Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Actrița Olga Delia Mateescu la revoluție: Poate copiii noștri vor fi învățați cu adevărul (video) Mai 9, 2016


Apariția actriței Olga Delia Mateescu la TVR, în 22 decembrie 1989.

Transcrierea înregistrării:
0:00 Olga Delia Mateescu: Nu știu dacă sînt omul nimerit, dar pentru că am simțit că trebuie să mă aflu aici, vreau să vă spun că mă aflu aici în calitate de mamă, în primul rînd. Și fac un apel către toate mamele din România, să ne apărăm copiii! Să ne apărăm cultura, de aici înainte! Sînt actriță, și în numele actorilor care am jucat, celor de vîrsta mea și celor mai în vîrstă decît mine, care am jucat ceea ce am jucat, care am încercat cu sufletul să dăruim ceea ce am încercat, ceea ce am avut noi mai bun. Care am apărut pe ecranele televizoarelor cu ceea ce ați văzut, astăzi vă vorbesc în numele lor. V-am spus că nu știu dacă sînt eu omul potrivit, dar vreau să fac un apel la calm, să ne apărăm cuceririle artei! Să învățăm ce înseamnă cultură, să știm că de acum înainte copiii noștri poate vor fi învățați cu adevărul. Vor învăța să citească, vor învăța ceea ce este cu adevărat știință, vor învăța ceea ce este cu adevărat omenesc!
0:56 Bărbat: Vă mulțumim.

Mai urmărește alte înregistrări din emisiunea TVR din decembrie 1989 la pagina TVR în decembrie 1989.

 

Lasă un răspuns

