Etichetă: Prima TV

Lista rușinii. Instituții de presă care s-au înscris la șpaga de 200 milioane lei pentru propagandă covid

Despre OUG 63/2020 prin care guvernul alocă 200 milioane lei pentru propagandă în problema covid am mai scris: Guvernul liberal finanțează cu 200 milioane lei propaganda covid (linc).

În 26 mai Secretariatul General al Guvernului a publicat un raport preliminar cu privire la cererile de împărțire a acestor bani. Pe saitul guvernului României se anunță (linc):

Raport preliminar OUG nr. 63/2020 privind organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19.

Având în vedere numărul mare de solicitări cu documentație incompletă, termenul de depunere va fi prelungit prin act normativ, cu 10 zile, astfel încât să fie posibilă completarea documentației conform prevederilor legale.

RAPORTUL INFORMATIV poate fi accesat aici: .xls

Am descărcat fișierul excel cu firmele care au cerut să fie înscrise în acest program de „informare publică” (de fapt de propagandă în favoarea măsurilor guvernamentale). Sînt acolo televiziuni, radiouri, saituri internet, ziare, unele cu acoperire națională, altele doar regională. Chiar și firme de publicitate care au panouri stradale s-au înscris în acest program.

Dau mai jos lista pomanagiilor de bani de la buget, care în schimbul acestor bani vor susține măsurile legate de covid ale guvernului. Unele dintre instituțiile de presă din listă au publicat și probabil vor mai publica articole/emisiuni în care să explice că cei care contestă măsurile guvernamentale sînt mercenari plătiți de agenturili străine. De menționat că unele firme dețin mai multe instituții de presă, chiar din tagme diferite (televiziuni naționale, televiziuni regionale, radiouri naționale, radiouri regionale, publicații tipărite, saituri internet) și atunci s-au înscris de mai multe ori pe listă, pentru fiecare din mijloacele de informare în masă pe care le dețin. De pildă, firma RCS&RDS SA s-a înscris pe listă cu 4 televiziuni naționale, 2 radiouri naționale și 2 saituri internet (și o altă firmă de la aceeași adresă are a 5-a televiziune națională), „Adevărul Holding” s-a înscris cu 8 saituri internet și 10 publicații tipărite, firma Prestige MediaPHG SRL s-a înscris cu 46 de saituri internet, Stil Media SRL din Suceava s-a înscris cu 8 radiouri regionale. Citește în continuare „Lista rușinii. Instituții de presă care s-au înscris la șpaga de 200 milioane lei pentru propagandă covid”

Rich Andrew Hall – Cazul Petre Olaru (6). O victorie a bunului simţ ca urmare a competiţiei profesionale şi economice benefice din presă

Un nou fragment din cele scrise de profesorul american Rich Andrew Hall despre cazul Petre Olaru. Vezi şi celelalte fragmente prezentate pe acest blog:
Introducere
Ziarul „Ziua” dezvăluie cazul Petre Olaru
Petre Olaru: cel mai căutat om din România postceauşistă
Scepticism şi sarcasm în unele părţi faţă de dezvăluirile lui Olaru
„Ziua” şi compania ripostează: Calvarul lui Olaru continuă

Opiniile exprimate aparţin autorului, intervenţiile mele fiind cu litere cursive între paranteze drepte. Pentru a publica în alte părţi scrierile domnului Hall e nevoie să cereţi aprobarea autorului, pe care-l puteţi contacta la hallria@comcast.net

O victorie a bunului simţ ca urmare a competiţiei profesionale şi economice benefice din presă

Dacă „cazul Olaru” este o dovadă a moştenirii culturale şi instituţionale din epoca comunistă, el a fost de asemenea o dovadă a beneficiilor intrinsece ale competiţiei jurnalistice şi personale caracteristice erei postcomuniste (pentru o bună privire de ansamblu asupra tendinţelor dezvoltate în mass-media românească postcomunistă, vezi Gross, P., 1996, Mass Media in Revolution and National Development: The Romanian Laboratory [Mass media în revoluţie şi dezvoltarea naţională: laboratorul românesc], Ames: Iowa State Press). După cum am văzut, Cornel Nistorescu nu a preluat nimic din lovitura jurnalistică proclamată de Roşca Stănescu. Dar mai important şi promiţător din punct de vedere jurnalistic a fost investigaţia ziariştilor de la „Cotidianul”. Citește în continuare „Rich Andrew Hall – Cazul Petre Olaru (6). O victorie a bunului simţ ca urmare a competiţiei profesionale şi economice benefice din presă”