Tatulici & Tatomir – Povestea Timişorii (13). Furtul cadavrelor

Un nou fragment din filmul „Povestea Timişorii” realizat de Mihai Tatulici şi Virgil Tatomir şi difuzat în 1991 la TVR. Comentariile mele sînt cu litere cursive, între paranteze drepte.

Vezi şi primele 12 fragmente prezentate pe acest blog:
15 decembrie 1989
16 decembrie 1989
În jurul lui Tokes
Dezvoltarea mişcării revoluţionare în 16 decembrie 1989
Lupte între manifestanţi şi forţele de ordine
Calea Lipovei şi Girocului, 17 decembrie 1989
Groapa comună din cimitirul eroilor
Catedrală, 17-18 decembrie 1989
Recapitulare prima parte
Guşă şi Stănculescu la proces
Amintiri din arest
Răniţi împuşcaţi în spitalul judeţean?

Transcriere înregistrare:
0:00 Ion Corpodeanu [inculpat în procesul revoluţiei din Timişoara]: În seara zilei de 18 decembrie, în jurul orelor 23, eu am fost chemat în biroul unde se găsea generalul Nuţă [şeful Inspectoratului General al Miliţiei], generalul Mihalea, procurorul general adjunct, actualul general Diaconescu şi alţi factori de conducere din ministerul de interne. Şi mi s-a ordonat că procuratura generală a dispus transportarea la Bucureşti, în vederea conservării, pentru a fi predate familiei, cadavrele cu identitate necunoscută. Acest ordin l-a dat generalul Nuţă, dar procurorul general Diaconescu a confirmat că aşa este. Şi mi s-a ordonat ca să constitui o echipă de ofiţeri care să se ocupe de încărcarea acestor cadavre. Şi mi s-a spus că totul este rezolvat la spitalul judeţean, doctorul Golea [directorul spitalului] ne aşteaptă. Într-adevăr…
1:21 Reporteriţă: Dumneavoastră aţi făcut rost de maşină.
1:23 Ion Corpodeanu: Nu. Nu. Sarcina mea a fost constituirea echipei, deplasare la spital, încărcare, şi cu asta s-a încheiat. Împreună cu noi a venit colonelul Ghircoiaş, directorul institutului de criminalistică, care împreună cu directorul Golea ne-au indicat cadavrele pe care să le încărcăm. Noi, conform ordinului primit, le-am învelit frumos în cearceafuri – că noi ştiam că merg la Bucureşti pentru conservare, la medicina legală – le-am învelit în cearceafuri, le-am îmbarcat în autoizotermă, care era cu termochingul (?) în funcţie, deci s-au creat toate condiţiile ca noi să credem că într-adevăr aşa este. În legătură cu morţii care au fost transportaţi la Bucureşti, rezultă foarte clar implicarea netă a procurorului general al republicii, Popovici, a procurorului general adjunct Diaconescu, a ministerului sănătăţii prin doctorul Golea, a organelor de partid. Şi aceasta deoarece s-a discutat la comitetul judeţean situaţia morţilor. Mai mult, după cum a rezultat în proces, un avocat a spus, că în ziua de 20, cînd s-a, înainte de a se termina incinerarea, la crematoriul Cenuşa au venit 2 procurori militari. Ce-au căutat acolo dacă n-au ştiut nimica?

(va urma)

Vezi şi declaraţiile fostului procuror general adjunct Gheorghe Diaconescu, în calitate de martor la procesul la care a fost inculpat Ion Corpodeanu:
Trebuia să fie un dosar istoric, prin care să aducă sancţiuni capitale
Despre incinerarea cadavrelor de la Timişoara (1)
Despre incinerarea cadavrelor de la Timişoara (2)
În 15 februarie l-am pus sub acuzare pe generalul Guşă

Citeşte deasemeni, despre cadavrele furate: „Misterul” celor 40 de cadavre

3 gânduri despre „Tatulici & Tatomir – Povestea Timişorii (13). Furtul cadavrelor

  1. Corpodean este prost, sau numai se face? Adica cum „[…]pentru a fi predate familiei, cadavrele cu identitate necunoscuta”..?

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.