Blogul lui Marius Mioc

despre revoluţia din 1989 şi ceea ce a urmat după ea

Model de cerere pentru primirea indemnizației pentru copii de eroi martiri Ianuarie 8, 2016


Prin OUG 95/2014  (linc) s-a introdus o indemnizație de 0,5 din salariul mediu pe economie pentru copiii de eroi martiri ai revoluției. Pînă atunci legea 341/2004 prevedea o indemnizație doar pentru copiii eroilor martiri cu vîrste de pînă la 18 ani, ori pînă la 26 de ani dacă își continuă studiile. În ultimii ani acea indemnizație pentru copiii de eroi martiri de pînă la 18 sau 26 de ani ajunsese la 2020 lei/lună. După acea vîrstă, legea prevedea dreptul la indemnizație al acestora doar dacă nu realizează venituri din motive neimputabile. O prevedere ambiguă, căci nu e clar cînd motivele pentru care cineva nu realizează venituri sînt imputabile ori nu persoanei respective. În practică, au existat cazuri de copii de eroi martiri care au primit indemnizație și după 18/26 de ani pe baza unor adeverințe medicale de incapacitate de muncă ori a unor adeverințe de la forțele de muncă că nu au putut găsi de lucru în specialitatea pentru care s-au pregătit. Oamenii erau practic încurajați de lege să nu obțină venituri, căci uneori aceste venituri ar fi fost mai mici decît indemnizația. Majoritatea copiilor de eroi martiri nu mai primeau bani de la stat, căci cam toți au depășit 26 de ani.

Am considerat OUG 95/2014 ca o metodă prin care guvernul vrea să ofere și în continuare o indemnizație pentru copiii de eroi martiri, mai mică decît cea de pînă la împlinirea vîrstei de 18 sau 26 de ani, dar care să reprezinte o compensare pentru pierderea suferită de aceste persoane. Totodată, se punea capăt posibilității de a primi indemnizația mai mare, de 2020 lei, cu condiția de a nu realiza venituri „din motive neimputabile”.

A apărut apoi OG 1/2015 (linc) care reintroducea posibilitatea copiilor de eroi martiri de a primi indemnizație de 2020 lei/lună, cu condiția de a nu avea alte venituri din motive neimputabile. OG 1/2015 nu spune nimic despre copiii de eroi martiri care au însă alte venituri – situația normală pentru majoritatea. Sînt două prevederi legale care se completează – cei care aduc acte medicale ori alte documente prin care dovedesc că nu pot realiza venituri vor primi 2020 lei/lună, iar ceilalți vor primi mai puțin, adică jumătate din salariul mediu. Dădeam cu acel prilej copiilor de eroi martiri sfatul (linc) „să nu renunţe la locurile lor de muncă actuale pentru a primi indemnizaţia mărită, să se mulţumească cu indemnizaţia de 0,5 din salariul mediu”, ca să nu repete greșeala făcută de unii luptători cu merite deosebite care cînd au început să primească indemnizații au renunțat la locurile de muncă (fiindcă dacă le-ar fi păstrat, ar fi pierdut indemnizațiile), ca apoi să ajungă într-o situație foarte dificilă cînd s-a sistat plata indemnizațiilor.

Aflu însă, din mai multe surse, că în 2015 Casele de pensii au refuzat să respecte OUG 95/2014 și să plătească indemnizația mică de 0,5 din salariul mediu, îndemnînd copiii de eroi martiri să aducă acte că nu pot realiza venituri pentru a primi indemnizația mai mare de 2020 lei/lună. Li s-a spus acestora că abia din 2016 va intra în vigoare prevederea cu indemnizația micșorată de 0,5 din salariul mediu. La ora actuală copiii eroilor martiri ai revoluției sînt de 2 feluri: unii nu primesc nici un fel de bani de la stat și alții primesc 2020 lei/lună, căci au adus acte că nu pot realiza venituri din motive neimputabile (+ cazurile rarisime care n-au încă 26 de ani – erau în burta mamei în 1989 – și continuă studiile).

Încă de cînd mi s-a semnalat, prin comentarii pe acest blog, refuzul caselor de pensii de a plăti indemnizația de 0,5 din salariul mediu pentru copiii de eroi martir am îndemnat la acțiuni în justiție pentru respectarea prevederilor legale (linc).

După apariția OUG 57/2015 (linc) care prevede că în 2016 se vor plăti pentru beneficiarii legii 341/2004 aceleași indemnizații precum cele plătite ori cuvenite în decembrie 2015, casele de pensii pretind că nici în 2016 nu se aplică prevederea cu indemnizația mai mică de 0,5 din salariul mediu, ci doar cea cu indemnizația de 2020 lei condiționată de nerealizarea altor venituri. Funcționarii statului nu doresc ca copiii de eroi martiri să aibă venituri proprii ci să fie la cheremul statului.

Eu nu înțeleg de ce s-a mai prevăzut în lege această indemnizație de 0,5 din salariul mediu pentru copii de eroi martiri ca apoi legea să nu se aplice. Numai ca să fie iar scandal pe tema banilor primiți (dar de fapt neprimiți) de revoluționari, ca să se poată murdări în opinia publică momentul istoric al revoluției din 1989? Asta pare politica guvernanților față de revoluționari – nu economia la buget (căci indemnizația de 2020 lei pe care casele de pensii sînt dispuse s-o dea, e mai mare decît 0,5 din salariul mediu) ci maximizarea scandalului legat de banii pentru revoluționari. Căci dacă se prevăd în lege niște drepturi iar apoi nu se acordă, e aproape sigur să apară scandaluri. Sînt o mulțime de tagme care beneficiază de diferite drepturi prin legi speciale – securiști pensionari (linc), sportivi de performanță, oameni de cultură, veterani de război, deținuți politici, foști diplomați, membri ai uniunilor de creație, artiști interpreți, militari răniți în misiune etc. – toți aceștia își încasează drepturile pe tăcute, fără să se atragă atenția opiniei publice. Numai în cazul revoluționarilor se face maximul posibil să existe scandaluri – se dau legi care să ofere drepturi, apoi ordonanțe care, fără să abroge legile, pretind că vremelnic drepturile nu se acordă (vremelnicie prelungită în fiecare an, pentru ca în fiecare an să ajungă subiectul „drepturile revoluționarilor” subiect de dezbatere în presă), dar chestia asta cu indemnizația copiilor martir e ceva nou – căci aici nu e vorba de vreo ordonanță care să le anuleze dreptul ci doar de niște instrucțiuni ale Caselor de Pensii. Metoda este nelegală și incompatibilă cu statul de drept.

Consider greșită interpretarea că după apariția OG 1/2015 prevederile OUG 95/2014 legate de indemnizația de 0,5 pentru copii de eroi martir care au alte venituri nu se mai aplică. Niciunde în OG 1/2015, și nici în alt act normativ după știința mea, nu scrie că s-au anulat acele prevederi ale OUG 95/2014. Există prevederi ale OUG 95/2014 anulate de OG 1/2015 – și anume art. IV alin. 2, dar alea se referă la altceva.

Rog copiii eroilor martiri care citesc acest blog să-mi semnaleze dacă s-a plătit vreundeva indemnizația de 0,5 din salariul mediu – pînă acum am primit doar semnale că s-a refuzat plata acestui drept. Totodată, în interesul copiilor de eroi martir care vor să primească indemnizația prevăzută de OUG 95/2014 și care n-au primit-o pînă acum, prezint un model de cerere care trebuie depusă la Casa de Pensii. Cererea trebuie făcută retroactiv și pentru anul 2015 căci OUG 57/2015 spune că în 2016 se plătesc sume egale cu cele plătite sau cuvenite în decembrie 2015, deci cine nu cere retroactiv și pentru 2015 înseamnă că în decembrie 2015 nu i se cuvine nimic, și deci nici în 2016 nu i se va cuveni nimic. Dacă Casa de Pensii respinge cererea ori nu răspunde la ea în răstimp de 1 lună, trebuie apoi mers în instanță, pe legea contenciosului administrativ. Iată modelul:

Către Casa de pensii ………
Subsemnatul ……, CNP …. , domiciliat în ……, în calitate de copil al eroului martir al revoluției ….. solicit ca, în conformitate cu art. I pct. 7 din OUG 95/2014 (art. 4 alineat 2 litera c din Legea 341/2004 după cum a fost modificată în urma OUG 95/2014) să-mi acordați o indemnizație de 0,5 din cîștigul salarial mediu pe economie, retroactiv din ianuarie 2015 pînă la zi și în continuare.
Alătur în copie certificatul de erou martir, de urmaș de erou martir conform Legii 341/2004, certificat de naștere.
Vă mulțumesc,
(dată, semnătură)

Copiile actelor care atestă statutul de copil de erou martir al revoluției e bine să fie legalizate ori să poarte mențiunea „conform cu originalul” și semnătura celui care depune cererea.

Rog cititorii acestui blog care îmi vor urma sfaturile și vor depune asemenea cereri către Casele de pensii să-mi semnaleze răspunsurile primite.

Mai citeşte:
Guvernul schimbă legea revoluţionarilor printr-o ordonanţă de urgenţă. Răniţii fără invaliditate şi reţinuţii rămîn fără indemnizaţii. Cresc indemnizaţiile părinţilor de eroi-martiri. Apare o nouă tagmă – “luptători cu rol determinant”. Noiembriştii braşoveni vor trebui confirmaţi de SSRMLÎRC
– Nouă ordonanţă despre revoluţionari. Răniţii fără invaliditate şi reţinuţii primesc indemnizaţii
Cheltuielile bugetare pentru diferite tagme beneficiare de legi speciale
Guvernul crează “instituţia indemnizaţiei”. Pentru diplomaţii pensionari. Revoluţionarii cu merite deosebite vor rămîne fără indemnizaţii şi în 2014
Guvernul dorește extinderea “instituției indemnizației”
Guvernul Ponta crește veniturile cetățenilor (a unora dintre ei)
Guvernul mărește indemnizațiile de merit și indemnizațiile pentru artiștii interpreți
Guvernul Ponta intenţionează să mărească indemnizaţiile foştilor deţinuţi politici
– Noul cod fiscal: eliminarea scutirii automate de impozit pe locuinţă pentru revoluţionari

 

55 Responses to “Model de cerere pentru primirea indemnizației pentru copii de eroi martiri”

  1. maria Says:

    va multumesc pentru faptul ca sunteti printre putinii care se mai intereseaza de soarta copiilor urmasi. sper sa continuati. pentru cei care au handicap cu pierderea capacitatii de munca, indemnizatia e singura salvare.

  2. Paula Pantea Says:

    domnule marius casa de pensie dimbovita nu a dat nici un raspuns si am mers la sspr la doamna cristinacare se ocupa de dimbovita si a spus ca din 2016 iar acum surpriza ,amina iar. mai am probleme si cu cartela de metrou mama vaduva erou martir capitan pantea ioan nu a primit cartela de 2 ani nici in 2014 -2015 a fost bolnava si nu a putut umbla iar la telefon a aruncat pe cei de la tirgoviste ei pe cei de la bucuresti iar acum aflu cum se vinde cartelele. rusineacestor escroci care ocupa functi acolo dar acum ma voi ocupa si ii actionez in judecata .fura drepturi care nu li se cuvin sa vad cine a semnat

    • mariusmioc Says:

      N-aveți ce să discutați cu SSPR problema indemnizației. Doar cu Casa de Pensii trebuie să discutați și dacă nu respectă legea doar Casa de Pensii trebuie să o dați în judecată. SSPR n-a plătit niciodată indemnizații.

  3. vlad Says:

    Anul trecut eu am cerut asta la casa de pensii si mi-au raspuns ca oug 1/2015 conf. Art.II pct 1 nu am dreptul la asa ceva…. Deci mai mult ca sigur se va primi un raspuns asemanator…Acum intrebare pentru dvs. daca stiti si imi puteti zice cum sa introduc in cerere faptul ca acest punct din oug 1 /2015 nu spune asa ceva… Multumesc anticipat

    • mariusmioc Says:

      Art. II alin. 1 din OG 1/2015 spune: „În anul 2015 copii eroilor-martiri, indiferent de vîrstă, dacă nu sînt încadrați în nici o formă de învățămînt ori nu realizează venituri din motive neimputabile lor beneficiază de o indemnizație lunară reparatorie în cuantum de 2020 lei”.
      https://mariusmioc.wordpress.com/2015/01/20/noua-ordonanta-despre-revolutionari-ranitii-fara-invaliditate-si-retinutii-primesc-indemnizatii/
      Nu scrie însă despre copiii eroilor martiri care realizează venituri, și nu anulează prevederea din OUG 95/2014 care acordă acestora indemnizație de jumătate din salariul mediu.
      Așadar este vorba despre o indemnizație mai mare decît jumătate din salariul mediu, dar pentru a o dobîndi este necesară îndeplinirea condiției de a nu realiza venituri „din motive neimputabile”. Fără OG 1/2015 copiii care nu realizau venituri din motive neimputabile trebuiau să se mulțumească cu jumătate din salariul mediu, dar OG 1/2015 le mărește suma de bani acordată. Nu spune însă că se anulează banii pentru ceilalți, care realizează venituri.
      Din modul cum e scris textul OG 1/2015 – anume faptul că s-a băgat cuvîntul „ori”, nu cuvîntul „și”, între condițiile „nu sînt încadrați în nici o formă de învățămînt” și „nu realizează venituri din motive neimputabile lor” – se poate interpreta și că e destul ca doar una din cele 2 condiții să fie îndeplinite. Deci ar fi o idee să pretindă de la casele de pensii indemnizația de 2020 lei chiar și copiii de eroi martiri care realizează venituri, dar nu mai sînt încadrați în vreo formă de învățămînt.
      La art. III din OG 1/2015 se abrogă unele prevederi din OUG 95/2014, nu însă și cea legată de indemnizația de jumătate din salariul mediu pentru copiii de eroi martiri

  4. florin z Says:

    Normal ar fi sa nu faca discriminare intre urmasii de eroi martiri pentru ca nu este o lege sociala in functie de cat a muncit eroul decedat in revolutie pe timpul vietii sau cat a muncit fiecare urmas sau ce varsta are , de aceea legea zice (1) Prin urmaş de erou-martir se înţelege persoanele îndreptăţite să
    beneficieze de prevederile prezentei legi, şi anume soţul supravieţuitor,
    părinţii celui decedat şi fiecare dintre copiii acestuia. Cine sau ce lege le da dreptul sa discrimineze prin lege in aceeasi lege urmasii. Unii sa primeasca si altii nu ……sau sa primeasca cote diferite in functie de varsta ,sanatate sau social. Oare nu ar fi bine sa ne strangem mai multi sa dam in judecata legea in sine ca nu este echitabila si face discriminari fata de o singura categorie (urmasii de eroi martiri).

    Uite ce spune Conventia europeana a drepturilor omului despre discriminarea persoanei de catre lege – pag 48

    http://www.echr.coe.int/Documents/Convention_RON.pdf

  5. elibanc Says:

    Va rog daca se poate si un model pt indemnizatia OG1/2015 de 2020lei.
    Care sunt motivele neimputabile ?Ce acte trebuiesc depuse ?
    Eu abia acum aflu de aceasta lege noua, iar pt ca nu am niciun venit in prezent, ma gandesc daca pot depune si eu dosarul pt aceasta indemnizatie.
    Din pacate in ziua de azi este foarte greu sa te angajezi, mai ales daca ai trecut de 30 ani…. o simt pe pielea mea:(

    Este posibil sa primesc aceasta indemnizatie de 2020lei, iar daca imi gasesc un loc de munca sa o sistez pe aceasta si sa depun dosarul pt cea cu jumatate 0,5??

    Multumesc si astept raspunsul dvs
    O zi frumoasa!

  6. Buna seara , sunt intr-o situatie similara.. am primit acasa, prin decembrie anul trecut o notificare de la casa de pensii Alba prin care mi sa cerut sa ma prezint la ei sa depun o cerere pentru a primi indemnizatia de 0,5 in 2016,ceea ce nu sa intamplat…cererea am facut-o dar nu mi sa spus nimic in legatura cu anul 2015 sau ca o sa se dea ceva retroactiv, si nu am primit nici un raspuns de la ei nici prin mail nici prin posta,eu am 27 de ani si lucrez. Multumesc

  7. Pai si Casa de Pensii de ce sa ma mai cheme la ei sa depun cerere pentru indemnizatia de 0,5 daca nu vroiau ca si urmasii de eroi martiri sa mai beneficieze de acesta ? nu prea are sens…. Astept raspuns Multumesc

    • mariusmioc Says:

      N-are nici un motiv Casa de Pensii să vă cheme. Dv. sînteți cel interesat să depuneți cerere ca să vă primiți banii. Dacă nu depuneți cerere, nu se întîmplă nimic grav, atîta doar că nu veți primi nici un ban.

    • mariusmioc Says:

      Casa de Pensii probabil v-a chemat înainte de apariția OUG 57/2015. După noua ordonanță, doar dacă vă aflați în plată ori vi se cuvenea indemnizație în decembrie 2015 puteți cere în 2016. Deci trebuie să faceți o nouă cerere către Casa de Pensii în care să cereți indemnizație inclusiv retroactiv pentru 2015 și apoi la nevoie să dați în judecată Casa de pensii. Ori poate așteptați să se anuleze OUG 95/2014, că am văzut că sînt manifestații contra ei.

  8. Claudia Says:

    Buna dimineata, Casa judeteana de pensii Timis nu stie nimic referitor la acel coeficient de 0,5 (ieri am fost acolo personal) , mi-au dat un nr. de tel. si mi-au spus sa incerc sa sun peste o saptamana.Stie cineva ceva ? Sau sa ne dam demisia si sa primim indemnizatia intrega de 2020??? Revoltator.

    • mariusmioc Says:

      Eu parcă vorbesc cu pereții. Încă de anul trecut am dat sfatul de a se da în judecată Casa de Pensii dacă nu vor să plătească indemnizația de 0,5 stabilită prin OUG 95/2014. Acum am scris și un articol în care am explicat pașii de urmat: cerere înregistrată oficial (neapărat cu pretenții retroactive pentru 2015, fiindcă OUG 57/2015 spune că în 2016 poți primi bani numai dacă erai în plată sau ți se cuvenea indemnizație în decembrie 2015, cine nu cere retroactiv pentru 2015 înseamnă că nu i se cuvine pentru decembrie 2015 și atunci nici pentru 2016 nu i se cuvine), iar dacă se refuză în continuare ori nu se dă răspuns într-o lună, chemare în judecată pe legea contenciosului administrativ. Treaba dv. dacă îmi urmați ori nu sfatul. Dacă nu mi-l urmați,nu se întîmplă nimic grav, atîta doar că nu veți primi nici un ban.

  9. Ana Miloi Says:

    Buna seara.Sunt fiica de Erou Martir.In anul 2015,am dat in instanta CJP Caras Severin, pt.plata indemnizatiei de 0,5 cf.legislatiei in vigoare.Am pierdut procesul, motivul fiind: Intrucat reclamanta realizeaza venituri dintr-o activitate profesionala nu beneficiaza de prevederile legale.La sfarsitul lunii noiembrie 2015, am depus din nou o cerere catre CJP CS, pt. a-mi acorda aceasta indemnizatie incepand cu 01.01.2016, dar pana in prezent nu am primit nici un raspuns.Casa Nationala de Pensii Bucuresti, mi-a trimis spre sfarsitul anului 2015, la solicitarile mele, raspuns ca urmasii eroilor martiri vor primi indemnizatia de 0,5 incepand cu 01.01.2016.Saptamana trecuta am sunat din nou la CNP Bucuresti, si o doamna de la serviciul Stabilire Plati, mi-a comunicat ca a intrat in vigoare OUG 57/2015, si nu vom primi nici in 2016.Mi se pare o nedreptate ceea ce se intampla,intrucat din OUG 57/2015, nu inteleg ca ni s-ar sista acest drept.

  10. Magyari Erno Says:

    Toate calitatilele vor fii reanalizate! Asa am inteles eu. Urmasi,raniti,retinuti, remarcati din oficiu ! Parca se confirma ca am interpetat corect candva modificarile aduse qe oug 95/2014 si 1/2015.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2015/03/13/ordonanta-despre-revolutionari-oug-952014-a-fost-aprobata-de-senat/#comment-12420

  11. ioana Says:

    Buna seara. Sunt sotie de LRFD. Sotul a decedat in ianuarie 2015 si nu a depus cerere pentru LRD. El primea indemnizatie 0,6%. Eu ca urmas am dreptul la indemnizatie?

    • mariusmioc Says:

      Nu sînteți urmașă de erou martir al revoluției, adică soțul nu a murit ca urmare a revoluției ci din alte motive, deci nu aveți dreptul la indemnizație. Poate aveți dreptul la o pensie de urmaș, conform legii generale despre pensii de urmaș, dar pentru asta trebuie să vă interesați la Casa de Pensii.

  12. Ana Miloi Says:

    Buna seara.Urmare msg.anterior, va comunic faptul ca am ajuns cu procesul intentat CJP CS, pana la Curtea de Apel Timisoara, iar in prezent astept sentinta, pt. a vedea motivarea instantei.Am sa va trimit o copie, scanata, doar sa-mi comunicati adr.de e-mail.

  13. Alina Says:

    Buna seara..sunt urmas de erou martir,am fost in ianuarie sa depun cerera la casa de pensii,sau sa.mi zica exact ce acte trebuiesc depuse,iar doamna functionara mi.a zis ca nu treb sa depun absolut nimic pt ca vor veni indemnizatiile automat din februarie (ma refer la cea mica de 0.5) pt ca am dosarul deja la ei..din pacate in februarie nu am.primit nimic si am fost din nou la casa de pensii,unde doamna functionara mi.a zis ca s.a abrogat ordonanta si ca nu mai primim nimic…i
    Am zis ca eu nu stiu sa se fi abrogat,si dupa cateva tipete mi.a inregistrat cererea dar mi.a zis foarte clar ca o depun degeaba…i.am zis sa o inregistreze pt ca vreau rasp in scris si mai departe e treba mea ce fac…acum astept raspuns si am sa va anunt…as vrea sa fie ca dvs si sa se rezolve dand casa de pensii in judecata..nu am cunostinte de nici un avocat,daca ne puteti recomanda unul din Bucuresti….seara buna!

    • mariusmioc Says:

      Nu cunosc avocaţi în Bucureşti. Ar fi bine să vă luaţi un avocat şi să încercaţi şi varianta cu a cere 2020 lei pe motiv că nu urmaţi nici o formă de învăţămînt (existînd cuvîntul ori în ordonanţă, doar una din cele 2 condiţii trebuie îndeplinite, după cum am mai scris la comentarii), deci doar în subsidiar să cereţi 0,5. Neapărat cerere retroactiv pe 2015, că altfel au motiv să nu dea nici pe 2016 (pentru că nu vi se cuvenea în decembrie 2015, cum zice OUG 57/2015). Ţineţi-ne la curent cu noutăţile.

  14. Magyari Erno Says:

    Dl. Marius ! Intrucat vad ca abordati strict logic textele de lege m-as interesa care e parerea dvs. fata de Art. 10 alin(1) din lg.341/2004.

    „(1)Persoanele care nu se încadreaza în prevederile art. 3 alin. (1) si ale art. 9 alin. (5) si care, în termen de 6 luni, nu fac contestatie îsi pierd calitatea detinuta anterior.”

    Daca cineva are un certificat valabil pe lg.42/1990 acordata de una dintre fostele comisii ( confirmata prin certificatul respecriv ca se incadreaza în prevederile art. 3 alin. (1)), fara sa fie reverificata dosarul sau poate sa pierde cumva calitatea detinuta anterior ?
    La cele 3 conditii enumerate la alin (1) toate sunt legate prin cuvantul „si”, asta insemnand ca toate cele 3 conditii trebuiesc sa fie indeplinite ca sa piarda persoanele respective calitatea detinuta anterior ….
    Eu consider ca este imperios necesar ca toate dosarele cu certificate emise pe lg.42/1990 si atestate prin decrete prezidentiale sa fie reverificate,altfel raman persoane cu calitati si titluri valabile care nu pot sa benefiecieze de drepturile oferite de lege fara sa cheama in judecata secretariatul de stat !

  15. Magyari Erno Says:

    Atunci cei care au depus contestatie conf. art. 9 alin (5) in termen, trebuiesc neaparat reverificate daca se incadreaza in art 3. alin(1) ?

  16. Niculescu Ana maria Says:

    Sunt urmașa de erou martir. In 2015 am primit indemnizație de 2020 aducând de la agenția pt ocuparea forțelor de munca adeverința, plus ca in fiecare luna merg cu repartiții la interviuri pentru a-mi găsi de munca asa cum te obliga acele motive neimputabile. In Ianuarie 2016 casa de pensii sector 6 mi-a spus ca voi primii 0,5 dar in Februarie 2016 am primit tot 2020. Am mers înapoi la casa de pensii si mi-au spus ca 0,5 a picat. Si rămâne in vigoare 2020 conform 57/2015 si constrânsă de motivele neimutabile.

  17. Ichim adriana Says:

    Casa de pensii m.ap.n si S.R.I au dat decizii pt 0.5 copiilor eroilor martiri. Casele civile nu

  18. ADRIAN Says:

    Buna ziua , domnule Marius , sunt urmas de Erou Martir , in ianuarie 2016 am depus la M. Ap. N, unde am avut dosarul pentru indemnizatia de urmas pana la 26 de ani , actele necesare pentru primirea indemnizatiei de 0, 5 , impreuna cu fratele meu , insotite de cerere asa cum ati dat exemplu , cerand si retroactiv pe 2015 . Pe data de 25 februarie 2016, fratele meu a primit raspuns afirmativ prin care era instiintat ca incepand cu data de 1 martie 2016 va incepe plata in valoare de 918 ron . Toate bune si frumoase . Ieri , 28. 03. 2016 , am primit si eu raspunsul in care eram anuntat ca nu beneficiez de indemnizatia de 0, 5 din salariu mediu . Am sunat astazi la Casa de pensii a M. Ap. N -ului pentru a ma lamurii de ce este aceasta diferenta ( fratele meu sa primeasca si eu nu ) si mi s-a spus ca de la Ministerul Muncii li s-a dat directiva sa nu faca plata nici in 2016 celor ce ar trebuii sa beneficieze de cei 0, 5 din salariul mediu . Acesta este rezultatul initiativei mele de a intra in drepturi . Ce ma indrumati sa fac mai departe ? Aveti vreun sfat pentru mine ?

    • mariusmioc Says:

      Atacarea în instanță, la secția de contencios administrativ, a hotărîrii prin care vi s-a respins plata indemnizației. Nu scrie cumva chiar în hotărîre că poate fi atacată în instanță?
      Fratele dv. primește în continuare indemnizația ori s-a emis și pentru el vreo hotărîre de sistare a plății?
      Vedeți și https://mariusmioc.wordpress.com/2016/03/09/model-revizuit-de-cerere-pentru-copiii-de-eroi-martiri-ai-revolutiei-care-vor-sa-primeasca-indemnizatie/

      • ADRIAN Says:

        Va rog sa-mi lasati o adresa de mail si un numar de telefon daca se poate pentru a va putea contacta iar daca nu se poate , lasati-mi o adresa de mail unde sa va pot trimite raspunsurile primite de la casa de pensii, mulțumesc!

      • ADRIAN Says:

        Buna ziua , va salut d-le Mihoc , am sa va raspund la intrebari :
        – fratele meu a primit decizie ca incepand cu 1 martie va incepe plata indemnizatiei dar nu a primit nimic , plata practic nu a inceput
        – eu am primit instiintare ca nu voi primi iar in raspunsul primit nu specifica nicaieri ca pot contesta decizia
        – am sunat la cei de la M. Ap. N sa intreb de ce fratele meu primeste si eu nu iar cei de acolo mi-au spus ca cei de la Ministerul Muncii au dat directiva ca nici in 2016 sa nu se inceapa plata indemnizatiilor cu 0,5 si ca va primi si fratele meu o decizie in care va fi instiinat ca nu mai primeste
        Deci , ce este de facut ? Ce sfat imi dati ? Ce ma indrumati ? Va mulțumesc!

      • mariusmioc Says:

        V-am dat mai sus sfatul de a cere plata indemnizaţiei în instanţă. Alăturaţi la cerere şi decizia prin care fratelui i se aprobă plata indemnizaţiei, ca să arătaţi că s-a produs discriminare. Totodată alăturaţi copii după toate actele doveditoare pe care scrieţi „conform cu originalul” şi semnaţi, inclusiv copie după răspunsul Casei de Pensii şi dovada datei la care aţi primit răspunsul Casei de pensii (poate fi copie xerox după plic cu ştampila poştei). Începeţi procesul în 30 de zile de la primirea răspunsului de la Casa de Pensii.

      • ADRIAN Says:

        Mulțumesc, o sa revin cu rezultatul ! O zi buna ! 😊

  19. simion ion Says:

    habar nu stiti in ce tara traiti ,REVOLUTIONARII sunt masa de manevra pentru politicieni ;atunci cand au nevoie de noi ne da drepturi cat cuprinde ;apoi ne blameaza si sustin ca suntem profitori ansa uit un singur lucru ESENTIAL (DACA NU ERAM NOI NICI EI NU EXISTAU) Asa ca domnule ADRIAN sa-r putea sa o iei an mana (andemniziatia) Mai bine apucata de MUNCA e sfatul meu de ranit etc etc

  20. Tamás Loránd Says:

    Dle Simion.Iar sfatul meu pentru dvs. este,sa va puneti cartea de gramatica sub perna…

  21. Bianca Says:

    Buna ziua . Sunt urmas tata a murit in revolutie. Am depus dosarul la casa de pensii sibiu in 18 ianuarie si nu am primit nici un raspuns nu mi s-a spus sa fac cerere cu retroactiv 2015. Eu lucrez mi sa spus ca nu conteaza daca lucrez beneficiez de 0.5 asa prevede legea. O zi buna!

    • mariusmioc Says:

      OUG 95/2014 într-adevăr prevede că aveți dreptul la indemnizație de 0,5 din salariul mediu chiar dacă lucrați, dar a venit apoi OUG 57/2015 care spune că în 2016 aveți dreptul doar la valoarea primită sau „cuvenită” în decembrie 2015. De aia trebuie să cereți retroactiv pe 2015, ca să dovediți că vi se cuvine indemnizație în decembrie 2015, ceea ce va constitui temeiul indemnizației pe 2016.
      Vedeți și modelul revizuit de cerere: https://mariusmioc.wordpress.com/2016/03/09/model-revizuit-de-cerere-pentru-copiii-de-eroi-martiri-ai-revolutiei-care-vor-sa-primeasca-indemnizatie/
      Guvernanților se pare că nu le convine ca copiii de eroi martiri să muncească și să fie integrați în societate. Preferă să-i îndemne să stea degeaba și să ceară indemnizație pe motiv că n-au alte venituri, chiar dacă asta înseamnă cheltuieli mai mari de la buget, fiindcă astfel pot susține propaganda că urmașii eroilor martir nu fac nimic și trăiesc doar de pe seama statului. E și asta o metodă de a face propagandă împotriva momentului istoric al revoluției din 1989, și are o oarecare eficacitate.

      • Bianca Says:

        Eu nu vreauu pomana de la stat de aia am preferat mai putin adica0.5 ca sa pot si munci dar vad ca asa nu se poate ei prefera sa stau acasa sa iau bani degeaba ca sa ma pot incadra in lege inloc sa se bucure ca da mai putini bani si noi urmasi vrem sa muncim… Dar am sunat la casa de pensii si mi sa spus ca nu ma incadrez anul asta doar la anu poate daca se schimba cv in lege … Numai inteleg nimic dosarul mi la luat in 18 ian 2016. Vai si amar de legile noastre… Va multumesc pt raspuns!

  22. sorin Says:

    Buna ziua.tatal meu a fost ranit in revolutie dar nu am murit atuncea a murit in 94 din cauza traumei.as vrea sa stiu eu am ceva benefici?multumesc

    • mariusmioc Says:

      Dacă tatăl dv. nu a primit titlul de erou martir, nu aveți nici un drept conform legii 341/2004.
      Ca să primească titlul de erou martir e nevoie să se dovedească că moartea sa, fie și în 1994, a fost pricinuită de rana din revoluție.
      Sînt o mulțime de răniți în revoluție care au murit ulterior, dacă moartea nu a fost datorată rănii din revoluție membrii familiei nu primesc nici un drept conform legii 341/2004.

  23. Pantea Adrian Florentin Says:

    Bună ziua, domnule Marius ! Sunt copil de erou martir și în urma cererii de la începutul anului pentru obținerea indemnizației de 0.5 din salariul mediu ,am primit răspunsul ca ,conform legii 57 , s-a abrogat dreptul la indemnizație pe 2016 și ca poate ne vom încadra în 2017 , dacă se schimba ceva intre timp . Ce m-a sfătuiți sa fac ? Cum sa procedez ? Va mulțumesc!

  24. DANIELA Says:

    Domnule Mioc, cu mandrie va informez ca AM CASTIGAT indemnizatia de 0,5, la Curtea de Apel Constanta!!! Cand intru in posesia Hotararii v-o dau cu placere, poate se termina cu refuzul asta nejustificat al caselor de pensii de a respecta LEGEA!!!

    • mariusmioc Says:

      Vă rog să-mi dați hotărîrea cînd o veți primi. E definitivă? Puteți indica un linc pe portalul instanțelor?

    • Pantea Adrian Florentin Says:

      Vă felicit și mă bucur pentru victoria dumneavoastră, este și o victorie a noastră , a tuturor celor ce sunt în aceasta situație ! Sunt urmaș de Erou Martir și va rog , dacă nu cer prea mult sa mă țineți la curent în legătură cu primirea deciziei , când urmează să intrați în drepturi și dacă vreți sa îmi spuneți și pașii pe care i-ați urmat în vederea obținerii acestei hotărâri ! Va mulțumesc! O zi binecuvântată va doresc ! 😊

      • DANIELA Says:

        Multumesc frumos! Cu mare placere, va tin la curent! De 2 ani ma lupt cu ei! Da, este o victorie, intr-adevar a tuturor urmasilor de eroi martiri! Anuntati pe cine mai stiti, sa afle cat mai multi!

      • Pantea Adrian Florentin Says:

        Mulțumesc mult! Cu siguranță voi anunta pe toți cei care îi cunosc ! O singura rugăminte mai am , va rog sa îmi spune-ți cum ați procedat și pașii pe care i-ați urmat în aceste demersuri și dacă se poate un număr de contact al celui care v-a reprezentat! Va mulțumesc! 😊

  25. DANIELA Says:

    Domnule Pantea, pentru orice detalii puteti suna la nr. 0723756461!

    • Pantea Adrian Florentin Says:

      Vă mulțumesc pentru timpul acordat! Sa auzim numai de bine, multa sănătate și tot binele din lume! Doamne ajuta! 😊


Lasă un răspuns

