Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Timişoara, decembrie 1989. Asistentă de pe salvare: „Un ofiţer de armată ne-a spus că să ne întoarcem motivînd că ‘ăştia nu sînt oameni şi să nu mai plecăm din staţia de salvare'” Mai 25, 2015


IMG_7588_RanescuAngelaDe pe saitul dosarelerevolutiei.ro prezint o altă declaraţie din procesul revoluţiei din Timişoara. Asistenta medicală Rănescu Angela care lucra la salvare povesteşte cum un ofiţer al armatei nu a lăsat salvarea pe care era să ajungă la răniţi. Redau această declaraţie:

PROCURATURA ROMÂNIEI
PROCURATURA MILITARĂ TIMIŞOARA
dos. nr. …../…….

DECLARAŢIE MARTOR
anul 1990, luna februarie, ziua 13

După ce au fost aduse la îndeplinire art. 80 şi 84 C. pr. pen., după ce a depus jurămîntul prev. de art. 85 din C. pr. pen. şi după ce i s-a atras atenţia că dacă nu spune adevărul săvîrşeşte infracţiunea de mărturie mincinoasă, martorul declară următoarele:

Subsemnatul RANESCU prenumele ANGELA de 23 ani, fiul lui Ioan şi al Iulia studii liceul sanitar ocupaţia asistentă medicală staţia de salvare domiciliat în Timişoara str. (…) judeţul Timiş

La data de 17 XII 1989 am fost în schimbul de noapte. În jurul orelor 21,30 în urma unei solicitări telefonice am plecat în cursă la Gara de E împreună cu şoferul Munteanu Traian.

În drum spre gara respectivă am fost opriţi la podul „Traian” de un cordon de militari în uniforme kaki. Un ofiţer de armată ne-a întrebat unde mergem. Am răspuns că mergem la gara de E. Ne-a lăsat să trecem.

La Gara de E, doi militari ne-.au condus la un peron şine-au arătat un cetăţean în jur de 30 ani care era împuşcat în picior şi în gît. L-am pus pe targă şi l-am dus la maşină. L-am transportat la Spit. judeţean la urgenţe.

În jurul orelor 01 am fost solicitaţi să mergem la str. Transilvaniei. Cînd am ajuns acolo am fost opriţi în Calea Girocului de un cordon de militari şi un ofiţer de armată de talie mare 1,85 m înălţimea ne-a spus că să ne întoarcem motivînd că „ăştia nu sînt oameni şi să nu mai plecăm de la staţia de Salvare”.

Deoarece nu ne-au dat voie să trecem ne-am întors.

Atît cunosc, declar şi semnez.

PROCUROR MILITAR                         Martor
Lt. maj. ss indescifrabil                        ss. indescifrabil

Pentru conformitate, Procuror militar şef adj. cpt. [indescifrabil]

Mai citeşte alte documente despre revoluţia timişoreană la pagina Revoluţia din Timişoara (documente).

 

One Response to “Timişoara, decembrie 1989. Asistentă de pe salvare: „Un ofiţer de armată ne-a spus că să ne întoarcem motivînd că ‘ăştia nu sînt oameni şi să nu mai plecăm din staţia de salvare'””

  1. criminalii traiesc cu pensii de lux in timp ce victimele lor cei care mai supravietuiesc traiesc la limita subzistentei ! rusine Romania , rusine roamani !


Lasă un răspuns

