Teodor Mărieş: Preşedintele Băsescu să spună cine e de vină! Cel care a instrumentat pînă acuma dosarul sau cei care azi vor să le ardă? (video)

A 8-a parte a conferinţei de presă a asociaţiei 21 Decembrie din 13 august 2009. Vezi şi primele 7 părţi ale conferinţei de presă:

Mărieş: Cînd echipa lui Voinea a predat dosarul mineriada, au plîns acei copii după munca lor
Mărieş: Am căzut de acord cu parchetul să ne dea opisurile dosarului revoluţiei şi azi primi răspuns “nu se poate”
Mărieş: Mă interesează decizia CEDO. Nu mă interesează nici un cod din România!
Voinea: Polonezii au trimis în judecată peste o sută de procurori şi jdecători care au făcut arestări ilegale în vremea lui Jaruzelsky
Voinea: În Braşov, doar 4 victime au rămas nerezolvate. Procentul de identificare al autorilor la victimele de la revoluţie este de 80%
Voinea: Nu 800 au fost identificaţi ca autori ai crimelor. Cel care a condus operaţiunile militare în Bucureşti şi în ţară este unul singur, nu sînt 800
Voinea: Am făcut rezoluţia care a întrerupt cursul prescripţiei. S-a reluat ancheta în dosarele deja arhivate, soluţionate

Transcriere Înregistrare:
00:00 Dan Voinea: … revoluţia, nu mineriada. Acolo mai rămîneau de făcut nişte cercetări la televiziune, să vedem ce s-a întîmplat acolo la emisia aia, cum au fost dirijate prin televizor anumite forţe să acţioneze. Deci trebuiau făcute nişte lucruri care necesitau totuşi timp. N-a fost timp. Noi am plecat de la victime. Am zis, hai să terminăm să facem dosarul public. După aceea să vedem, mai departe, cum, ce s-a întîmplat, adică din punctul ăsta de vedere al dirijării operaţiunilor acestea militare care au dus la victime omeneşti.
00:44 Ziarist: Am înţeles. O întrebare relativ la ce aţi făcut pînă la momentul în care vi s-a luat dosarul, pentru că vi s-a luat dosarul?
00:50 Dan Voinea: Cu ce-i acolo, sînt foarte mulţi pe care i-aş fi trimis în judecată, bineînţeles.
00:55 Ziarist: Pe Iliescu l-aţi fi trimis în judecată, vă întreb? Deci ce-aţi făcut dumneavoastră cu el? Aţi găsit probe?
01:00 Dan Voinea: Acolo trebuie cercetat activitatea pe care a desfăşurat-o dînsul, nu în calitate de, n-a ordonat, cum să vă spun eu, activităţi militare, dar trebuie văzută complicitatea sau discuţiile care au avut loc la Ministerul Apărării Naţionale între (neînţelegibil) generalul Stănculescu. Acuma, dacă stăm şi ne gîndim aşa, ce putea să discute Stănculescu şi cu ei în 22 după-masă? Despre dezvoltarea economiei, despre cultură nu cred c-au vorbit, despre ştiinţă nu.
01:38 Teodor Mărieş: Domnu’ general, ne-a spus domnul Sutima, domnul procuror Sutima în urmă cu o săptămînă, că dînsul are de la IML 952 de fişe de ucişi în revoluţia din decembrie 1989, 52 ştim că sînt în 21 decembrie, 900 sînt după 22 decembrie. Dacă vreţi să vă spun eu, cu certitudine la cei 900, Iliescu, Stănculescu şi toată şleahta de militari şi de civili care au luat puterea, au dat ordin să se tragă în ei. Şi o să vă predau, o să-i predau domnului general un volum de la Braşov, unde ofiţerii de la Braşov primesc ordin de la Iliescu să preia puterea în Braşov. Acelaşi lucru s-a întîmplat şi în Bucureşti. Un protocol între asociaţia „21 Decembrie” şi cel, că am promis mai devreme, v-am spus, vreau să fac returul celor întîmplate în urmă, în 2004. Adică: atunci domnul general mi-a dat o hîrtie, eu m-am dus la domnul preşedinte Băsescu, şi am anunţat presa. Astăzi, domnul general a trimis la curtea europeană aceste documente, curtea europeană le-a remis asociaţiei 21 Decembrie, asociaţia 21 Decembrie semnează astăzi un protocol cu civilul Dan Voinea şi dă aceste documente oficial, pentru a le avea în studiu, dacă vreodată, cîndva se apleacă pe ele şi vrea să scrie o carte, vrea să facă o cercetare, mai ales că vin 20 de ani, poate că şi dînsul gîndeşte că la 20 de ani trebuie un raport făcut. După care, săptămîna viitoare vă voi chema pe toţi, şi vă rog să fiţi prezenţi la palatul Cotroceni, unde voi preda şi preşedintelui Băsescu, nu ştiu dacă o cutie, două, trei, cît voi putea, cît vom putea să xeroxăm cu mijloacele noastre precare pînă la momentul conferinţei de presă, şi domnul preşedinte să se uite într-un volum, opisat, nu ne interesează, nu am nici o problemă cu campania şi cu chestiunile politice. Cei care aţi fost la conferinţa trecută aţi văzut, cei care n-aţi fost, oricare dintre cutii vi se deschide şi vă uitaţi, documente, persoane vătămate, dosar, opisat, declaraţii de martor, Consiliul Judeţean, habar n-am al cui, probabil de la Braşov. Dosarul Florea, simbolic, om pus sub urmărire de către domnul general Dan Voinea, parcă aşa ştiu, e pus sub urmărire în dosarul 97, omul care a preluat comenzile de la Ion Iliescu, de la Braşov, de la Bucureşti, şi bineînţeles de la Stănculescu, şi le-a pus în aplicare în Braşov. Acesta este generalul Florea, iar subalternii lui spun foarte clar: am primit, s-a discutat cu Ion Iliescu! În ziua de 22 decembrie. Cine era acest tovarăş în ziua de 22 decembrie, eu nu cunosc. Eu am aflat de el după ce am părăsit sediul comitetului central, noaptea cînd am fost, practic, aproape executaţi la etajul şase, să părăsim, pentru că au venit cei de doi metri şi au început să ne evacueze. Probabil că erau alte implicaţiile, pentru că noi le cucerisem şi alţii au preluat puterea. Deci, un protocol, îl semnăm în prezenţa dumneavoastră, cu toată plăcerea o fac, este munca domnului general şi este normal să-i dau înapoi ceea ce a muncit ca să ne parvină. Nu să-mi dea, să ne parvină.
05:03 Dan Voinea: O copie.
05:05 Teodor Mărieş: O copie, o copie, şi eu am copie, dar eu spun că această copie e originală, atîta vreme cît vine de la curtea europeană, am pretenţia că e un document original. Unul rămîne la dumneavoastră şi unul la mine, iar săptămîna dumneavoastră vreau şi domnul preşedinte să fie responsabil şi să primească de la noi documentele, să facă aşa prin ele [răsfoieşte rapid documentele] şi dacă zice aşa: păi totuşi oamenii ăştia au dreptate. Sînt de interes naţional. Sînt istoria recentă a României. Fac aşa şi văd aicea clădiri, văd aicea picioare împuşcate, văd aici, uitaţi-vă şi dumneavoastră. Nu ştiu, întîmplarea face să dau peste acest volum. Sînt probe ale istoriei noastre. Dacă îl interesează pe domnul preşedinte, foarte simplu dă dispoziţie celui pe care l-a numit fără ca CSM-ul [Consiliul Superior al Magistraturii] să-i acorde nici măcar într-un an şi jumătate de funcţie gradul profesional. Ion Vasilache stă acolo pentru că vrea preşedintele Băsescu şi cu doamna Kovesi, fără grad profesional. Toate actele sînt lovite de nulitate! De ce-l ţine acolo? Ce dosare îngropăm? Revoluţie, mineriadă, Pleşiţă, Carlos, ce dosare îngropăm? Ce SIE, ce SRI, ce MI, ce 215, domnule preşedinte? A cui interese le slujiţi, domnule preşedinte? Schimbăm regimul! M-am întîlnit cu dînsul marţi, în prima zi de grevă. A venit la mine, la greva foamei. Şi i-am spus: Cine, ştiu că dumneavoastră aveţi informaţii cum că generalul Voinea şi cu Mărieş sînt vinovaţi pentru oprirea acestor dosare. Domnul meu, domn ministru, Voinea e vinovat? E O.K., e preşedintele României, am încredere oarbă, şi vreau să mă conving dacă dînsul are informaţiile corecte! Dacă este de vină Kovesi, Vasilache, Voinea de vină, să ne spună preşedintele Băsescu! Este de vină Vasilache, Kovesi, Iacob? Băsescu să ne spună, preşedintele Băsescu, că sînt de vină! Deci eu vreau să ştiu: mai stau lîngă generalul Voinea, în dreapta sau în stînga, sau m-a minţit, şi domnul preşedinte are dreptate? Deci vreau să clarific această chestiune. Este cel care a instrumentat pînă acuma dosarul de vină că le-a făcut aşa, şi cu opisuri, şi pe victime, şi pe cazuri, şi pe judeţe, şi pe oraşe, sau sînt de vină cei care astăzi vor să le ardă? Deci, ei pregătesc neînceperea urmăririi penale, dacă nu mă credeţi, aduceţi-vă aminte, am fost în emisiune cu doamna procuror general, parcă în 16 iunie, imediat după revoluţie…

(va urma)

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.