Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Consiliul Național al Audiovizualului stăruie în refuzul de a sancționa ProTV pentru minciunile despre revoluționari, invocînd acum prescripția Iunie 26, 2017


După ce Consiliul Național al Audiovizualului a refuzat sancționarea ProTV pentru minciunile legate de revoluționari, după cum am informat deja pe acest blog (linc), am făcut o revenire la respectiva reclamație, trimițînd instituției următorul e-mail:

Către Consiliul Național al Audiovizualului,

Sînt dezamăgit de răspunsul dv. la petiția mea, care nu răspunde obiecțiilor ridicate de mine în petiție ci se referă la alte probleme, la care eu nu mă referisem. Totodată, consider anormal faptul că eu n-am fost invitat la ședința CNA în care s-a discutat petiția mea, pentru a o susține.

Eu n-am contestat în petiția mea existența falșilor revoluționari. Subiectul petiției mele îl constituiau minciunile sfruntate pe care postul ProTV le-a difuzat cu privire la drepturile prevăzute în lege pentru revoluționari. Aceste minciuni reprezintă o calomnie atît la adresa falșilor revoluționari cît și la adresa adevăraților revoluționari, iar obligația CNA era să nu accepte minciunile și calomniile în spațiul audiovizual românesc, nici măcar dacă se referă la persoane detestabile cum ar fi falșii revoluționari.

Sub pretextul luptei cu falșii revoluționari, ProTV desfășoară o campanie de presă de discreditare a tuturor revoluționarilor, inclusiv a celor adevărați. Petiția mea nu pune la îndoială dreptul ProTV de a duce ce campanii de discreditare dorește, fapt firesc în cadrul libertății de exprimare cucerită în decembrie 1989. Ceea ce am contestat în petiția mea este folosirea MINCIUNII de către ProTV, în cadrul nobilei lor campanii de discreditare a revoluționarilor.

Astfel, în emisiunea lor s-a afirmat: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/perchezitii-intr-un-dosar-care-vizeaza-acordarea-ilegala-de-certificate-de-revolutionar-adrian-sanda-dus-la-audieri.html

„In 2014 în lege a fost introdusă o nouă categorie de revoluționari, denumită „Luptător cu Rol Determinant”. Documentul le oferă mai multe privilegii titularilor:
– nu plătesc taxe și impozite la stat pe salariu, case și afaceri,
– primesc loc de veci cu titlu gratuit
– călătoresc oriunde fără să plătească vreun ban pe biletul de autobuz sau de tren,
– primesc 10.000 de mp de teren în extravilan și 500 de mp de teren în intravilan, pentru a-și face o casă, cu 20 de mii de euro, bani tot de la stat.

Se observă că știrea ProTV se referă la absolut toți cei care au primit titlul de „luptător cu rol determinant”, fără a se face o distincție între „falși revoluționari” și „adevărați revoluționari”, susținerea reprezentantului ProTV în cadrul ședinței CNA că ei s-ar fi referit doar la falși revoluționari fiind mincinoasă.

Dar elementul esențial, și UNICUL invocat în petiția mea, este MINCIUNA din acestă știre.

Astfel, posesorii titlului de „luptător cu rol determinant”, indiferent dacă sînt „falși revoluționari” ori adevărați revoluționari,
– plătesc toate impozitele și asigurările sociale (sănătate și pensie) pe venituri (indiferent de natura acestora, dacă sînt din salarii, din afaceri, din închirieri), exact ca orice altă persoană. Singura scutire este, cu aprobarea consiliului local, la impozitul pe locuință, dar nu pentru „case” ci numai pentru o singură locuință – cea de domiciliu (cum au de altfel și alte tagme: foști deținuți politici, deportați în Bărăgan, militari care au luptat în teatrele de operațiuni din străinătate etc). Dacă un revoluționar e proprietar pe mai multe locuințe ori cote-părți din locuințe, plătește impozit pentru locuințele în care nu domiciliază. În cazul meu particular, deoarece mi-am declarat locuința de domiciliu și ca sediu de afacere (persoană fizică autorizată), nici măcar locuința de domiciliu nu mai e scutită de impozit (nu știu cît e de legal asta, dar așa mi-a venit decizia de impunere de la Primăria Timișoara; în legea 341/2004 scrie în continuare de scutire de impozit pentru una bucată locuință dar în noul cod fiscal scutirea e condiționată de aprobarea consiliului local).
– nu există nici un fel de 20000 euro bani de la stat primiți pentru a-și face o casă. Art. 5 alin. 1 lit. e din legea 341/2004 prevede „acordarea unei subvenții de stat egale cu 50% din dobînda aferentă unui credit bancar de pînă la 20000 euro, contractat pentru cumpărarea ori construirea unei locuințe în localitatea de domiciliu, dacă nu au deținut ori dețin o proprietate locativă”. Așadar, e vorba de bani primiți ÎMPRUMUT, nu de pomană, care trebuie restituiți. Statul subvenționează doar o parte din dobîndă, nicidecum nu plătește 20000 de euro. Condițiile sînt asemănătoare cu alte programe ale statului pentru ajutarea populației de a obține locuință, precum „prima casă”, înlesnirile pentru tineri de pînă la 35 de ani etc. (aceeași condiție de a nu fi avut altă locuință e prezentă).
– în ceea ce privește călătoriile gratuite, acestea nu sînt nelimitate. La tren se primesc 12 bilete gratuite anual (asemănător cu alte tagme: veterani de război, deținuți politici), iar pe autobuz călătorii gratuite sînt doar pentru transport local (la transport interurban se plătește bilet)

Prin urmare, eu vă cer să obligați ProTv să difuzeze dezmințire cu privire la afirmațiile lor legate de privilegiile oferite de documentul de „luptător cu rol determinant”. Nu am cerut nici o dezmințire legată de afirmațiile despre „falșii revoluționari”.

Nu mă interesează punctul de vedere al ProTV cu privire la aceste privilegii. Este dreptul lor democratic să spumege de furie cu privire la prevederile legii 341/2004, dar să nu MINTĂ cu privire la prevederile acestei legi.

Din partea CNA aștept să vegheze la INFORMAREA CORECTĂ A PUBLICULUI din partea televiziunilor, nicidecum să impună vreo anumită atitudine pe care televiziunile să le adopte.

Vă cer prin urmare să reanalizați petiția mea (pe care n-ați analizat-o de fapt, ați analizat doar susținerile ProTV legate de emisiunea respectivă), să luați măsuri de sancționare a postului ProTV pentru dezinformarea publicului (nicidecum pentru vreo poziție adoptată) și să obligați postul să difuzeze dezmințire, tot în cadrul știrilor ProTV, la oră de maximă audiență, cum s-a difuzat și știrea inițială.

Refuzul dv. de a răspunde favorabil cererii mele îl consider o confirmare a faptului că folosirea minciunilor în cadrul actualei campanii de presă împotriva revoluționarilor are girul și susținerea CNA.

Alătur la acest e-mail copii scanate după următoarele documente:
– certificatul meu de revoluționar
– chitanțe de plată de către mine pentru impozit pe venit, asigurări de sănătate, asigurări de pensie (venituri din afaceri – PFA și din închirieri; nu sînt salariat, dar dacă aș fi aș plăti și impozit pe salar)
– chitanță de plată pentru impozit pe locuințe și pentru teren intravilan
– ordin de plată prin bancă pentru impozit pe teren agricol
(documente care dovedesc că, în ciuda statului meu de revoluționar din 1989 posesor de certificat, nu am scutire la impozite)

Marius Mioc
https://mariusmioc.wordpress.com
http://documente1989.wordpress.com
http://istoriaromaneasca.wordpress.com

Dovezile de plată a impozitelor pe care le-am trimis la CNA le puteți vedea și dv. alăturat.

La această revenire a mea asupra petiției, CNA mi-a trimis un nou răspuns pe care-l reproduc mai jos:

În atenția Domnului Mioc Marius Remus

Stimate Domnule Mioc,

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la CNA cu numărul 1851rev/29.05.2017, vă comunicăm următoarele:
Întrunit în ședința publică din data de 04.05.2017, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcția de specialitate pentru emisiunea „Știrile Pro TV”, difuzată în data de 16.11.2016, ora 18.58. Ediția informativă a cuprins un material cu titlul „Pe urmele falșilor revoluționari”. Așa cum v-am informat în răspunsul CNA cu numarul 1851RF / 08.05. 2017, nu au existat propuneri de sancționare a radiodifuzorului pentru știrea la care faceți referire.
Vă comunicăm, de asemenea, că emisiunea reclamată de dumneavoastră nu mai poate fi reanalizată în ședințele publice ale CNA, deoarece, potrivit jurisprudenţei instanţei de judecată, este prescrisă sancţionarea unor fapte contravenţionale peste termenul de 6 luni prevăzut de art. 13 alin. (1) din OG nr. 2/2001, situaţie ce a determinat anularea unei sancţiuni aplicate de Consiliu sub acest aspect (sentinţa civilă nr. 1609/21.05.2014, pronunţată în Dosarul nr. 1358/2/2014).
Potrivit textului de lege invocat: „aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale se prescrie în termen de 6 luni de la data săvârşirii faptei”.
Cităm din considerentele sentinţei pronunţate în dosarul sus-menţionat, rămasă definitivă prin Decizia ICCJ nr. 3080/08.10.2015: “Examinând dispoziţiile Legii audiovizualului nr. 504/2002, Curtea constată că aceasta nu reglementează instituţia prescripţiei dreptului de a aplica sancţiunile contravenţionale stabilite prin acest act normativ, împrejurare ce conduce la concluzia că, referitor la acest aspect, este aplicabil dreptul comun în materie contravenţională, şi anume, art. 13 din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.”.
În consecinţă, având în vedere practica judiciară invocată, vă comunicăm că sesizarea dumneavoastră, referitoare la o emisiune care a fost difuzată pe postul Pro TV cu mai mult de şase luni în urmă (16.11.2016), nu mai poate fi analizată de către Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Cu deosebită consideraţie,

Laura GEORGESCU
Preşedinte

Întocmit: Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul

E-mailul mi-a fost trimis de Mirela Olteanu, „comunicare CNA”.

Apreciez că invocarea prescripției în acest nou răspuns al CNA este corectă. Dacă legea vorbește de un răstimp de 6 luni pentru prescripție, într-adevăr acum nu se mai poate lua nici o măsură. La prima mea petiție răstimpul de 6 luni nu trecuse. Este vina mea că am întîrziat cu revenirea la petiție. Am vrut să plătesc întîi impozitele pe luna mai ca să trimit la CNA o chitanță proaspătă de plată a impozitelor, de aceea abia la sfîrșitul lui mai am făcut revenirea la petiție, dar prescripția se împlinise în 16 mai 2017.

Pentru viitor, cred că trebuie pîndit cînd o altă televiziune va relua minciunile astea, și făcută o nouă reclamație la CNA care să fie în răstimpul legal. Eu nu prea urmăresc televiziunile, de aceea rog cititorii acestui blog să-mi semnaleze de îndată (inclusiv cu lincul la înregistrarea emisiunii) cînd aceste minciuni vor fi reluate, ca să mă ocup de problemă. Trebuie creat un precedent cînd o televiziune e silită să dea dezmințire la minciunile despre revoluționari, iar dacă va plăti și o amendă e și mai bine – măcar atunci ziariștii vor avea motive temeinice să urască revoluționarii. Cred că sînt șanse mari ca minciunile să fie reluate, căci și în trecut au fost reluate de mai multe ori. De pildă, exact aceleași minciuni ca la ProTV le-am identificat la sfîrșitul lui 2016 și la Evenimentul Zilei (linc) și Banatul Azi (linc). A fost ordin de zi pe unitate pentru răspîndirea acestor minciuni, chiar și formulările folosite sînt foarte asemănătoare de te duce gîndul la plagiat. Se merge pe principiul lui Goebells – „o minciună repetată de destule ori devine adevăr”. Dar trebuie să acționăm pentru a opri repetarea minciunilor.

Mai citeşte:
– Revoluţionarul – arhetip al profitorului?
– Noul cod fiscal: eliminarea scutirii automate de impozit pe locuinţă pentru revoluţionari
Făcătură la Antena 1 despre revoluţionari
Campania împotriva revoluţionarilor şi făţărnicia politicienilor
Scurt istoric al revoluţionarilor şi al compromiterii lor în opinia publică
Nevoia de onestitate şi decenţă în discuţiile despre revoluţionari
Cazul George Costin. Transferarea propagandistică a răspunderii de la politicieni la revoluţionari
“Oameni care de 21 de ani nu fac nimic”
– CNA – o instituţie pentru limitarea democraţiei
– Consiliul Naţional al Audiovizualului refuză sancţionarea ProTV pentru minciunile despre legea revoluţionarilor

 

Lasă un răspuns

