Am cîștigat definitiv procesul cu Autoritatea Electorală Permanentă

Am mai scris pe acest blog despre faptul că, după ce la alegerile din 6 decembrie 2020 la care fusesem locțiitor de președinte de secție de votare fusesem amendat pentru purtarea necorespunzătoare a măștii, Autoritatea Electorală Permanentăm a hotărît să mă excludă din corpul experților electorali, adică din rîndul persoanelor dintre care se pot alege președinți ori locțiitori de președinți de secții de votare. Vezi articolele anterioare pe acest subiect:
– Autoritatea Electorală Permanentă m-a exclus din corpul experților electorali
Am contestat decizia Autorității Electorale Permanente de a mă exclude din Corpul Experților Electorali
– Am contestat în instanță hotărîrea Autorității Electorale Permanente de a mă exclude din corpul experților electorali
Curtea de Apel Timișoara amînă procesul meu cu Autoritatea Electorală Permanentă
Curtea de Apel Timișoara a stabilit: Amenda pentru nepurtarea măștii nu poate fi temei pentru excluderea din corpul experților electorali
Recursul din procesul meu cu Autoritatea Electorală Permanentă. ÎCCJ respinge cererea de suspendare a procesului

În 16 noiembrie la Înalta Curte de Casație și Justiție a avut loc ultima ședință de judecată în acest proces. Citez de pe portalul instanțelor (linc) soluția adoptată de instanță:

Respinge recursul declarat de Autoritatea Electorală Permanentă împotriva sentinţei civile nr. 643 din 16 decembrie 2021, pronunţată de Curtea de Apel Timişoara – Secţia contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Obligă recurenta-pârâtă Autoritatea Electorală Permanentă la plata cheltuielilor de judecată de 244 lei către intimatul-reclamant Mioc Marius Remus. Definitivă. Soluţia va fi pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 16 noiembrie 2023.

Nu am încă motivarea hotărîrii judecătorești. O voi prezenta cînd o voi primi.

Nu am fost singurul exclus din corpul experților electorali după alegerile din 6 decembrie 2020. Cu aceeași decizie cu care m-a exclus pe mine, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a exclus alte 23 de persoane din corpul experților electorali, care fuseseră sancționate contravențional în timpul alegerilor din 6 decembrie 2020. Bănuiesc că e vorba tot de încălcarea regulilor stabilite pentru lupta cu covidul. Nu cunosc numele celorlalți președinți ori locțiitori de președinți de secții de votare eliminați cu acel prilej din lista experților electorali și cîți dintre aceștia au contestat în instanță decizia respectivă. Dacă unii dintre aceștia au procese în curs cu AEP, acest precedent judecătoresc le poate fi de folos.

Precizez că amenda pentru purtare necorespunzătoare a măștii în timpul alegerilor fusese contestată de mine dar este una dintre cele 2 amenzi legat de care am pierdut procesul. Deci Înalta Curte de Casație și Justiție a anulat decizia AEP deși fapta mea de purtare necorespunzătoare a măștii în timp ce aveam funcția de locțiitor de președinte de secție de votare fusese confirmată de instanță. Pe 6 decembrie 2020 purtasem o mască la care, pentru a înlesni o respirație mai ușoară, rupsesem 2 din cele 3 straturi de protecție și am refuzat să schimb acea mască la cererea jandarmului.

Ca o mică paranteză, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 participasem și la alegerile locale din 2020, la care erau valabile aceleași reguli de luptă cu covidul. Atunci am fost președinte de secție de votare și n-am purtat deloc mască (pot să mărturisesc acum asta, că s-a prescris). M-au întrebat atunci și un alegător și niște observatori electorali de la organizația Expert Forum de ce nu port mască și le-am răspuns, cu sinceritate: „din răutate”. Atunci însă nu m-a amendat nimeni, fiindcă eram președinte de secție de votare (nu locțiitor), adică, conform legii alegerilor, șeful pe zonă. Am avut și atunci discuții cu un jandarm care cam avea chef să mă amendeze, dar legea alegerilor spune că președintele de secție de votare poate da dispoziții jandarmilor și nu invers. Or eu nu considerasem necesar să sesizez jandarmeria pentru nepurtarea măștii.

Mai citește:
– Noua amendă primită de mine, ca locțiitor de președinte de secție de votare
Azi la Judecătoria Timișoara începe procesul legat de amenda luată de mine ca locțiitor de președinte de secție de votare
Judecătoria Timișoara respinge plîngerea mea împotriva amenzii luată ca locțiitor de președinte de secție de votare. Textul sentinței
Judecarea apelului la procesul meu pentru amenda luată ca locțiitor de președinte de secție de votare. Cererile mele de dovezi au fost respinse
După ce mi-a respins toate cererile de dovezi în proces, Tribunalul Timiș concluzionează: „apelantul nu a făcut dovada existenţei unei alte situaţii de fapt decît cea reţinută în procesul verbal de contravenţie, deşi sarcina probei îi incumbă”
– alte articole legate de c0r0navirus la pagina c0vid-19.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.