Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

„Jurnalul Național” intră în faliment Noiembrie 8, 2017


Lucrarea mea de popularizare a științei publicată în 2005, legată de campania publicistică din „Jurnalul Național”

Una din principalele oficine de falsificare a istoriei revoluției din 1989, „Jurnalul Național”, a intrat în faliment conform deciziei Tribunalului București (linc).

În 2004 „Jurnalul Național”, sub conducerea lui Marius Tucă, a declanșat o viguroasă campanie de rescriere a istoriei revoluției, cu articole aproape zilnice pe acest subiect. Aceasta m-a determinat să public ziarul-ediție specială „Revoluția din Timișoara și minciunile lui Marius Tucă” (10 martie 2004) iar apoi să scriu cartea „Revoluția din 1989 și minciunile din Jurnalul Național”, publicată în 2005. Întreaga campanie se desfășura sub lozinca „vrem adevărul despre revoluție”, lozincă folosită de altfel de toți falsificatorii istoriei.

Campania din „Jurnalul Național” era legată, după părerea mea, de rejudecarea procesului Chițac-Stănculescu care avea loc la acea vreme. Ziarul s-a manifestat consecvent ca un apărător al generalului Stănculescu și ca mijloc de presiune mediatică asupra instanței de judecată pentru a obține achitarea sa, ori după ce aceasta nu s-a produs, eliberarea din închisoare (linc).

Mentorul campaniei publicistice a „Jurnalului Național” a fost fostul informator plătit al securității Alex Mihai Stoenescu (linc). În 2009 acesta și-a mutat locul de acțiune la ziarul „Adevărul” condus pe atunci de Grigore Cartianu, ziar care începuse o nouă campanie despre revoluție, cu aceeași orientare și aceleași scopuri ca și cea din „Jurnalul Național”. Pe acest blog am semnalat prompt preluarea campaniei din „Jurnalul Național” de către ziarul „Adevărul”: Alex Mihai Stoenescu s-a transferat de la „Jurnalul Naţional” la „Adevărul” (linc) (more…)

 

Dan Turturică și Iulian Vlad, omul care a înfrînt „frontul pro-rus” Octombrie 12, 2017


Dan Turturică publică pe saitul digi24 articolul „Monstruoasa minciună pe care s-a clădit cultul lui Iulian Vlad” (linc).

Încă din titlu vedem cît sînt de anticomuniști Turturică și Digi24 care-i publică opiniile. Urmează o serie de observații despre abuzurile securității prin care se cîștigă credibilitate la publicul anticomunist. Iar apoi ni se spune:

Iulian Vlad este văzut de mulți dintre subalternii săi ca omul care a vrut să blocheze forțele pro-KGB, conduse de Ion Iliescu, să preia conducerea României după executarea lui Ceaușescu. Și care a eșuat, plătind pentru gestul său patriotic cu ani de închisoare și cu marginalizarea, în timp ce alți stîlpi ai sistemului ceaușist au revenit rapid în prim plan.

După toate aparențele, există argumente serioase în sprijinul acestei teorii. Mai mult, se pare că înfrîngerea frontului pro-rus care a acaparat statul începînd cu ianuarie 1990 și chiar joncțiunea ulterioară dintre serviciile de informații românești și cele occidentale ar fi beneficat de sprijinul său direct.

E foarte posibil să fie așa.

(more…)

 

Mădălin Hodor: În agenda de serviciu a generalului Ștefan Alexie sînt notate ordinele generalului Iulian Vlad. După ședința C.P.Ex. acesta a ordonat „Se lichidează radical!”… La Timișoara trebuie „să se facă liniște într-o oră” Octombrie 5, 2017


Istoricul Mădălin Hodor, consilier superior în cadrul Direcției de Investigații a CNSAS, publică în revista „22” articolul „Adio, bătrîne asasin!” (linc) consacrat recent răposatului Iulian Vlad, fost șef al Securității Statului. În acest articol domnul Hodor face dezvăluiri interesante cu privire la ordinele date în timpul revoluției de generalul Vlad, consemnate în agenda personală a generalului Ștefan Alexie, membru în conducerea Departamentului Securității Statului. Citez din articolul lui Hodor:

Ți-am urmărit lucrătura „fină“, ţi-am contabilizat victimele. Ce-ar fi să le spunem şi lor, acestor prieteni ai tăi, care te ridică astăzi în slăvi, acum, că am ajuns la final, câte ceva despre adevărata ta faţă? Ce-ar fi să începem cu ziua de 17 decembrie 1989? Mai ţii minte ce ai ordonat atunci? Ai dat următorul ordin:

„Se lichidează radical!“ (more…)

 

Octavian Paler – După patru ani (1993). „Ce legătură mai are cu revoluția regimul Iliescu?” Octombrie 4, 2017


În ziarul „România Liberă” din 17 decembrie 1993 Octavian Paler a publicat articolul „După patru ani” în care analizează cei 4 ani care se scurseseră de la revoluția română. Redau articolul pentru cititorii acestui blog. Cu litere cursive între paranteze drepte am inserat explicații ale mele.

După patru ani

Într-una din serile dramatice petrecute lîngă un aparat de radio hîrbuit, la care mă chinuiam să ascult „Europa Liberă”, în decembrie 1989, am auzit un țipăt pe care nu-l voi putea uita, cred, toată viața. O femeie le striga, în stradă, la Timișoara, celor ce îndreptaseră mitralierele spre mulțimea răsculată: „Trageți, măăă! Și voi sînteți români!”. Clănțănitul mitralierei a acoperit apoi țipătul. Sau l-a retezat.

După patru ani, prin vocea lui Solcanu [Ion Solcanu, la acel moment senator PDSR], PDSR pune la îndoială legitimitatea „parlamentului conștiinței naționale”, de la Timișoara, cu argumentul: cine i-a ales? Și ce se poate explica, oare, cuiva care crede că, în alegeri, se împart nu mandate, ci „conștiințe”? că unii, între care mă număr, ne regăsim onoarea în acel țipăt de la Timișoara, acoperit sau retezat de gloanțe, mai degrabă decît în tot ce a urmat, ca spectacol, cu brasarde tricolore sau fără? că un vot valorează mai puțin decît o pată de sînge? Mă tem că e inutil. Trec de aceea la ceea ce mi-a adus aminte de serile de-acum patru ani. Întîmplător, mi-a căzut în mînă un ziar din decembrie 1989, de după fuga lui Ceaușescu, unde a fost publicată lista primului Consiliu al Frontului Salvării Naționale. Și am recitit-o. Am făcut, cu acest prilej, patru constatări care m-au dus, în final, la o întrebare. (more…)

 

Lupta împotriva dezinformării în problema cadavrelor incinerate Septembrie 15, 2017


Despre minciunile care s-au spus în legătură cu cele 40 de cadavre ale revoluționarilor timișoreni furate în timpul revoluției din spitalul județean și incinerate la București am mai scris pe acest blog (vezi la final lista de articole) și în cartea mea „Falsificatorii istoriei”. După ce înființasem „Comisia pentru Adevăr și Dreptate” în cadrul asociației „17 Decembrie” Timișoara a răniților și familiilor îndoliate din revoluție, m-am ocupat cu dezmințirea diferitelor informații false legate de revoluție, inclusiv balivernele despre morții incinerați la București. Asociația „17 Decembrie” includea familiile celor arși la crematoriul din București și astfel am cunoscut direct unele din familiile acestor victime.

Redau mai jos, din ziarul „Timișoara” din 16 iulie 1991, dezmințirea dată față de un articol publicat în „Dialog Liberal” – publicație tot din Timișoara, editată de Partidul Național Liberal.

Senzațional cu orice preț

În ziarul „Dialog Liberal” nr. 12/1991, dl. Emil Secuianu încearcă să facă lumină într-o problemă care a fost de mult lămurită: morții incinerați în timpul revoluției la București.

Cine a fost aceștia? Ofițeri D.I.A.! spune „Dialogul Liberal” și „Realitatea Tineretului” din Focșani. Agenți străini! spune „România Mare”.

De fapt, majoritatea acestor morți sînt cunoscuți. Comisia pentru Adevăr și Dreptate a trimis lista acestora la mai multe publicații, ea fiind publicată în „Renașterea Bănățeană” din 2 martie și în „Adevărul” din 13 martie 1991. Se pare însă că pînă nu vom trimite această listă tuturor celor peste 1000 de publicații care apar în România nu vor înceta speculațiile despre „marea enigmă a revoluției – morții incinerați la București”.

Dacă pînă acum nu cunoaștem adevărul despre revoluție, este și din cauza unor ziariști care caută senzaționalul cu orice preț.

COMISIA PENTRU ADEVĂR ȘI DREPTATE

(more…)

 

Dușmanii libertății de exprimare se luptă cu putinismul August 21, 2017


Sabin Orcan publică în „România Liberă” articolul „Umbra lui Putin. La București” (linc), în care dezvăluie o primejdie care amenință scumpa noastră patrie: Faptul că o firmă din Republica Moldova care retransmite dincolo de Prut programul TV Rusia 1 dorește să intre pe piața TV românească. Nu înțeleg din articolul lui Orcan dacă singura activitate a firmei moldovenești este retransmiterea programului TV de la Moscova, ori aceasta este una din multele activități ale respectivei firme. (more…)

 

Consiliul Național al Audiovizualului stăruie în refuzul de a sancționa ProTV pentru minciunile despre revoluționari, invocînd acum prescripția Iunie 26, 2017


După ce Consiliul Național al Audiovizualului a refuzat sancționarea ProTV pentru minciunile legate de revoluționari, după cum am informat deja pe acest blog (linc), am făcut o revenire la respectiva reclamație, trimițînd instituției următorul e-mail:

Către Consiliul Național al Audiovizualului,

Sînt dezamăgit de răspunsul dv. la petiția mea, care nu răspunde obiecțiilor ridicate de mine în petiție ci se referă la alte probleme, la care eu nu mă referisem. Totodată, consider anormal faptul că eu n-am fost invitat la ședința CNA în care s-a discutat petiția mea, pentru a o susține.

Eu n-am contestat în petiția mea existența falșilor revoluționari. Subiectul petiției mele îl constituiau minciunile sfruntate pe care postul ProTV le-a difuzat cu privire la drepturile prevăzute în lege pentru revoluționari. Aceste minciuni reprezintă o calomnie atît la adresa falșilor revoluționari cît și la adresa adevăraților revoluționari, iar obligația CNA era să nu accepte minciunile și calomniile în spațiul audiovizual românesc, nici măcar dacă se referă la persoane detestabile cum ar fi falșii revoluționari.

Sub pretextul luptei cu falșii revoluționari, ProTV desfășoară o campanie de presă de discreditare a tuturor revoluționarilor, inclusiv a celor adevărați. Petiția mea nu pune la îndoială dreptul ProTV de a duce ce campanii de discreditare dorește, fapt firesc în cadrul libertății de exprimare cucerită în decembrie 1989. Ceea ce am contestat în petiția mea este folosirea MINCIUNII de către ProTV, în cadrul nobilei lor campanii de discreditare a revoluționarilor.

Astfel, în emisiunea lor s-a afirmat: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/perchezitii-intr-un-dosar-care-vizeaza-acordarea-ilegala-de-certificate-de-revolutionar-adrian-sanda-dus-la-audieri.html

„In 2014 în lege a fost introdusă o nouă categorie de revoluționari, denumită „Luptător cu Rol Determinant”. Documentul le oferă mai multe privilegii titularilor:
– nu plătesc taxe și impozite la stat pe salariu, case și afaceri,
– primesc loc de veci cu titlu gratuit
– călătoresc oriunde fără să plătească vreun ban pe biletul de autobuz sau de tren,
– primesc 10.000 de mp de teren în extravilan și 500 de mp de teren în intravilan, pentru a-și face o casă, cu 20 de mii de euro, bani tot de la stat.

Se observă că știrea ProTV se referă la absolut toți cei care au primit titlul de „luptător cu rol determinant”, fără a se face o distincție între „falși revoluționari” și „adevărați revoluționari”, susținerea reprezentantului ProTV în cadrul ședinței CNA că ei s-ar fi referit doar la falși revoluționari fiind mincinoasă.

Dar elementul esențial, și UNICUL invocat în petiția mea, este MINCIUNA din acestă știre. (more…)