Simona Fica despre articolul semnat de ea în care era acuzat Teodor Mărieș (video)

Am pomenit pe acest sait despre acuzațiile aduse în 2008 lui Teodor Mărieș, președintele Asociației „21 Decembrie” din București, cu privire la faptul că ar fi luat șpagă pentru a înlesni obținerea de către unele persoane de certificate de revoluționar. Aceste acuzații au apărut în articolul „Revoluția șpăgii” din ziarul „Ziarul”, iscălit de Simona Fica și Roxana Orcea. A fost apoi reluat și pe alte saituri, cum ar fi civic media (linc) ori portalul revoluției (linc). Am comentat acuzațiile în articolul Calomniază, calomniază, că tot rămîne ceva, sau bîrfele care circulă despre Doru Mărieş (linc).

Recenta numire a lui Teodor Mărieș în Colegiul Național al Institutului Revoluției (linc), mă face să consider oportună amintirea faptului că una din autoarele respectivului articol, Simona Fica, s-a dezis de articol,  într-un interviu postat pe vimeo (un sait asemănător cu youtube dar cu popularitate mai mică). Redau interviul.

Transcriere înregistrare:
0:00 Reporter: L-ați acuzat pe președintele asociației „21 Decembrie” că ar fi luat niște, nu știu, niște beneficii materiale…
0:13 Simona Fica: Da, mă bucur că ați adus în discuție acest subiect, pe care domnul Mărieș îl știe foarte bine, și în urma investigațiilor s-a stabilit că textul nu-mi aparține. Numele meu a fost pus acolo. A fost un motiv pentru care cel care a făcut acest lucru a și fost demis din ziarul „Ziarul”. Numele lui este George Roncea, care la timpul respectiv se afla într-un proces, era inculpat într-un dosar de calomnie pe care domnul Mărieș i-l intentase.
0:49 Reporter: Dar de ce credeți că n-a fost acceptată o dezmințire cerută de domnul Mărieș?
0:54 Simona Fica: Asta era la nivelul conducerii ziarului, iar eu nu făceam parte din conducerea ziarului.
1:00 Reporter: De ce n-ați făcut atunci public acest lucru?
1:02 Simona Fica: ba da, a fost făcut public, și la rîndul meu am făcut o plîngere penală împotriva lui George Roncea.
1:07 Reporter: Cum s-a soldat această plîngere penală?
1:10 Simona Fica: Cum se soldează toate plîngerile penale în România: cu NUP [neînceperea urmăririi penale]
1:15 Reporter: Bun, deci dumneavoastră v-a fost pus numele pe un articol pe care nu l-ați scris.
1:21 Simona Fica: Da, și dovada că nu l-am scris eu a fost faptul că în perioada respectivă, cînd a apărut articolul respectiv, eram plecată în delegație pe Clisura Dunării, de unde n-aveam cum să transmit sau să scriu ceva, și mă ocupam cu investigarea contrabandei cu sistemul de interceptări.

Mai citește:
– Calomniază, calomniază, că tot rămîne ceva, sau bîrfele care circulă despre Doru Mărieş

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.