Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Amintiri din 16 decembrie 1989 (video) Iunie 24, 2016


Actualizare 24 iunie 2016: Adăugare de lincuri explicative.

Pamflet. Istoria revoluției din 1989 pe placul lui Grigore Cartianu, Alex Mihai Stoenescu, Cristian Troncotă și alți stupid people. Textul respectiv l-am publicat încă din 2008 pe acest blog, sub numele „Marius Mioc rupe tăcerea!” (linc). Acum e cu variantă video.

Mă trezesc de dimineaţă, îmi aprind un Kent şi mă mai uit o dată la pumnul de dolari şi alte valute pe care îl primisem pentru începerea operaţiunii. „Iubiţico, nu vrei şi tu o ţigară?” îi spun gagicii. „Lasă-mă-n pace!”, răspunde ea somnoroasă. Nu vrea Kent și nici valută, ea visează la ziua de 22 decembrie, cînd va apărea Petre la televizor.

Grafiti apărut la București în decembrie 1989

Inscripție apărută la București, în decembrie 1989

Mă îmbrac şi mă duc la băcănie, ca să-mi iau raţia. „Două chilograme de zahăr, un litru de ulei şi 2 chilograme de libertate” îi spun vînzătorului. „Libertate nu se dă decît cu bon de donare de sînge de la centrul de hematologie”, spune acesta.

Simt cum mă cuprinde furia faţă de regimul comunist. Mama lor de nemernici, nu vor să ne dea libertate decît cu preţul sîngelui! Dau fuga la centrul de hematologie. Aici, o coadă de nedescris, parcă se dădeau portocale. Ceva e necurat aici – ce i-a apucat pe toţi să-şi ceară raţia de libertate tocmai astăzi? Trebuie neapărat să vorbesc cu Mişa.

Ajung acasă și dau comandă pentru o convorbire interurbană cu Pătîrlagele. Telefonista, polcovnica Nataşa, complotistă de-a noastră, din popor, membră a conspiraţiei încă din 1971, cunoaşte parola. Îmi face legătura cu Cremlinul.

„Mihail Sergheevici, sînt Marius. E voie să începem?”, întreb. „Stai că-i Volodea lîngă mine. Uite, pun pe spicăr, vorbeşte cu el”, răspunde Mişa. „Tovarăşe Criucicov, din Timişoara vă sun. Începem?”. „Ighen”, îmi spune Volodea, cu gîndul la anii tinereţii. Volodea e om serios, un adevărat profesionist în meseria de eliberare a popoarelor. În 1956 a adus libertate poporului frate maghiar. „Nu uitaţi ca la sfîrşit să-l puneţi în frunte pe Marginalizatu. El vă va integra în NATO, ceea ce e dorinţa mea cea mai fierbinte”, îmi mai aminteşte Vladimir Criucicov.

Dau telefon lui Iulian Vlad. „Generale, vezi că începem. Voi în noaptea care vine îl săltaţi pe bozgor, îl scuturaţi un pic, dar nu prea tare, să-şi păstreze aspectul comercial pe 22 decembrie. Anunţă-l şi pe dobitocul de Postelnicu”. „Dar mie ce-mi iese din treaba asta?”, mă întreabă Vlad. „4 ani de puşcărie”, îl informez. „Cum? Eu ditamai șeful securităţii şi nu capăt decît 4 ani? V-aţi pierdut respectul! Vreau mai mult!”. „Egoistule, acum nu e vreme de tîrguieli. O să primeşti 15 ani de închisoare, dar n-o să execuţi decît 4”, îl lămuresc. „Dar de ce numai 4?”, face Vlad pe încăpăţînatul. „Băi, voi securiştii atît sînteţi de îmbibaţi de mentalităţi comuniste că nu înţelegeţi lucruri elementare. Păi nu pricepi că o să instalăm statul de drept? Dacă primeşti 15 ani de închisoare, în genunchi să te rogi, n-ai cum să execuţi mai mult de 4. Cu excepţia cazului că te cheamă Miron Cozma”.

ScinteiaVizitaIranSînt obosit, dau să mă culc, dar sună telefonul. E aiatolahul Khomeini, îngrijorat că-n ultima vreme n-a mai luat nimeni legătura cu el ca să-i dea instrucţiuni. „Îl ţii de vorbă pe bîlbîit cel puţin două zile. Propune-i contracte avantajoase, nu-ţi fă griji că Iranul ar ieşi în pierdere din asta, că oricum nu va trebui să respectaţi contractele după aceea”, îi poruncesc.

După masă citesc satisfăcut rapoartele despre membrii C.P.Ex. S-a izbutit informarea tuturor C.P.Ex.-iştilor. Cînd bîlbîitul le va propune deschiderea focului împotriva demonstranţilor, membrii C.P.Ex. au fost instruiți să îl aprobe. În felul acesta vom avea motive să-i băgăm în puşcărie după revoluție, dovedind în fața tuturor caracterul profund anticomunist al revoluţiei noastre. Cînd bîlbîitul îşi va oferi demisia, membrii C.P.Ex. au fost instruiţi să-l refuze şi să-l roage să rămînă mai departe la putere. Astfel, izbînda revoluţiei noastre va fi mai sigură.

Un singur lucru mă neliniștește: nu s-a izbutit contactarea agentului Toporovschi. Individul ăsta, lipsit de instrucţiuni, ar putea deveni imprevizibil. Ei, ce să faci, nu le poţi prevedea chiar pe toate! Mă bizui totuşi pe profesionalismul său, nădăjduiesc că-şi mai aminteşte de şedinţa conspirativă de astă-vară, cînd s-a comunicat participanţilor că România are o bibliotecă centrală universitară de prisos.

Mai citeşte, despre ce am făcut în decembrie 1989:
Sînt vechi membru al clubului posesorilor de NUP
NUP-ul încasat de mine în 1990
Declaraţie a mea din timpul revoluţiei
NUP-ul dat de Procuratura Militară Timişoara la plîngerea mea

 

Lasă un răspuns

