Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Lista rușinii. Instituții de presă care s-au înscris la șpaga de 200 milioane lei pentru propagandă covid mai 28, 2020


Despre OUG 63/2020 prin care guvernul alocă 200 milioane lei pentru propagandă în problema covid am mai scris: Guvernul liberal finanțează cu 200 milioane lei propaganda covid (linc).

În 26 mai Secretariatul General al Guvernului a publicat un raport preliminar cu privire la cererile de împărțire a acestor bani. Pe saitul guvernului României se anunță (linc):

Raport preliminar OUG nr. 63/2020 privind organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19.

Având în vedere numărul mare de solicitări cu documentație incompletă, termenul de depunere va fi prelungit prin act normativ, cu 10 zile, astfel încât să fie posibilă completarea documentației conform prevederilor legale.

RAPORTUL INFORMATIV poate fi accesat aici: .xls

Am descărcat fișierul excel cu firmele care au cerut să fie înscrise în acest program de „informare publică” (de fapt de propagandă în favoarea măsurilor guvernamentale). Sînt acolo televiziuni, radiouri, saituri internet, ziare, unele cu acoperire națională, altele doar regională. Chiar și firme de publicitate care au panouri stradale s-au înscris în acest program.

Dau mai jos lista pomanagiilor de bani de la buget, care în schimbul acestor bani vor susține măsurile legate de covid ale guvernului. Unele dintre instituțiile de presă din listă au publicat și probabil vor mai publica articole/emisiuni în care să explice că cei care contestă măsurile guvernamentale sînt mercenari plătiți de agenturili străine. De menționat că unele firme dețin mai multe instituții de presă, chiar din tagme diferite (televiziuni naționale, televiziuni regionale, radiouri naționale, radiouri regionale, publicații tipărite, saituri internet) și atunci s-au înscris de mai multe ori pe listă, pentru fiecare din mijloacele de informare în masă pe care le dețin. De pildă, firma RCS&RDS SA s-a înscris pe listă cu 4 televiziuni naționale, 2 radiouri naționale și 2 saituri internet (și o altă firmă de la aceeași adresă are a 5-a televiziune națională), „Adevărul Holding” s-a înscris cu 8 saituri internet și 10 publicații tipărite, firma Prestige MediaPHG SRL s-a înscris cu 46 de saituri internet, Stil Media SRL din Suceava s-a înscris cu 8 radiouri regionale. (more…)

 

Mişcarea „Revoluţia curată” se înhăitează cu apărătorul criminalilor din decembrie 1989, colonel Mircea Dogaru iulie 21, 2014


Alex Oprea (în roşu) şi simpatizanţi ai săi, la una din acţiunile de protest organizate în faţa sediului PSD Sibiu în timpul campaniei electorale pentru europarlamentare.

Alex Oprea (cu cămaşă roşie) şi numeroşii săi simpatizanţi, la una din acţiunile de protest organizate în faţa sediului PSD Sibiu în timpul campaniei electorale pentru europarlamentare. Barca pneumatică îl ironizează pe Victor Ponta care a folosit o asemenea barcă în timpul inundaţiilor. Sursă foto: facebook

De cîtăva vreme domnul Alexandru Mircea Oprea, un revoluţionar sibian, relativ necunoscut înainte (eu, cel puţin, nu auzisem de domnia sa) a înfiinţat o organizaţie numită „Mişcarea civică Revoluţia Curată”. Nu se ştie cîţi membri are această „mişcare”, nu am găsit publicată vreo listă a membrilor. În 30 mai 2014 pe saitul organizaţiei apărea un comunicat (linc) conform căreia „mişcarea” se află „în plin proces de înregistrare şi pe teritoriul României” – adică, cel puţin la acea dată nu fusese înregistrată juridic (dar mediatic era activă, sait propriu are din ianuarie, pe facebook şi pe portalul revoluţiei a avut multe intervenţii). La acţiunile mişcării „Revoluţia curată”, dacă domnul Alex Oprea nu se prezenta singur, nu erau mai mult de o mînă de oameni alături de dînsul. Asta nu a împiedicat respectiva mişcare să emită pretenţii că ar fi reprezentativă pentru revoluţionarii din România.

Acțiunile mișcării „Revoluția Curată” sînt concentrate pe ideea repunerii în plată a indemnizațiilor de revoluționar (linc) suspendate încă de pe vremea guvernului Boc.

„Revoluţia curată” are cel puţin 5 membri – Alex Oprea, Mihai Orbulescu, Dorin Aleonte, Ovidiu Stoenescu şi Viorel Ringhilescu, aceştia fiind pomeniţi într-un comunicat din 17 iulie 2014 publicat pe saitul mişcării (linc), în care se afirmă: (more…)

 

Ce n-am putut să spun la emisiunea de la România TV. „Un mod subtil de compromitere a revoluţionarilor” (video) martie 31, 2013


Am pomenit deja de emisiunea despre revoluţionari de la România TV (linc), la care am fost şi eu invitat. Am putut interveni doar 2 minute, strict pe problema certificatului de revoluţionar al Margaretei Costea (soacra lui Mircea Geoană), dar apoi nu mi s-a mai dat legătura (deşi emisiunea a fost destul de lungă – 90 de minute). În final am dat totuşi o declaraţie care a fost înregistrată de reporterii din Timişoara ai postului România TV, cu lucruri pe care aş fi dorit să le spun în emisiune, dar nu mi s-a dat prilejul. Reporterii timişoreni au spus că vor transmite redacţiei din Bucureşti declaraţia, urmînd ca Bucureştiul să hotărască dacă şi cînd se va da pe post. Nu cunosc ca România TV să fi difuzat această declaraţie sau fragmente din ea. Dacă vreunul din cititorii blogului a sesizat că România TV a transmis ceva din declaraţia mea rog să-mi semnaleze.

În paralel cu filmarea România TV, fiică-mea (12 ani) m-a filmat cu tableta. Prezint acum această filmare.

Transcrierea înregistrării: (more…)

 

Emisiune despre revoluţionari la România TV (video) martie 29, 2013


În 24 martie la România TV s-a difuzat o emisiune despre revoluţionari, cu Victor Socaciu, secretar de stat la SSPR, Radu Filipescu, Teodor Mărieş, Val Vîlcu, Sorin Ilieşiu, senator PNL, Ionel Leşu. Am fost şi eu invitat la emisiune (urmăriţi între minutele 44:24 – 46:30).

Aş fi avut mult mai multe lucruri de spus, dar nu mi s-a dat legătura decît 2 minute (dintr-o emisiune de 90 minute), strict cît să vorbesc pe problema Costea (despre care fusesem informat în prealabil că se va ridica). Eu crezusem că voi putea participa activ la dezbateri. Am transmis prin operatorii din Timişoara că vreau să mi se mai dea legătura, că am şi alte lucruri de spus, dar degeaba. Stăteam într-un studiou improvizat la Timişoara şi aşteptam degeaba să mi se dea legătura cu Bucureştiul. În studioul din Timişoara nici măcar televizor n-aveam, ci doar un laptop mic unde vedeam emisiunea de pe internet, cu întîrziere de 1 minut faţă de emisiunea în direct. Numai sonorul îl puteam auzi în direct la o cască legată la telefon (desincronizat faţă de ce vedeam pe internet).
Spre final, cînd a venit răspuns clar de la Bucureşti că nu voi mai intra în emisiune, am dat o declaraţie filmată de operatorii din Timişoara (care mă tot întrerupeau să scurtez, că nu se acceptă materiale prea lungi) pentru eventuală difuzare ulterioară. Nu cunosc dacă declaraţia aia a fost difuzată vreodată (dacă vreun cititor al acestui blog a văzut-o, rog să-mi semnaleze).

Mai citeşte: (more…)

 

Victor Ponta: „O să vedem care-i mai încăpăţînat” (video) martie 26, 2013


În 20 martie 2013, la România TV, primministrul Victor Ponta a avut următoarea remarcă despre revoluţionari:

Transcriere: (more…)

 

Mircea Dogaru: „Regret că la ordinul partidului armata n-a tras în decembrie 1989!” (video) martie 15, 2013


Emisiune la România TV din 11 martie 2013 despre revoluţie, cu Mircea Dogaru, preşedintele sindicatului cadrelor militare în rezervă şi retragere, Teodor Mărieş, preşedintele asociaţiei „21 Decembrie” Bucureşti şi Mircea Chivu, sociolog. O mare parte din emisiune e consacrată prezentării unui interviu mai vechi cu fostul general Victor Atanasie Stănculescu, care a fost deja comentat pe acest blog (linc). În spiritul mass-mediei bucureştene, Stănculescu e înfăţişat ca dezvăluitor al adevărului despre revoluţie. Pe burtiera ecranului se perindă permanent lozinci precum: „Generalul Stănculescu, dezvăluiri din puşcărie”, „Stănculescu şi enigmele revoluţiei”, „Stănculescu spulberă enigmele revoluţiei din puşcărie”, „Ce secrete ascunde generalul Stănculescu”.

Într-un alt articol îl numeam pe Mircea Dogaru apărător al criminalilor din decembrie 1989 (linc). Spusele sale din această emisiune confirmă că omul e dispus la orice minciuni în slujba criminalilor din 1989 (printre care şi Stănculescu, a cărui trimitere în închisoare domnul Dogaru „nu o înţelege”).

Din afirmaţiile lui Mircea Dogaru: (more…)