Etichetă: Cicerone Ioniţoiu

Cărţi despre revoluţia din 1989 publicate în România, în alte oraşe decît Timişoara şi Bucureşti

O listă, probabil incompletă, de cărţi despre revoluţia din 1989 publicate în România, în alte oraşe decît Timişoara şi Bucureşti: Citește în continuare „Cărţi despre revoluţia din 1989 publicate în România, în alte oraşe decît Timişoara şi Bucureşti”

Falşi mucenici ai revoluţiei din Timiş

De-a lungul anilor, în presă sau în cărţi despre revoluţie au fost semnalate unele cazuri de persoane omorîte în revoluţie care, la o verificare a informaţiilor, s-au dovedit false. Motivul apariţiei acestor false cazuri de mucenici ai revoluţiei sînt diverse: confuzii legate de persoane dispărute, despre care s-a crezut că au murit dar n-a fost aşa, ortografierea greşită a unor nume, care astfel erau luate în calcul de mai multe ori (pentru fiecare variantă ortografică), persoane care au murit în acea perioadă dar fără ca moartea să aibă legătură cu revoluţia, cazuri în întregime născocite de ziarişti. Am tratat aceste probleme în capitolul „Falşi mucenici ai revoluţiei” din cartea mea „Revoluţia din 1989 şi minciunile din Jurnalul Naţional”, tipărită în 2005. În ediţia de pe internet a cărţii acest capitol nu apare, de aceea îl reproduc acum aici, ca să fie disponibile şi pe internet aceste cazuri de falşi mucenici ai revoluţiei:

1. Roman Valentin, militar în termen la UM 01807 Timişoara, împuşcat din neatenţie de către alt militar în 25 decembrie.

2. Toth Agnes, împuşcată accidental în februarie 1990.

3. Ştiucă Dana, caz născocit de ziaristul Doru Macriş. În ziarul „Prima oră” din 18 decembrie 2003 acesta a publicat un emoţionant reportaj despre această Dana Ştiucă, cu care ar fi fost vecin, şi care ar fi fost ucisă în 18 decembrie 1989 la Catedrală. „Zilnic, de la fereastra blocului în care locuiesc, o vedeam în grupul de copii jucîndu-se în faţa imobilului”, scrie Macriş. Deşi în articol este publicată inclusiv o fotografie a pretinsei Dana Ştiucă, totul este născocire a ziaristului, nu a existat nici o Dana Ştiucă ucisă în revoluţia din Timişoara.

4. Marin Alexandru. Altă născocire a ziaristului Doru Macriş, în „Prima Oră” din 6 decembrie 2002. În articol este publicată inclusiv o fotografie a pretinsului Marin Alexandru cu soţia şi un copil, dar totul e minciună.

5. Motronea Liviu, chipurile militar în termen la Constanţa, omorît la Timişoara pe cînd se afla în permisie. Altă născocire din articolul ziaristului Doru Macriş, din „Prima Oră” din 6 decembrie 2002. Deşi prezentat inclusiv cu fotografie, acest Liviu Motronea nu există, cum nu există nici unitatea militară la care se susţine în articol că şi-ar fi făcut stagiul militar.

6. Scobercea Magda, altă născocire a neobositului Doru Macriş, tot în „Prima Oră” din 6 decembrie 2002. Deasemeni prezentată cu fotografie, deasemeni persoana nu există.

7. Luca Marcel, altă născocire a lui Doru Macriş, din acelaşi ziar „Prima Oră” din 6 decembrie 2002. Chipurile ar fi fost printre cei incineraţi la Bucureşti. Se pare că ziaristului respectiv, cînd se apropie aniversarea revoluţiei şi trebuie să scrie un articol pe această temă, îi este prea lene să caute familii care cu adevărat au pierdut pe cineva la revoluţie şi preferă să născocească. Pentru credibilitate, adaugă la articole şi fotografii, iar relatările sînt pline de amănunte despre împrejurările pretinsei ucideri şi situaţia / starea de spirit actuală a pretinsei familii.

8. Leka Marin, apare printre morţii revoluţiei din Sentinţa Curţii Supreme în procesul Chiţac-Stănculescu. Este vorba de fapt de Marin Otilia Elena, care n-a fost ucisă ci doar rănită la revoluţie, iar în 1998 s-a căsătorit cu Leka Alexandru, preluînd numele soţului. Această Otilia Marin (căsătorită Leka) se constituise parte civilă.

9. Bozar Petrişor, apare în cartea lui Cicerone Ioniţoiu – „Album al eroilor. Decembrie 1989”, Editura Tribuna, Sibiu 1998 ca fiind născut la 26.11.1976, domiciliat pe str. Trubadur 18 ap. 67, împuşcat în 16 decembrie 1989 iar cadavrul fiind printre cele arse la crematoriu. Am verificat personal cazul, nu a existat un asemenea mort în revoluţie.

10. David Sorin, operator la Solventul, apare în cartea lui Cicerone Ioniţoiu ca fiind împuşcat în 17 decembrie 1989 pe treptele Catedralei, dar numele corect este Leia Sorinel Dinel, care a fost împuşcat în 18 decembrie (Ioniţoiu prezintă separat cazul Leia).

11. Giuchici Milord, ortografiere greşită pentru Giuchici Milorad Slobodan, în „Album al eroilor” de Cicerone Ioniţoiu.

12. Ilie Octavian Cristian, ortografiere greşită pentru Lile Cristian Octavian, în cartea lui Cicerone Ioniţoiu.

13. Jordan Siviu Sebastian, ortografiere greşită pentru Iordan Silviu Sebastian, în cartea lui Ioniţoiu.

14. Lile Constantin Octavian, ortografiere greşită pentru Lile Cristian Octavian, în cartea lui Ioniţoiu.

15. Mircea Ion, 46 ani, apare ca ucis în cartea lui Ioniţoiu, dar a fost doar rănit (şi avea 37 de ani, nu 46).

16. Radu Marin, prezentat de Ioniţoiu, confuzie cu Radu Constantin (care apare separat în cartea lui Ioniţoiu). Radu Marin se numeşte de fapt tatăl lui Radu Constantin.

17. Rosada Valentina, ortografiere greşită pentru Rosada Valentin (ucis la Lugoj), în cartea lui Ioniţoiu.

18. Ruvineanţu Lazăr, prezentat de Ioniţoiu ca militar împuşcat la Timişoara, de fapt ortografiere greşită pentru Ruvineanţu Remus, originar din Timişoara dar ucis la Reşiţa.

19. Sile Cristian, altă ortografiere greşită pentru Lile Cristian Octavian, din cartea lui Ioniţoiu.