rugăm să ne primiți, să stăm de vorbă…
0:32 Victor Ponta: E la parlament, nu mai e la mine!
0:35 Dumitru Dincă: Nu-i adevărat!
0:36 Victor Ponta: Cum nu-i adevărat?
0:37 Dumitru Dincă: Ba da, e la parlament., dar la parlament nu trebuia să fie. Pentru că ce se întîmplă în momentul acesta…
0:42 Victor Ponta: Trebuia să fie… Dumneavoastră care ați fost revoluționar, dumneavoastră chiar sînteți rău. Nu sînt 20000 de revoluționari în țara asta.
0:51 Dumitru Dincă: Domnule primministru…
0:52 Victor Ponta: Nu sînt 20000.
0:53 Dumitru Dincă: Dați-vă cuvîntul dv…
0:54 Victor Ponta: Și dv. știți.
0:55 Dumitru Dincă: Dați-vă cuvîntul că primiți o delegație (glas: să explicăm) de 5-7 persoane, ca să stați de vorbă cu noi, să explicăm adevărul.
1:01 Bărbat: Să stăm de vorbă, domnule primministru. Noi nu avem instrumentele să cercetăm impostorii.
1:05 Victor Ponta: Dar nu e la mine…
1:06 Dumitru Dincă: Să stăm de vorbă cu dumneavoastră.
1:08 Victor Ponta: Nu 20000. 20000 nu sînt pe bune revoluționari.
1:10 Dumitru Dincă: Domnule primministru, nu 20000…
1:12 Bărbat: Dar cercetați că aveți instrumentele statului la îndemînă.
1:15 Dumitru Dincă: Măi, taci, măi! Nu v-a spus nimeni, n-a spus nimeni de 20000.
1:21 Victor Ponta: Acuma ei sînt de pus în plată 20000.
1:26 Bărbat: Nu-i adevărat!
1:27 Victor Ponta: Avem cifrele la minister. Cu dumneavoastră am vorbit, știu.
1:31 Dumitru Dincă: Avînd în vedere că dumneavoastră…
1:32 Alt bărbat: Aceasta-i înțelegerea cu domnul ministru Pop.
1:34 Dumitru Dincă: Avînd în vedere că dumneavoastră… Măi, dar mă lăsați, măi?!… Avînd în vedere că dumneavoastră sînteți primul ministru, am o mare rugăminte la dumneavoastră. Tot ce s-a (neînțelegibil) cu OUG 95 este cea mai mare ticăloșie.
1:51 Victor Ponta: Nu e ticăloșie, că nu puteți fi 20000, că nu au fost 20000 de revoluționari.
1:57 Dumitru Dincă: Nu știți despre ce e vorba, nu știți despre ce e vorba. Au scos luptătorii remarcați prin fapte deosebite, i-au scos din revoluție, și au instituit un nou titlu, aberant…
2:12 Victor Ponta: Să rămînă doar ăia adevărați.
2:15 Bărbat: Dar revoluția s-a terminat pe 22 decembrie?
2:17 Victor Ponta: Păi atuncea sîntem la DNA. Depuneți plîngere.
2:22 Bărbat (Dincă?): Am depus.
2:23 Victor Ponta: Păi și noi am depus.
2:24 Dumitru Dincă: Domnule primministru, noi cerem DNA-ului, prin dumneavoastră…
2:27 Bărbat: Nu e șeful DNA-ului. E doamna…
2:29 Dumitru Dincă: …să intervină și să judece toate, toate cazurile…
2:33 Victor Ponta: Noi am trimis toate fraudele…
2:35 Dumitru Dincă: Nu noi sîntem vinovați. Nu noi sîntem vinovați. Dar de ce nu lăsați legea, de ce nu lăsați legea 341 să funcționeze așa cum…
2:45 Victor Ponta: Pentru că ar însemna să punem în plată 20000.
2:48 Dumitru Dincă: Nu-i adevărat! Nu-i adevărat!
2:51 Bărbat: Revoluția s-a terminat pe 22 conform ordonanței. De ce?
2:55 Victor Ponta: După 97 au mai apărut încă 13000 de revoluționari.
2:59 Dumitru Dincă: Scoateți-i pe ăia! Băgați-i în plată numai pe cei care sînt pînă în ’97.
3:07 Bărbat: O clipă!
3:11 Victor Ponta: Cît este comisie, vin eu la comisie. Vă mulțumesc.
3:15 Bărbat: Un minut, vă rog! Domnule premier! Domnule premier!

–– (continuare a filmării după ceva timp, cînd Dincă vorbește singur oamenilor)

3:21 Dumitru Dincă: Asta e numai în mintea voastră, 20000. Primește o delegație din partea noastră! C-o fi compusă din 3, din 5, din 7, din 10, din cîți vrei dumneata, să discutăm, să vezi cum stau lucrurile. Pentru că nu e corect ce s-a întîmplat cu OUG 95. Pentru că ați scos luptătorii remarcați, i-ați scos din lege, și ați instituit un titlu aberant. La care el spune „da, dar nu mă mai interesează pe mine acum, treaba e la parlament”. Păi pînă acum a fost la tine! De ce n-ai vrut să stai de vorbă cu noi? Ne-ai dat să discutăm cu un ticălos! Pentru că Liviu Pop e un ticălos, e un mincinos! E un ordinar! Ne-a păcălit! I-am spus de prima dată, de cînd am fost la prima întîlnire i-am spus-o: Domnule ministru, dumneata ești bandit! Dumneata ai fost pus ca să ne duci cu zăhărelul. Lasă-ne-n pace! Lasă-ne să rezolvăm treaba cu primul ministru! E, știți destul de bine ce s-a întîmplat ulterior. Au avut loc 3 întîlniri. 3 întîlniri! Cu Liviu Pop. S-a făcut o minută, iar primul ministru a spus că după ce vom avea discuții cu Liviu Pop și cu Vâlcov, care n-a vrut, decît o dată a venit și a stat cinci minute. Nicușor, a stat mai mult de cinci minute? A stat cinci minute și a tulit-o! Da? A spus după ce puneți voi la punct tot ce trebuie, ce hotărîți voi – deci atenție: ce hotărîți voi acolo – eu voi fi de acord. Noi am hotărît, am încheiat minuta, minută care spunea în felul următor: abrogarea OUG 95, abrogarea ordonanței 1, căci știți că ordonanța 1 vine în completare, punerea în plată, sau mai bine zis, punerea în aplicare a legii 341, pentru că este o lege perfectă! Dacă se aplică legea 341, ordonanța numărul 1/2015 nu are valoare. Și atunci, și atunci, ce s-a întîmplat? Pentru că minuta a fost încheiată. Noi atunci am căzut la o înțelegere. Ori înțelegerea n-a fost respectată. Dacă înțelegerea n-a fost respectată, noi ce trebuie să facem, unde să mai mergem? Cu cine să ne mai luptăm? Pînă acuma am crezut că pînă la urmă lucrurile vor reveni la matca lor. Observăm că ne batem cu morile de vînt. Și știți de ce? Și știți de ce? Pentru că aici, oameni buni, dragii mei camarazi, dragii mei colegi, aici trebuia să fim cel puțin (neînțelegibil) de oameni care sîntem îndreptățiți să cerem legea 341. Dar mă uit și nu văd, nu văd decît cîțiva oameni. În felul ăsta credeți că putem să cîștigăm un război cu acești oameni? Credeți că puterea este dispusă să facă concesii pentru niște amărîți de oameni care vin și strigă „jos Ponta!” sau strigă nu știu ce? Nu! Să știți și voi că niciodată, de cînd e omenirea asta, nimeni nu a cedat decît atunci cînd a simțit că are în față o forță! Noi sîntem acum o forță? De trei ani de zile mă rog de voi, mă rog de ei, de toți. Nu se poate! Nu se poate, pentru că voi sînteți cei direct interesați, nu oamenii de pe stradă.

 

3 Responses to “Discuția primministrului Victor Ponta cu revoluționarul Dumitru Dincă despre OUG 95/2014 (video)”

  1. Nica Leon Says:

    Cine este acest Dincă, ce se erijează acum, în mod total nejustificat, în revoluţionar? Poate cineva să îmi amintească cineva o singură faptă de a lui, pe care a făcut-o în însîngeratul şi teribil de ruşinosul Decembrie 1989, fără de care eu nu aş fi gîndit, nu aş fi plănuit, nu aş fi declanşat şi nu aş fi condus la victorie Revoluţia Română?

  2. pentru nica leon ai auzit de frontul democrat roman spui ca ai planuit ai dovezi inainte de revolutie ca ai planuit ai grija eu am voi nu aveti dinca vorbeste poate stie sie si el ceva cred ca inpreuna am facut ceva revolutia romamna de ce mati bagat in anonimat intreabal pe perju daniel intreabal pe sorin nicvolaiescu care sterge caseta si o duce la tleviziune uite ploiestiul mai este unul dan iliescu unul ,dorel haragea cine sint acestia oare sint revolutionarioi din ploiesti si nu au auzit de mine nu mau vazut pe mine mirica a gheorghe parerea mea ca sint hoti daca stiu ce a fost in decembrie 1989 si ce a strigat masa de oameni alaturi de mine ,,TRAIASCA FRONTUL DEMOCRAT ROMAN MOARTE TIRANILOR ,, as dori sa nu se mai avinte ca cu cit se avinta mai mult cu atit se scufunda mai repede ,, am spus si repet nerecunoasterea frontului democrat roman va duce la uitare . la multii asnii Romanie


Lasă un răspuns

