Titus Suciu – Revoluţia pe înţelesul detractorilor

SuciudetractoriIeri la sediul filialei Timişoara a Uniunii Scriitorilor s-a lansat cartea lui Titus Suciu – „Revoluţia pe înţelesul detractorilor”.

Printre cei care au prezentat volumul se numără Cornel Ungureanu şi Ioan Savu.

Cartea a apărut la editura Institutului Revoluţiei Române din Decembrie 1989.

Este o carte polemică, care combate încercările de falsificare a istoriei revoluţiei de către persoane precum Marius Tucă, Alex Mihai Stoenescu, Ion Cristoiu sau Grigore Cartianu.

Multe din observaţiile pe care le găsim în cartea domnului Titus Suciu, legate de scrierile indivizilor sus-pomeniţi, le-am făcut şi eu, în cărţile mele „Falsificatorii istoriei” (1994, ediţia a 2-a – 1995) şi „Revoluţia din 1989 şi minciunile din Jurnalul Naţional” (2005). Parte din articolele respective le-am republicat şi pe acest blog. În ceea ce priveşte sus-menţionaţii, eu şi domnul Titus Suciu avem păreri similare.

Titus Suciu este şi autorul altor volume despre revoluţia din 1989: „Reportaj cu sufletul la gură” (1990), „Lumea bună a balconului” (1995), „Candelă împotriva timpului” (2011, în colaborare cu Vasile Bogdan), cît şi a scenariului filmului documentar „Candelă împotriva timpului” (deasemeni în colaborare cu Vasile Bogdan) produs la TVR Timişoara care a fost prezentat pe acest blog. Eram ferm convins că anul trecut am prezentat pe acest blog în întregime filmul serial „Candelă împotriva timpului”, dar acum cînd verific văd că am pus doar 6 din cele 8 episoade. Tocmai atunci a fost reclamaţia TVR împotriva mea la youtube (linc) şi am fost distras de această problemă, uitînd să pun pe blog şi celelalte 2 episoade, deşi directorul TVR Timişoara Lucian Ionică îmi dăduse dreptul de a pune filmul pe internet şi deja pusesem episoadele pe youtube. Voi pune în zilele următoare şi celelalte 2 episoade din acest film documentar.

“Pentru a se descurca în plasa deasă a legendei, cititorul are la dispoziţie aproximativ 300 de cărţi despre evenimentele de la Timişoara, din care doar vreo cinci păstrează încă peste timp căldura relatării din vecinătatea evenimentului şi numeroase detalii apropiate cumva de adevăr. Rămîn interesante mărturiile consemnate de Miodrag Milin, Marius Mioc şi Titus Suciu, unele încărcate sentimental şi înfrumuseţate politic”, scria Alex Mihai Stoenescu în „Istoria loviturilor de stat în România, vol. IV(1), pag. 320, editura Rao 2004. Din cei 3 scriitori despre revoluţia timişoreană lăudaţi de Alex Stoenescu, 2 (eu şi Titus Suciu) ne-am exprimat public poziţia că Alex Mihai Stoenescu falsifică istoria (la Timişoara nu ţine metoda dîmboviţeană „eu te laud pe tine, tu mă lauzi pe mine”). Aştept să se pronunţe pe subiectul Alex Stoenescu şi domnul Milin, ca să fie tacîmul complet.

Mai citeşte:
Institutul Revoluţiei atacă vehement „Jurnalul Naţional”
În 1990 scriam despre „acoperirea adevărului despre revoluţie printr-un potop de minciuni”
Ion Cristoiu, vîrful de lance al campaniei de falsificare a istoriei revoluţiei
Revista “Zig-Zag”, iniţiatoarea campaniei de falsificare a istoriei revoluţiei
Ion Cristoiu şi Jurnalul Naţional continuă dezinformările
Jurnalul Naţional şi non-combatul securităţii în decembrie 1989
Nicolae Mavru ajută Jurnalul Naţional cu dezinformări proaspete
Revolta de la Timişoara şi filiera iugoslavă
Doru Staicu – “omul care a dat semnalul începutului revoluţiei române”
Decembrie 1989 şi manipulările lui Tucă

„Candelă împotriva timpului” – film de Titus Suciu şi Vasile Bogdan, din care am prezentat aici 6 episoade:
Prin negura roşie
16 decembrie de dimineaţa pînă noaptea
17 decembrie din noapte pînă după amiază
17 decembrie de după amiază pînă în noapte
Singuri împotriva dictaturii
Ziua în care Dumnezeu a pogorît la Timişoara

3 gânduri despre „Titus Suciu – Revoluţia pe înţelesul detractorilor

  1. Ce faceti voi indobitociti noua generatie de tineri cu asfel de precizarii neadevarate FRONTUL DEMOCRAT ROMAN cit timp pot vorbi si gindi va atentionez ca voi face cei posibil sa va arunc minciunile pe care le indrugatii, cu fel si fel de cuvinte ,,ce din coada or sa sune ,, eminescu este la zi .

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.